• 0

[Column] Geitiquette

Het boertje had een probleem, zeg maar gerust een heel GROOT probleem! Van de ene op de andere dag gaven de geiten geen melk meer. Geen enkele aanwijsbare oorzaak. Het grote zomerhok was schoon, de weide groen en sappig vol klaver. Ook waren de geiten actief en speels en leken ze in hun schik. Alleen geen druppel melk. Dit was wel een klein drama. Over 3 maanden moesten de kazen gereed zijn, en verse melk was daarvoor toch echt een vereiste.

 

Vragen bij de buren was natuurlijk uit den boze. Wat zouden ze hem uitlachen! En direct roddelen bij de kaaswinkel natuurlijk, dat kon hij niet hebben.

 

Misschien dat dat internet een oplossing bood? Het boertje gebruikte internet eigenlijk nooit. Ja, een beetje goatbooken. Maar nu toch eens proberen met die zoekmachine, Goagle. De allereerste zoekopdracht geit geeft geen melk meer? gaf direct meer dan 20.000 resultaten, wat een overvloede aan informatie!

 

De eerste link zag er niet onaardig uit: Goeiegeit.nl, antwoord op al je vragen

Een vraagbaak waar je je vraag kon stellen en jan en alleman daar op kon antwoorden.De vraag was snel gesteld. Alleen vielen de reacties wat tegen, zowel het aantal als de inhoud. Duidelijk niet veel echte geitenhoeders op deze site.

 

De volgende link was veelbelovend: Geitto!, daar deel je kennis van Geiten

Een site van de GvG, het Genootschap van Geitenhoeders. Volgens de site hadden ze wel 65.000 leden. ( Beetje vreemd met maar 1.600 geregistreerde geitenhoeders en hobbyboertjes, maar ja) Wel wat vreemde vragen op dat forum. 8-jarige meisjes die graag een geit wilden hebben als huisdier, en een ouwe bok die overal op reageerde met hoofdletters. Verder niet onaardig, maar wel wat vlak: het duurde wel erg lang voor er reactie kwam, maar met die tips kon hij wel wat.

 

De derde link was het meest intrigerend : Goaterlevel, innovatie en geitenhoederschap

Wat een enorme overvloed aan kennis en wat een dynamiek: hij zag tientallen actuele vragen en honderden reacties. En dan die zoekfunctie! Niet normaal meer! Meer dan 500 Topics over geitenmelk. En hoewel veel vragen leken te gaan over het exporteren van geitenmelkpoeder naar China , las hij in de overige topics al 6 bijna vergelijkbare situaties.

 

Toch maar eens op dit machtige forum een vraag stellen. Zou het hier zo lang duren voor de eerste reactie kwam? Vast niet, zo te zien zaten hier de kenners en zelfs een paar echte lactatiedeskundigen!

 

De eerste reacties kwamen snel, heel snel, en waren totaal niet wat het boertje er in de verste verte van verwacht had:

 

Je hebt je geiten vast en zeker geslagen, of erger nog! We zouden je aan moeten geven bij de Animal cops, lelijke geitenmisbruiker. Dat is de enige reden waarom geiten geen melk meer geven!

Je vertelt niet het hele verhaal. Volgens mij geven die geiten wel melk, maar wil je niet vertellen wat er echt aan de hand is!

 

Je moet je geiten ook alleen maar appels te eten geven, de rest is rommel

 

Laten we de zaak breder trekken: hoe gaat het met je kippen, geven die wel eieren?

 

Het boertje reageerde verrast:

dat heeft er helemaal niets mee te maken, wilt u aub gewoon mijn vraag beantwoorden?

 

Reactie volgde per omgaande, binnen 10 seconden:

Wie denk je wel dat je bent, geitenboertje? Komt hier een beetje als lam op dit forum je eerste vraag stellen en geeft gelijk een grote mond terug als iemand durft om door te vragen? Dat zijn onze mores op dit forum boertje. Niet jij stelt de vragen, dat doen WIJ en niemand anders!

