Vanuit eerdere topics heb ik begrepen dat een grote aanschaf die je voor je bedrijf doet, zoals een laptop, aangemerkt moet worden als investering. Deze moet worden afgeschreven over het aantal jaren dat het gebruikt word, en daar hoort een restwaarde bij die je ten slotte afschrijft.
Stel dat ik deze maand een laptop aanschaf en beoordeel dat dit in drie jaar tijd wordt afgeschreven. Wat gebeurd er dan wanneer ik me tegen het eind van het jaar uitschrijf van de kamer bij koophandel? Mag ik het resterende bedrag volledig afschrijven?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
TripleIce
TripleIce
Vanuit eerdere topics heb ik begrepen dat een grote aanschaf die je voor je bedrijf doet, zoals een laptop, aangemerkt moet worden als investering. Deze moet worden afgeschreven over het aantal jaren dat het gebruikt word, en daar hoort een restwaarde bij die je ten slotte afschrijft.
Stel dat ik deze maand een laptop aanschaf en beoordeel dat dit in drie jaar tijd wordt afgeschreven. Wat gebeurd er dan wanneer ik me tegen het eind van het jaar uitschrijf van de kamer bij koophandel? Mag ik het resterende bedrag volledig afschrijven?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/42667-laptop-aanschaffen-vlak-voor-opdoeken-eenmanszaak/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag