• 0

Wat vinden jullie van mijn website? [creatieve workshops en kinderfeestjes]

Omschrijving van je concept:

Ik geef creatieve workshops aan volwassenen en ik verzorg kinderfeestjes. Verder geef ik één keer per maand een knutselcafé voor kinderen van de basisschoolleeftijd. Als bij-zaak maak ik op bestelling romperslingers/geboorteslingers.

 

Tevens verkoop ik kant-en-klare knutselpakketten en losse knutselmaterialen.

 

De workshops komen maar mondjesmaat en ook de kinderfeestjes kan ik tot nu toe op één hand tellen. Het knutselcafé loopt wel redelijk goed, maar levert tot nu toe nog geen kinderfeestjes op.

Graag zou ik willen weten hoe ik via mijn website meer klanten kan krijgen.

Wat missen jullie, kan anders of is absoluut not-done!

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Ik heb een website, een facebook-pagina, een blog en twitter. Verder heb ik naar alle buurtverenigingen in de buurt een mailing met pdf-folder gestuurd.

 

Mijn website is http://www.villapolkadot.nl

 

 

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Het knutselen bij kinderen aantrekkelijker maken.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Niet echt van toepassing denk ik.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Tips voor het beter/aantrekkelijker maken van de website. Het genereren van meer klanten en meer naamsbekendheid.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Het knutselen bij kinderen aantrekkelijker maken.

 

 

Wat is nu je doel? Knutselen aantrekkelijk maken? Of klanten binnenhalen voor je verjaardagsfeestjes?

 

Je website straalt geen duidelijkheid uit. Ik zie dat je van alles doet, zowel voor kinderen als volwassenen, en het maakt dat ik me nergens op kan focussen. Ik zie workshops, knutselcafes, een webshop, maatwerk. En dan wil ik eigenlijk niks meer.

 

Maak je primaire doel duidelijk. De rest is bijzaak en een kwestie van upselling.

 

Het kan wat vreemd zijn om op die manier te denken en misschien ben je bang dat de rest van je aanbod ondergeschikt wordt. Maar door 1 hoofddienst aan te bieden (kinderfeestjes) gaan mensen vanzelf verder kijken (hey, ook een knutselcafe!). Door alles in een keer aan te bieden jaag je ouders de stuipen op het lijf. En we zijn al zo gestressed met onze hyperactieve kleuters. :P

Link naar reactie
  • 0

Hallo Polka,

 

Je website ziet er, ondanks het feit dat je er flink je best op hebt gedaan, toch uit als een een mijnwebwinkel pagina. Dat betekent voor mij meestal: te veel informatie op de homepagina, wat het geheel rommelig maakt. Een design dat door heel veel anderen ook wordt gebruikt en er dus niet uit springt tegenover de rest. Een eigen website laten bouwen is het overwegen waard.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Niet echt van toepassing denk ik.

 

Iedereen heeft een USP (Unique Selling Point) nodig voor zijn of haar onderneming. Wat maakt dat mensen nu juist bij jou een kinderfeestje moeten boeken? Dat is wat op je home pagina te zien moet zijn!

 

Verder heb ik naar alle buurtverenigingen in de buurt een mailing met pdf-folder gestuurd.

 

Wellicht overbodig, maar weet je dat je geen mailing rond mag sturen tenzij je er toestemming voor hebt? Vaak verdwijnen dat soort mailtjes in de spamfolder en worden niet gelezen.

 

Ik kan niet meteen en link naar je facebook, twitter of blog vinden op je website, dus ik kan moeilijk inschatten welk effect deze hebben op je website. Deel je bij je knutselcafé ook visitekaartjes/foldertjes uit voor je kinderfeestjes? Geef je, aan het einde van een kinderfeestje, briefjes mee aan de kinderen zodat andere ouders het ook onder ogen krijgen? Wat doe je verder nog aan promotie?

Heb je een acuut probleem met je website? Ik help je! www.atcreate.nl

Link naar reactie
  • 0

Zoals ik al aangaf in je vorige topic, mis ik op je website het gevoel van een kinderfeestje. Als ik je header en de blokhut zie, krijg ik eerder het idee van een webshop in interieurartikelen. En die zijn er nogal wat met dezelfde mijnwebwinkel uitstraling, dus dat helpt niet echt.

 

Je maakt een feest van een kinderfeestje, maak dan ook een feest van je website. Dat is eigenlijk het belangrijkste.

 

Daarnaast is het hebben van een website natuurlijk niet voldoende. Je zult moeten proberen je doelgroep op allerlei verschillende manieren te bereiken. En ook daarbij is de uitstraling belangrijk.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben het helemaal eens met John, 1ste indruk was webshop met accessoires.

Ik zou de neiging hebben te zoeken naar andere software of wat te laten maken. Nu lijkt het alsof je het via winkelwagen moet bestellen terwijl ze vaak eerst meer info willen. Het is eenmalig investeren voor een mooie site maar 1ste indruk is belangrijk. Misschien persoonlijk maar bij mijnwebwinkel is mijn 1ste indruk nooit dat het professioneel is.

 

Heb je al weleens gezocht naar startpagina's / verzamelsites vanaf waar je workshops kan vinden?

Ik neem aan dat je ook al genoeg flyers heb? Ik denk dat je het behoorlijk van mond-tot-mond reclame moet hebben.

 

Mocht je ook workshops gaan geven die kralen/sieraden gerelateerd zijn dan kan je evt via http://www.kralen.com/Tips/Adressen/Adres%20toevoegen/Aanmelden/259/ aanmelden om op mijn kralensite vermeld te zijn.

Link naar reactie
  • 0

Ik zal inderdaad naar mijn website moeten gaan kijken. Een andere website (laten) bouwen is helaas geen optie op dit moment aangezien daar de financiële middelen niet voor zijn.

 

MIjn logo/banner heb ik twee jaar geleden laten ontwerpen en wil ik (deels) graag houden. Wel kan ik kijken hoe ik een deel van de banner kan vervangen door bijv. foto's van kinderen tijdens de workshops of workshopvoorbeelden.

 

Verder zal ik gaan kijken wat mijn USP moet gaan worden. Zijn dat de kinderfeestjes of de workshops??? Ben wel bang dat wanneer ik me helemaal op één ding ga richten, de rest naar de achtergrond verdwijnt.

 

Ik heb nog gekeken naar een geschikt pandje in de buurt, maar die huur kan ik momenteel niet eens opbrengen, dus dat is geen optie.

 

Kortom een hoop om over na te denken. Ben dan ook blij voor alle input.

 

@Sandra, ik doe geen workshops specifiek met kralen of sieraden, dus helaas... Toch bedankt voor het aanbod.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 200 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.