Reusjes en kneusjes: Waar komen ze vandaan

Aanbevolen berichten

Vandaag zag ik tot mijn verrassing dat mijn karma van niveau is veranderd. Dat is de afgelopen tijd al een aantal keren gebeurd en ik vroeg me steeds af wat ik dan zo goed had gedaan dat mensen mij een reusje toekenden.

 

Nu zie ik dat mijn karma ineens een punt gezakt is. Maar de vraag die blijft is toch maar weer: wat heb ik verkeerd gezegd? Op zich is er niets op tegen dat we volgens een democratisch proces kunnen besluiten om iemand tot 'reus' of 'kneus' te bombarderen. Het zou alleen datzelfde democratische proces ten goede komen als iedereen kon weten waarover gestemd wordt. Met een totaal aantal berichten van meer dan 250 is moeilijk na te gaan waar het kneusje werd toegekend. De persoon om wie het gaat kan nu niet vaststellen wat hij goed/fout deed en de anderen weten niet eens dat er iets veranderd is, laat staan dat ze erover kunnen meestemmen.

 

Waarom ik dat zo belangrijk vind? Ik leer graag van fouten. Ook is het altijd wel fijn om te weten wat je wel goed doet. Je kunt er dan namelijk over nadenken en je toekomstige handelen eventueel aanpassen.

Olaf Janssens

www.anasign.com

Link naar reactie

Ik weet niet of de informatie 'wiens tenen' je geraakt hebt erg handig is, voor je het weet komen er karma oorlogen. Jij kneust mij voor iets wat ik normaal vind om te zeggen dus ga ik jou ook lekker kneuzen. Voor welk bericht je een kneus krijgt lijkt me wel handig zodat je eventueel je bericht kan toelichten.

 

Aan de andere kant heeft het ook wel iets om het helemaal anoniem te houden. @Olaf: je zegt zelf 'weten wat ik goed/fout doe en evt. je toekomsitg handelen daar op aanpassen'. Zou jammer zijn als je je anders ging gedragen omdat iemand het niet eens is met een post van je.

 

Is voor alle systemen wel wat te zeggen. Zolang ik af en toe een bedankje voor een post krijg vind ik het eigenlijk wel prima zo.

Link naar reactie

Als kneusjes-oorlogen voeren past bij het gemiddelde niveau van de HL-leden, ga ik mezelf toch wel wat vragen stellen... ::)

 

Ik begrijp de voors en tegens wel van een uitgebreider complimentjessysteem, maar wanneer je iemand 'reust' of 'kneust', is het altijd wel aardig om dat te melden. Ook de reden ervan mag dan wat duidelijker blijken dan vaak het geval is.

 

Overigens geloof ik dat die kneusjes-oorlogen ook zo al plaats vinden.

Olaf Janssens

www.anasign.com

Link naar reactie

Misschien wel een idee om een reusje/kneusje overzicht in je profiel te hebben (alleen voor jou zelf zichtbaar). En dat iemand een korte reden op moet geven waarom één en ander is toegekend. Iets als:

 

:+: 20/11/2004 :: Goede post

:+: 17/11/2004 :: Omdat vandaag zo'n mooie dag is!

:-: 2/11/2004 :: Beetje te provocerend

:+: 5/10/2004 :: Volledig mee eens

:-: 2/9/2004 :: Slecht advies!

 

Hoeven geen namen bij, alleen een post en een reden.. Voorkomt wellicht ook dat de reusje/kneusjes vooral in verhitte discussies worden toegekend (waar wel kans op is)

Houden van is ondernemen.

Link naar reactie

Is voor alle systemen wel wat te zeggen. Zolang ik af en toe een bedankje voor een post krijg vind ik het eigenlijk wel prima zo.

 

Vind ik ook. Een reactie op je berichtje is wel net zo prettig. Het karma gebeuren zelf vind ik 1 van de minst onaangename dingen op dit forum.