 

Vervolgens nam de discussie een nog vreemdere wending. De ene na de ander begon zich te mengen in het krakeel dat overal over ging, behalve over zijn geiten die geen melk meer gaven. De discussie ging vooral over de discussie zelf. Ook verrassend waren de rode en groene blokjes die overal opdoken in de discussie. Het leek wel een kerstboom!

 

Wat was dit voor een vreemde club die zo nieuwelingen verwelkomde? Het boertje kreeg er een gek gevoel in zijn maag van. Met bezwaard hart stuurde hij een van de beheerders een mailtje, met verzoek om zijn profiel te verwijderen.

 

Die avond, onder genot van een biertje, dacht het boertje er nog eens over na. Zoveel kennis, zoveel deskundigen, maar helaas net te weinig beschaving naar nieuwe leden toe. Als die mensen eens wat meer begrip zouden tonen voor nieuwe leden (voor wie alles nieuw en spannend is en de mores nog niet kennen) zou dat hele geitenforum echt naar een Higher level getild worden. Wat minder gezever en minder gemoraliseer levert vast en zeker ook minder hanengedrag op. Een beetje Geittiquette!

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Treffend gekozen bewoordingen in deze column.

 

[GEITEN) De beesten gedragen zich als jonge meiden (crypt.) 2) Giechelen 3) Giechelend aanstellen 4) Het zijn beesten die meisjesachtig lachen (crypt.) 5) Meisjesachtig giechelen 6) Meisjesachtig giebelen Gevonden op http://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoordenboek/GEITEN/1

 

Alle geiten verzaaaaaaaaamelen!

Link naar reactie
  • 0
Waarmee je suggereert dat de mening van Norbert, zelfs als die door diverse anderen gedeeld wordt, bepalend is voor hoe iedereen zich moet gedragen... 

Totdat ik de macht grijp met behulp van 7 kolonels en een gepensioneerde ex-Shell kapitein is dat niet het geval,... helaas ;D.

 

FF serieus: voor zover mij bekend is er consensus onder de mods dat de ontvangst van en reacties naar nieuwe leden moet veranderen. Laat deze blog a.u.b. een opmaat zijn naar een bredere discussie onder de leden over of en zo ja hoe dat moet. Mijn eigen mening is daar onderdeel van, maar die is niet maatgevend voor en ook niet doorslaggevend in deze discussie

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 2

 

We kunnen wel geitegrapjes maken maar het probleem dat Norbert aankaart is reeel, en de oplossing heb ik hier nog niet voorbij zien komen.

 

 

De beleving is reëel. Of het per saldo (als je de voor- en nadelen afweegt) een probleem is, weet ik nog niet. Er is in de loop der jaren een filter ontstaan dat toegepast wordt op vragen van nieuwkomers om van alles vroegtijdig uit te filteren: studievragen, spam, helpdesk-issues, verzoeken om assistentie bij belastingfraude, enz. Die is onderdeel van de cultuur geworden. Voeg daarbij de neiging om bij vragen ook tussen de regels door te lezen (wat is nou het achterliggende probleem) en de ontvangst kan al snel als kritisch, onvriendelijk of zelfs agressief opgevat worden. En dan heb je nog het probleem van de stamtafel: mensen die elk topic vullen met prietpraat en ongein. Om over bekvechtende experts nog maar te zwijgen.

 

Dat is een terugkerend thema. Al jaren. En zal best een aantal nieuwkomers afschrikken.

 

Die filters juist afstellen is echter knap lastig. Er vindt bijvoorbeeld achter de schermen een hele discussie plaats over bv 'mag een vraag hinten naar wat wel eens opgevat kan worden als misleiding'? En een kritische benadering verdeelt de spraakgemeente al snel in twee kampen. Of talloze kampen. Maar laat je die houding varen, dan duiken er ineens columns op van allerlei snelgeld-coaches en andere clowns.

 

Wat blijft er hangen in de filters? HL doet erg vijandig tegen bv mensen van de pers en omroepen. HL is allergisch voor mensen die bij grote ondernemingen of adviesbureaus werken. Die worden weggehoond. HL is knap ongeduldig met studenten, ook niet aardig. En geiteboeren? Volgens mij valt dat reuze mee. Er zal best eens kritische vraag teveel gesteld worden, maar als ik naar andere fora en vraagbakens kijk is er geen plek in Nederland waar een kleine (beginnende) ondernemer zo snel een goed antwoord krijgt of zelfs een kritische analyse van zijn/haar probleem.

 

Misschien dat in dat laatste wel de pijn zit. Mensen vragen vaak niet om een kritische analyse. Die willen gewoon een direct antwoord. Maar worden de antwoorden beter als de opgeworpen vragen minder kritisch bekeken worden?

 

Of in geitiquette: gaan die geiten melk leggen als je de boer niet doorzaagt?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

De oplossing ligt bij ierdere deelnemer aan HL!

 

Column goed lezen, wellicht verplichte kost.

 

Waarmee je suggereert dat de mening van Norbert, zelfs als die door diverse anderen gedeeld wordt, bepalend is voor hoe iedereen zich moet gedragen... ;)

Ik suggereerde helemaal niets!

 

De laatste alinea bevat twee woorden, beschaving en begrip, is daar iets mis mee om daar een beroep op te doen?

 

Als ik bij jou op bezoek kom, zal ik me toch ook moeten aanpassen aan de mores zoals die bij jou thuis gebruikelijk is.

Link naar reactie
  • 0

Ik suggereerde helemaal niets!

De laatste alinea bevat twee woorden, beschaving en begrip, is daar iets mis mee om daar een beroep op te doen?

Als ik bij jou op bezoek kom, zal ik me toch ook moeten aanpassen aan de mores zoals die bij jou thuis gebruikelijk is.

 

Fantastisch voorbeeld ( idem mijn wat onbedoeld felle reactie op Christine en haar reactie "het was maar een vraag hoor" daarop) van hoe zelfs mensen met 20 jaar forum- en nieuwgroep ervaring nog dagelijks moeite hebben met het zenden, ontvangen en interpreteren van content zonder context. Zonder meta-informatie als intonatie, mimiek en lichaamstaal moeten we volledig afgaan op een geschreven boodschap, informatie die doorgaans minder dan 10% uitmaakt van de totale communicatie.

Kun je dan voorstellen hoe moeilijk dat is voor een nieuwkomer? Die spreekt eigenlijk een totaal andere taal dan een lid dat hier al jaren rondloopt.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Als de probleemstelling vanaf de eerste post duidelijk is valt dat wel mee. Dan wordt er netjes en inhoudelijk gereageerd, heb ik de indruk. Daarbij heeft iedereen vanuit zijn vak/branche-gebied zijn eigen expertise opgebouwd en deelt wat hij wel of niet wil delen. Daarnaast hebben we ook allemaal nog eens een eigen karakter. En dat karakter uitschakelen is iets wat je niet zou moeten willen. Dat zou ik een verarming van HL vinden en laat dat dus maar over aan ambtenaren. HL is een medium voor ondernemers, door ondernemers en ook door adviseurs, die er op een andere manier zijn opgerold en een belangrijke rol spelen.

 

Ik ben zelf behoorlijk relaxed in mijn zaken doen en dus ook in de manier waarop ik hier soms post. In mijn dagelijkse business zijn contactuele eigenschappen cruciaal. En daarbij moet je voorbij durven gaan aan het inhoudelijk-correcte en ook op een ander vlak een relatie met je klanten op kunnen bouwen. Dat is ook een verschil in ondernemen en ik begrijp best wel dat b.v. internet-ondernemers, hier normaliter nauwelijks mee te maken krijgen.

Link naar reactie
  • 0

De kern zit hem volgens hierin:

Reactie volgde per omgaande, binnen 10 seconden:

Wie denk je wel dat je bent, geitenboertje?

 

en ik denk dat dat meer door de actualiteit gemotiveerd is dan door structureel voorkomen - dat soort reakties komen niet vaak voor, en ik ben het er mee eens dat je je daar als nieuw lid niet heel welkom door zult voelen.

 

Los van het voorbeeld uit Norbert's blog - het kan ook prima zijn dat het boertje door zijn eigen opmerkingen reakties als bovenstaande uitlokt. Is dat dan niet een beetje zijn eigen schuld? We zitten hier met een stel volwassen geitofielen bij elkaar, en met tere kinderzieltjes hoeven we niet echt rekening te houden.

