• 0

Omzet, BTW en ondernemersinkomen...

Beste mede-ondernemers,

 

Ik heb een aantal vragen over het opnemen van financiële middelen uit mijn organisatie.

 

1: Ik wil in 2014 een omzet realiseren van €25.000.

- De inkoop van goederen bedraagt €900,00 p/j.

- Verzekeringen €1200,00 p/j.

- Overige kosten c.a. €1500,00 p/j.

( verder geen kosten, ivm kantoor aan huis)

 

Nu heb ik online een rekentool gevonden (ikwordzzper.nl) die aangeeft dat ik € 1832,00 , oftewel € 21.982 per jaar netto verdien. Hoe betrouwbaar is deze berekening?

 

2: Ik heb goederen moeten aanschaffen (zoals een pc, website, etc), waarover BTW is betaald.

Mag ik, stel dat ik voor €1000,00 aan goederen heb gekocht, en hierover €210,00 BTW heb betaald, verekenen met de BTW die binnenkomt? Zodat ik deze BTW niet apart hoef te zetten? ( Berekening: inkomende BTW - uitgaande BTW= BTW-bedrag dat ik aan de belastingdienst moet betalen?)

 

 

Groet,

 

Lukas

 

 

[titel verduidelijkt - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Dat zou best kunnen. Maar zet toch genoeg apart, dan heb je een beter begin mbt je voorlopige aanslag 2014. Meestal weet je aan het begin van het jaar niet precies wat je omzet later dat jaar wordt wordt. En vergeet trouwens niet dat je naast BTW en IB ook nog een aanslag krijgt voor de ZVW. Die kan door de recente verhoging van het maximum ook oplopen tot een paar duizend euro.

 

Verder kan ik me herinneren dat er dit jaar nog een starters aftrek is, maar dat die ook gaat vervallen

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 186 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.