 

Ik vind het ook naar om te zien dat er soms nieuwe leden een 1e post neerzetten en meteen op 5 punten negatief staan. Ik snap dat niet zo goed. Als ondernemer dien je kansen te zien, maar als er iets nieuws en onbekends langskomt wordt dat direct op conservatieve wijze afgestraft.

 

Ik vind het (dat afstraffen van de nieuwelingen) gewoon niet fijn om te zien. En ik denk dat ik ook mijn eigen mening wel kan vormen over een persoon zonder plusjes of minnetjes erbij.

 

Op eBay heb je ook zo'n systeem, maar daar ben je dan wel afhankelijk van zo'n beoordeling. Bovendien zijn kneusjes daar heel zeldzaam...(!) En zo hoort het ook denk ik, niet iedereen heeft hetzelfde gevoel voor humor of dezelfde levensopvatting. En anoniem wordt je toch heel makkelijk op niet inhoudelijke punten afgestraft.

 

 

Link naar reactie
Als kneusjes-oorlogen voeren past bij het gemiddelde niveau van de HL-leden, ga ik mezelf toch wel wat vragen stellen...

 

Gemiddele stamgast verwacht ik het ook niet van maar zijn genoeg nieuwkomers die bij binnenkomst gelijk hun eerste kneus voor hun kiezen krijgen...

 

maar wanneer je iemand 'reust' of 'kneust', is het altijd wel aardig om dat te melden. Ook de reden ervan mag dan wat duidelijker blijken dan vaak het geval is.

 

Dat zou gewoon door de gever gedaan moeten worden, vorm van etiquette.

 

Misschien is het nog wel een optie om alleen op nieuwe berichten een reus of kneus te kunnen geven. Er staat 1 bericht op dit forum met een quote uit de elsevier belastingalmanak waarvan de inhoud niet strookt met de praktijk. Ben ik al voor gekneusd maar dat zou dus weer kunnen gebeuren (al vind ik een quote geven uit een respectabele bron geen reden voor een kneus natuurlijk ;)) Geeft je gelijk een beter idee welk bericht de oorzaak is.

 

Ook nog een leuke: alleen nadat je een reactie in een topic hebt gepost krijg je het recht een reus/kneus uit te delen.

Link naar reactie

edit:

 

Ik dacht even dat als het niet anoniem was, dat het dan wel eerlijk zou zijn. Maar volgens mij is het dat ook niet. Ik vind eigenlijk dat naast iemands profiel moet staan hoeveel reusjes c.q. kneusjes hij heeft uitgedeeld. Of nog beter: gewoon schrappen dat karma. Of een plusjes / aantal berichten verhouding (dus zonder kneusjes).

Link naar reactie

Ook nog een leuke: alleen nadat je een reactie in een topic hebt gepost krijg je het recht een reus/kneus uit te delen.

 

Iets wat het dichts in de buurt van de beste oplossing komt volgens mij.

 

Je bent het helemaal met me eens en toch krijg ik geen 'reus' van je ;D Onzin natuurlijk maar geeft wel een indicatie dat het systeem niet zo heel veel waarde heeft. Denk dat je heel wat posts en reacties moet hebben om je karma enige vorm van statische waarde te laten zijn.

 

Bedenk me nog een leuke: zet bij de posts hoeveel mensen een reus danwel kneus hebben gegeven. Op die manier kun je jouw mening direct koppelen aan een bericht i.p.v. de persoon en ziet de OP hoe zijn bericht wordt gewaardeerd.

Link naar reactie

dit vind ik wel goede ideeën. We zitten al een tijdje te kijken wat te doen met het reuzen/kneuzen systeem. Het is al onderdeel van higherlevel sinds het begin maar aangezien we nu toch een stukje groter zijn denk ik ook dat het aangepast dient te worden.

 

Ik ben wel voor om het anoniem te behouden en er ook een soort van niveau aan te verbinden. Je kan pas reuzen/kneuzen als je meer dan 10 posts hebt geplaatst of iets dergelijks.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 97 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.