• 0

Search engine indexering van plaatjes

Hallo,

 

Ik heb even een technische vraag over indexeren van plaatjes door bv google. Ik ben in maart overgestapt naar een nieuwe versie van opencart en bezig geweest met optimalisatie (vooral om de laadtijd te verkorten). Een van de tips van google (pagespeed) zelf is om plaatjes op een ander (sub) domein te hosten. Dit scheelt inderdaad aanzienlijk in laadtijd.

 

Het probleem is echter dat geen van de afbeeldingen opgepikt worden door google (of bing) voor indexering (nu al een half jaar), ook niet als de locaties in de sitemap staan. Bij m'n vorige site (opencart 1.4.9) was dit geen probleem, zelfs zonder dat de sitemap de image locaties bevatte. Weet iemand of er extra handelingen nodig zijn bij images op een subdomein. Ik heb het subdomein ook aangemeld in google webmaster tools zodat google weet dat ik eigenaar ben.

 

Ik heb ondertussen geen flauw idee meer (of het nou iets te maken heeft met dat subdomein, of iets anders), dus alle inzichten zijn welkom.

 

Alvast bedankt

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Wat me nou ook weer opvalt: de link in google van het laatst geïndexeerde plaatje staat op het hoofddomein en niet op het subdomein ???

 

Ik moet zeggen dat ik nog nooit een sitemap heb hoeven toevoegen om afbeeldingen geindexeerd te krijgen. Met 1 van mijn vorige shops had ik de images ook op een subdomein staan, maar werden ook geindexeerd.

 

Ik vind het ook maar raar allemaal, vorige OC versie nooit problemen terwijl die code echt een stuk slechter was. Vermoed toch echt dat er ergens een fout zit. Misschien moet ik toch maar terug naar de oude sitemap en was 3 maanden gewoon nog niet genoeg (al zie ik niet in wat voor kwaad het kan om wel een image sitemap te hebben). Wat ik ook nog kan proberen is om de image urls in de sitemap gewoon via het hoofddomein te laten lopen.

Link naar reactie
  • 0

De kracht van HL is ook wel eens om elkaar offline of buiten het forum te vinden. Voor alle meelezers is dit specifieke geval denk ik weinig interessant. En hier wordt het kennelijke probleem niet opgelost zonder volledige inzage.

 

Met een zeurderig gevoel in je mond, maak je toch ook een afspraak bij de tandarts? ;)

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Wat me wel op een spoor zet: de laatste tijd worden er sporadisch afbeeldingen geïndexeerd. Dit blijkt een plaatje dat (vanwege de opbouw) in de html eerder komt dan het plaatje waar het eigenlijk om gaat. Ik ging er bij het bouwen van uit dat google het verschil snapt tussen gewone content en 'aside' iig qua gewicht, zonder dat de volgorde er toe doet, maar misschien heb ik het mis. Ik ga 's kijken wat ik er over kan vinden/experimenteren.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 112 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.