• 0

Pas op: Oplichters met creditcard betalingen.

Beste Mede ondernemers,

Ik ben er gelukkig niet ingetrapt maar ik ben de afgelopen weken benaderd door een potentiële "klant" die interesse had in ons prouct. Een pallet wilde afnemen en toen het op betalen aankwam wilde hij alleen met creditcard betalen. Toen gingen bij mij allerlei alarmbellen af en heb ik even gebeld met de bank.

 

Iets dat we al vermoeden dat bleek ook te kloppen. Als iemand met een credit card betaald kan hij na verloop van tijd zonder opgaaf van redenen zijn geld terug laten halen. Of de betaling cancellen. Hij heeft dan wel al je producten en jij denkt dat je al betaald hebt gekregen. Ga dan nog maar eens verhaal halen. De enige reden volgens de bank dat iemand per sé met een creditcard wil betalen is als hij (tijdelijk) krap bij kas zit en zo even wil overbruggen.

 

Maar het was niet alleen het gedoe met de creditcard. Ook was er geen duidelijke website met KvK & BTW nummer.

Ook na herhaaldelijk vragen heeft hij deze gegevens nog steeds niet gestuurd. En zijn naam is James Smith.

Ook waren zijn antwoorden steeds extreem kortaf. Nou bestaan er echt mensen die zo heten en vast betrouwbaar en symphatiek zijn maar alles bij elkaar opgeteld vertrouw ik het voor geen cent. Leterlijk.

 

Advies van de bank: Als je intuïtie zegt dat het niet klopt. Dan ook niet doen.

 

Ik heb nu een mail gestuurd dat we alleen betalingen per bank accepteren. Misschien dat hij dat braaf gaat doen en dan is er dus niks aan de hand. Maar ik heb zo'n vermoeden dat dit niet gaat gebeurn. Mocht dat wel zo zijn zal ik dat hier ook laten weten.

 

Misschien hebben jullie er iets aan.

groeten

Aldo

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik weet niet hoe dat tegenwoordig precies gaat maar in verleden kreeg ik van het creditcard bedrijf bij een storneringsverzoek een brief dat die en die klant de overeenkomst betwiste en of ik dan even bewijs van die overeenkomst/levering kon sturen.

Had ik order bewijs (screenshot webshop met aflever adres en bedragen) + verzend en aflever bewijs van de zending en adresgegevens van orderoverzicht + aflever adres + adres creditcard kwamen overeen was er niks aan de hand en werd claim afgewezen.

 

Kwam adres aflevering en adres creditcard niet overeen en ook andere gegevens niet voldoende bewijs dan werd terugbetaald.

 

Wel wordt je hoe dan ook genaaid door creditcard bedrijf met een boete van enkele tientjes voor elke navraag over creditcard betaling, ook als die onterecht bleek te zijn.

 

Overigens gebeurd het vrij vaak dat betaald wordt met gestolen creditcards, heb daar tientallen van voorbij zien komen. zijn op internet speciale forums waar in gestolen creditcard gegevens gehandeld wordt en zowel creditcard bedrijven als politie zijn daarin niet geintereseerd (heb bij zowel visa/mastercard als politie ooit melding gedaan dat ik 10 bestellingen binnen gekregen had met creditcards waarvan ik zeker wist dat ze gestolen waren. dat ik Visa/mastercard belde dat ik 10 creditcard nummers had waarvan ik zeker wist dat ze gestolen waren maar nog niet geblokkeerd en uitlegde hoe ik dat wist was hun enige reactie: Ja en? Waarom geeft u dat aan ons door, wat moeten wij daarmee?

Link naar reactie
  • 0

Ik heb nu een mail gestuurd dat we alleen betalingen per bank accepteren. Misschien dat hij dat braaf gaat doen en dan is er dus niks aan de hand. Maar ik heb zo'n vermoeden dat dit niet gaat gebeurn. Mocht dat wel zo zijn zal ik dat hier ook laten weten.

 

Het probleem is dat als deze klant inderdaad een tijdelijk liquiditeitstekort moet overbruggen met zijn creditcard het dus niet mogelijk is om een bankbetaling te doen. In dat geval ben je dus een klant kwijt die best bereid is om te betalen maar dat nu gewoon niet kan.

 

Een alternatief zou kunnen zijn het accepteren van contant geld. Met de meeste creditcards is het mogelijk om een cash advance te krijgen. Dit voorschot is niet terug te draaien (hij neemt het op zijn eigen naam op) maar hij is wel in staat om jouw rekening te betalen. Zo behoud je dus de omzet en een klant.

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Ik zou ook zeker naar alternatieven gekeken hebben als de rest niet zo vreemd was.

Geen KvK/BTW nummer (willen?) geven.

Geen website met deze gegevens, en die website is ook niet echt "levend" te noemen.

En dan als bonus dus de engelse Jan jansen zijn. Ook zijn manier van mailen is extreem kort.

We hebben het allemaal druk maar dit was echt extreem kortaf allemaal.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Nee heb ik niet gedaan. Ik heb een mail gestuurd dat we alleen bank transfer of cash accepteren.

Zoals gezegd vertrouw ik het op meerdere vlakken niet dus dit is ook een manier om te kijken hoe er gereageerd wordt.

Mijn voorspelling: er wordt niet gereageerd of "nou dan houdt het op".

Weet ik ook genoeg. Ik heb nu al genoeg verkocht in mijn leven en leergeld betaald om aan te kunnen voelen wanneer iets ruikt.

Dit ruikt niet het stinkt!

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 179 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.