 

Als ik bij jou op bezoek kom, zal ik me toch ook moeten aanpassen aan de mores zoals die bij jou thuis gebruikelijk is.

 

Zeker weten, anders sta je heel rap weer buiten! :)

 

Ik doelde er meer op dat Norbert deze blog volgens mij op eigen titel heeft geschreven, en dat het daarmee dus zijn mening is en niet de mores van HL.

 

Wat beschaving en begrip betreft - dat zijn en blijven natuurlijk twee concepten waarvan de invulling vaak volledig subjectief is.

Link naar reactie
  • 1
het kan ook prima zijn dat het boertje door zijn eigen opmerkingen reakties als bovenstaande uitlokt. Is dat dan niet een beetje zijn eigen schuld?

wat mij betreft : zeker!

 

We zitten hier met een stel volwassen geitofielen bij elkaar, en met tere kinderzieltjes hoeven we niet echt rekening te houden.

Wat mij betreft mogen we er iets meer rekening mee houden. Niet alleen richting topicstarter zelf, maar ook hoe het overkomt naar andere nieuwe leden.

 

Ik herinner me een topic van een maand of langer geleden waarbij een noob een vraag stelde die uitgelegd "kon" worden als het ontduiken van belasting. En een nog beter voorbeeld: onze relaxte moneymaking machine Jimmy van een paar maanden geleden.

 

In beide topics ontstond er een storm van reacties met gezever, gemoraliseer en hanengedrag. Wat IK persoonlijk interessant en leerzaam aan die discussie vond was hoe enorm imponerend en overrompelend een forum voor een nieuw lid eigenlijk kan zijn als je zo'n "tricky" vraag stelt. Je krijgt er op iedere reactie minstens 3 terug, zo niet meer, en in 3 verschillende richtingen: de zeveraars die de zaak breder trekken, de moralisten die schande prediken, de haantjes die onderling naar elkaar pikken enz enz.

 

Aan het einde van de dag zijn beide leden weggejaagd. Opgeruimd staat netjes roept de ene dan, toch alleen maar een zelfpromo van een zelfhulpgoeroe zegt de ander. Maar weet je wat een willekeurig ander nieuw of vers lid zegt? Die zegt: "wat een rattenclub is dat HL zeg, zonde van mijn tijd."

 

Nee, ik ben geen voorstander van tere zieltjes, maar iets meer consideratie (begrip, beschaving) met hoe het af en toe overkomt op anderen zou - wat mij betreft - prettig zijn.

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0
Maar weet je wat een willekeurig ander nieuw of vers lid zegt? Die zegt: "wat een rattenclub is dat HL zeg, zonde van mijn tijd."

 

Is dat zo, of schat je dat zo in?

 

De andere kant van het verhaal kan namelijk zijn dat je alles met begrip en beschaving tegemoet treedt en dat die leden denken "Wat een ruggegraatloze troep is dat HL zeg, zonde van mijn tijd"... ;)

Link naar reactie
  • 0

 

Ik suggereerde helemaal niets!

De laatste alinea bevat twee woorden, beschaving en begrip, is daar iets mis mee om daar een beroep op te doen?

Als ik bij jou op bezoek kom, zal ik me toch ook moeten aanpassen aan de mores zoals die bij jou thuis gebruikelijk is.

Fantastisch voorbeeld ( idem mijn wat onbedoeld felle reactie op Christine en haar reactie "het was maar een vraag hoor" daarop) van hoe zelfs mensen met 20 jaar forum- en nieuwgroep ervaring nog dagelijks moeite hebben met het zenden, ontvangen en interpreteren van content zonder context. Zonder meta-informatie als intonatie, mimiek en lichaamstaal moeten we volledig afgaan op een geschreven boodschap, informatie die doorgaans minder dan 10% uitmaakt van de totale communicatie.

Kun je dan voorstellen hoe moeilijk dat is voor een nieuwkomer? Die spreekt eigenlijk een totaal andere taal dan een lid dat hier al jaren rondloopt.

