Hallo,

Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen.

Er ligt een aangifte bij de politie voor oplichting tegen mijn mede vennoot.

Ieder 50% aandelen.

Ik sta op de loonlijst door beide ondertekend.

Mijn medevennoot zou vanuit zijn andere bv de gehele boekhouding op zich nemen wat voor hem zij salaris vormde.

En de winst zou dan door 2 man worden gedeeld.

Vanaf het begin werd ik buiten de boekhouding gehouden.

Echter een bevriende advocaat rook onraad en wilde dat ik inzage kreeg in de boekhouding wat hij weigerde.

Ik heb hem toen op aanraden van deze advocaat uitlaten schrijven bij de KVK heb de bank ingelicht bankpas laten blokkeren

met de bank mijn bevindingen gedeeld..

en kon zo bij de bankgegevens..de schrik was groot zo goed als failliet..

Boekhouding een grote puinzooi..alles overgedragen naar een erkend accountant bureau..

Toen bleek uit slordigheid loonjournaals op zijn naam tussen de puinzooi te zitten..

Bleek meneer al vanaf aanvang onze bv zich een salaris te hebben toegekend..

Op geen enkele bankafschrift is dit terug te vinden...

Ook heeft hij zijn facturen binnen 4 maanden tijd van 1375 euro naar 2350 euro te hebben verhoogd..

Het blijkt nu dat deze boekhouder is veroordeeld voor oplichting van 200.000 euro en nog een aantal andere zaken.

Ik dacht dat hij met de beste bedoelingen mij wilde helpen maar was vanaf dag geen al met oplichten begonnen.

Ik heb met heel heel veel moeite van de belastingdienst de jaaropgaves gekregen,,mede dat de belastingdienst hem ook wil pakken voor oplichting hebben ze dit vrij gegeven.

De politie wil nu bewijzen..heb de jaaropgaves..bankafschriften van jaren waar nergens zijn slaris wordt vermeld..

Dit is echter niet genoeg,,,deze man moet toch veroordeeld kunnen worden met mij meerdere slachtoffers gemaakt..

Wie kan mij helpen volgens zeggen kun je niet en een salaris ontvangen en voor de zelfde werkzaamheden factureren????

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/42669-opgelicht-door-medevenoot/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

• 0

Beste Tararene,

Om te beginnen: van harte welkom op Higher Level.

Wat een verhaal zeg. Wat moet je allemaal wel niet meemaken...

Maar heel concreet: op wat voor een manier kunnen wij je helpen, wat is jouw concrete vraag voor ons forum?

Modgroet,

Dennis

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

• 0

Hallo Dennis.

De officier van justitie wil wettelijk beschreven zien wat je wel en niet mag als DGA..

Ik hoop dat er regels zijn en ik hem daar dan kan naar verwijzen zoals de uitspraak van de Roy van Zuiderwijn.

Alleen de jaaropgaves bankafschriften schijn niet genoeg te zijn helaas..

Ik hoop dat er iemand is die hier verstand van heeft.

Groet Tara

• 0

Ik denk dat het iets duidelijker wordt als je enkele cijfers (ook bij benadering, als je het niet precies weet) kan noemen:

- Jullie hebben dus een BV, twee aandeelhouders, ieder 50% van de aandelen. Over welke jaren gaat dit eigenlijk?

- Jullie zijn (of waren) dus allebei in dienst. De vraag is dan: wat is (was) jullie aanstelling (wie werkt hoeveel uren dus) en wat is (was) er afgesproken over het salaris?

- Hoeveel omzet en winst had de BV in deze jaren?

- Je vennoot had kennelijk facturen gestuurd naar de BV (en deze ook laten uitbetalen, neem ik aan). Dat was dus niet afgesproken? Weet je ook hoeveel geld er mee gemoeid was? Heeft hij ook een salaris uit laten betalen (daar bovenop dus)? Hoeveel dan?

Om mee te beginnen maar…

• 0

Vanaf 2004 tot en met 2008 heeft hij gefactureerd en stiekem een salaris genoten.

Het bedrijf bestaat nog steeds hij werkt niet mee aan de faillissement aanvraag door mij aangevraagd vorig jaar.

Ik was op papier bedrijfsmedewerkster en hij financieel directeur.

Op papier had ik een arbeids overeen komst hij niet.

De afspraak alleen ik een salaris en hij zou zijn werkzaamheden via zijn andere bv factureren.

Ik heb een jaar winstuitkering gehad..eigenlijk de jaren daarna heeft hij zo veel verduisterd dat er geen winst meer is gemaakt.

Het is nl niet alleen de eenzijdige verhogingen van de facturen salaris maar ook heeft hij geld overgeboekt naar zijn eigen rekening,,alles onder het mom voorschot!!!

Zijn courant schuld ruim 45:000 euro..

wat van belang is wat je wel en niet mag als aandeelhouder als het om salaris en factureren gaat.

Gr Tara

• 0

Helder. Zijn de jaacijfers vastgesteld in de Algemene Vergadering van Aandeelhouders en heb jij met deze cijfers ingestemd?

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

• 0

Ik heb nooit geweten tot op het moment ik een advocaat had dat dit verplicht was.

Dus nee ik heb nooit ergens voor getekend.

De jaarcijfers die hij heeft ingediend bij de kvk zijn door mij nooit goedgekeurd.

Dus valselijk ingediend.

Pas in 2009 is de eerste jaarvergadering geweest met 2 advocaten er bij.

Ik heb de jaarcijfers door een erkent bedrijf laten berekenen.2007-2011 daarvoor heeft mijn medevennoot dit gedaan.(hij was ja de boekhouder)

uiteraard was mijn medevennoot het niet eens met deze cijfers ivm zijn courant schuld.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar