• 0

Kan ik m'n BV met terugwerkende kracht laten stoppen?

Goedendag mensen na heel veel info gelezen te hebben hier heb ik een vraag

Zo als de titel al doet vermelden heb ik een vraag ?

Ik heb vanaf mei een b.v opgericht met een vennoot nu ben ik er achtergekomen dat lang's me heen vreemde dingen gebeuren die ik niet op prijs stelt.

We hebben allebei een holding en daar uit een werk b.v. die voor 50 % van mij is en 50% van me vennoot

Ik ga stoppen voor dat het helemaal uit de hand loop en mede verantwoordelijk ben voor de rare praktijken waar meneer

mee bezig is.

Kan ik met terugwerkende kracht alles laten vervallen ?

Zo dat ik vanaf dag 1 niet aansprakelijk ben voor deze 50% 50% b.v

wat voor actie moet ik daar voor nemen?

Zo ver ik weet zijn er geen schulden maar die kunnen zo maar komen als ik nu niet stopt.

We hebben geen dure panden enz.

mijn eigen klanten die ik heb gaan direct mee als ik iets opnieuw start.

[titel aangepast - mod]

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

• 0

We hebben allebei een holding en daar uit een werk b.v. die voor 50 % van mij is en 50% van me vennoot

Ik ga stoppen voor dat het helemaal uit de hand loop en mede verantwoordelijk ben voor de rare praktijken waar meneer

mee bezig is.

Kan ik met terugwerkende kracht alles laten vervallen ?

Nee, 50% van de aandelen van de werkmaatschappij zijn in bezit van jouw holding en dat is ook door de notaris verwerkt. Je kunt dus niet net doen alsof dat nooit gebeurd is.

Zo dat ik vanaf dag 1 niet aansprakelijk ben voor deze 50% 50% b.v

wat voor actie moet ik daar voor nemen?

Je kunt in ieder geval stoppen met bestuurder zijn van de werkmaatschappij. Vanaf dat moment kun je dus niet meer nat gaan op het handelen van de BV - op het handelen dat vanaf dat moment gebeurt wel te verstaan. Ik zou dat als de wiedeweerga regelen bij de Kamer van Koophandel en ook te kennen geven aan de werkmaatschappij.

Vanaf dat moment ben je dus enkel aandeelhouder en geen bestuurder. Als het fout gaat door handelen na die datum kost het je alleen maar die 50% aandelen en gaat jouw holding daar niet in mee. De volgende stap is het overdragen van de aandelen, aan een nieuwe investeerder of aan de huidige vennoot. Wat staat hier over in de statuten of, waarschijnlijker, de aandeelhoudersovereenkomst?

Zo ver ik weet zijn er geen schulden maar die kunnen zo maar komen als ik nu niet stopt.

We hebben geen dure panden enz.

mijn eigen klanten die ik heb gaan direct mee als ik iets opnieuw start.

Is er over dat laatste iets afgesproken met de vennoot? De klanten zijn namelijk niet meer van jou maar van de werkmaatschappij. Het kan zijn dat jij deze klanten helemaal niet mee mag nemen.

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

• 0

Oké duidelijk bedankt hiervoor

hij wil zelfs alles tekenen zo dat hij aansprakelijk is voor wat er gebeurd is vanaf mei

we hebben geen ruzie of zo alleen zijn toekomst plannen ben ik het helemaal niet mee eens en zeker wat er de laaste maand is gebeurd dat zet mij echt zeer aan het twijfelen

Is er over dat laatste iets afgesproken met de vennoot? De klanten zijn namelijk niet meer van jou maar van de werkmaatschappij. Het kan zijn dat jij deze klanten helemaal niet mee mag nemen.

heeft hij geen problemen mee het liefst heeft hij heel de werk b.v voor zijn zelf (zo dat hij kan rommelen zo als hij dat wil )

hij mag het hebben van mij

Ik wil alleen niet meer aansprakelijk zijn voor zijn praktijken.en Trucendoos om dingen te ontzeilen.en te versloffen

zo als waar ik achter ben gekomen (via belastingdienst schuldeisers enz enz )

Van zijn andere 3 goed draaiende bedrijven in de min tot zeer erg in de min

Die hij even vergeten was om dat te vertellen

Morgen naar kvk daar maar eens actie ondernemen

• 0

Dag a.m.

Dat is erg aardig dat hij wilt tekenen voor de volledige aansprakelijkheid, maar dat werkt enkel jegens jou. Als het toch fout gaat en de ellende vindt zijn oorsprong ten tijde van jouw bestuurderschap, dan ben jij niet gevrijwaard zo. Hooguit heb jij dan vervolgens een civiele zaak met hem uit te vechten.

Groet en succes

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar