• 0

Een Service Level Agreement (SLA) voor communicatie-adviesbureau?

Geachte forumbezoekers,

 

Op dit moment tref ik de nodige voorbereidingen om op korte termijn mijn eigen communicatieadviesbureau te kunnen starten. Nu heb ik een concrete vraag betreffende het sluiten van een overeenkomt met een afnemer van mijn diensten. Ik ben van plan bij zo'n overeenkomt de volgende documenten te gebruiken en op te sturen naar de klant:

 

1. De definitieve offerte (quotation)

2. Een uitgebreidere weergave van de te leveren diensten inclusief eerdere, tijdens de onderhandelingsfase, gemaakte afspraken (Brief)

3. De algemene voorwaarden met op de laatste pagina ruimte voor handtekeningen van beide partijen (terms and conditions)

 

Omdat het bedrijfje een internationale focus zal krijgen, zal ik de documenten zowel in het Nederlands als in het Engels laten opmaken. Vandaar de Engelse termen achter de documenten.

 

Graag hoor ik van jullie of dit de juiste wijze is. Tips en voorbeelden zijn erg welkom.

 

 

Met vriendelijke groet,

 

 

Thomas

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Thomas,

 

De juiste wijze met betrekking tot wat? Zonder de documenten inhoudelijk te zien valt er niet veel over te zeggen.

 

De dienstbeschrijving, offerte en de overeenkomst zou ik 1 document van maken en dat ene document laten tekenen door alle partijen. T&C los meesturen, ernaar verwijzen in je offerte en deze van toepassing verklaren. Neem ook op dat daarmee jouw T&C voor ontvangst getekend zijn.

 

Succes

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Hoi Joost,

 

De juiste wijze als het gaat om het opsturen van de offerte, dienstbeschrijving, T&C etc. Ik vroeg mij inderdaad af in hoeverre deze gebundeld/samengevoegd moeten worden. Met jouw uitleg heb ik antwoord op mijn vraag, bedankt. Wat betreft de inhoud van documenten, daar ben ik op dit moment nog druk mee bezig. Zodra deze klaar zijn zal ik jullie de mogelijkheid geven ze hier in te zien.

 

Kan iemand van jullie mij overigens een aanbieder van online administratie aanbevelen. ik heb op het internet rondgekeken, maar zie, i.v.m. de vele aanbieders, door de bomen het bos niet meer. Klopt het overigens dat je d.m.v. deze dergelijke online administratie direct je BTW aangifte kunt doen?

 

Groet,

Thomas

Link naar reactie
  • 0

Ik gebruik e-boekhouden. Goedkoop en uiterst gebruiksvriendelijk voor de 'leek'. Zij hebben ook een prettige helpdesk. Via het systeem kun je ook makkelijk je brw aangifte doen. Ik raad je wel aan om je boekhoudkennis op pijl te hebben als je zelf online gaat boekhouden. Het is niets voor mensen die helemaal geen kennis van boekhouden hebben. En laat je jaarrekening door een administrateur of accountant maken. Hij/zij kan dan ook jouw ingevoerde gegevens checken.

Succes!!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 216 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.