 

Zoals je weet heb ik ruime ervaring met eenvoudig verkeerd te interpreteren bijdragen. En niet alleen hier, overigens. Voor een deel verwacht je van de lezer dat ze even extra nadenken of een post serieus is of niet, maar van nieuwkomers, speciaal die zonder uitgebreide forum-ervaring elders, kun je dat niet verwachten. Ik probeer daar altijd aan te denken, en ik denk dat ik er in slaag hen niet bloot te stellen aan mijn crypto-onserieuze bijdragen. Maar je weet nooit hoe iemand gaat reageren.

 

Ik ben erg blij dat Norbert het onderwerp hier heeft gepost, en ik hoop dat iedereen voortaan twee seconden extra nadenkt alvorens te reageren op een bijdrage van iemand met minder dan vijf bijdragen op HL. Het codewoord is nu ook vastgesteld: als je reageert op een bijdrage van een newbie en iemand gebruikt iets geitigs in de reactie, dan moet je een lichtje gaan branden.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Is dat zo, of schat je dat zo in?

 

Tot aan mijn machtsovername met eerdergenoemde 7 kolonels en een gepensioneerde ex-shell kapitein, ben ik zo bescheiden om het mijn inschatting te noemen.

(Na mijn machtsovername is het zo, is het altijd zo geweest, zal het altijd zo blijven en zal iedereen die een andere mening is toegedaan de consequenties ondervinden)

 

dat je alles met begrip en beschaving tegemoet treedt en dat die leden denken "Wat een ruggegraatloze troep is dat HL zeg, zonde van mijn tijd"...

Kom nou Peter :), sinds wanneer kunnen begrip, beschaving én ruggengraat niet samengaan?

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

(Na mijn machtsovername is het zo, is het altijd zo geweest, zal het altijd zo blijven en zal iedereen die een andere mening is toegedaan de consequenties ondervinden)

 

Vanzelfsprekend, maar tot die tijd... ;)

 

Kom nou Peter :), sinds wanneer kunnen begrip, beschaving én ruggengraat niet samengaan?

Wat beschaving en begrip betreft - dat zijn en blijven natuurlijk twee concepten waarvan de invulling vaak volledig subjectief is.
Link naar reactie
  • 0

Ik heb op een ander forum ook wel eens geprobeerd een "protocol" te gaan handhaven in de manier waarop de aangedragen problemen worden opgelost. Maar het verschil van aanpak is van iedereen veel te groot om daar enige structuur in aan te brengen. Buiten het netjes en beleefd zijn, ben ik zelf meestal een "indirecte" antwoorder/helper. Ik probeer de vragenstellers eerst aan het denken te zetten en via een omweg naar het antwoord te werken. Dat levert vaak de meeste informatie op en daarvan blijft dan veel meer bij de vragensteller hangen. Met name de vragen over import en export naar China, beginnen nu wel wat lachwekkend te worden, omdat je bijna doorlopend naar de zoekfunctie van HL kunt verwijzen. Bovendien zijn er ook topics bij, waarvan je al op voorhand kunt inlezen dat de vragensteller in een dusdanig stadium verkeerd, dat je het op voorhand al niet serieus meer kunt nemen.

Link naar reactie
  • 0
Met name de vragen over import en export naar China, beginnen nu wel wat lachwekkend te worden, omdat je bijna doorlopend naar de zoekfunctie van HL kunt verwijzen.

 

In de voorwaarden van HL opnemen "vraag niet naar leveranciers, gebruik google" ? ;D

 

Komt er wel weer een filter bij. :P

 

Link naar reactie
  • 0
In de voorwaarden van HL opnemen "vraag niet naar leveranciers, gebruik google" ?

Komt er wel weer een filter bij.

 

Beste Henk.

 

Heb je zelf wel eens op Google gezocht naar leveranciers? Weet je waar je dan uitkomt? Meestal hier

 

Get the problem? ; ;)

 

Zie deze redelijk vaak voorkomende zoekopdracht en resultaten eens HL is link 3, 7,8,9, en 10. De helft van de eerste 10 resultaten verwijst dus naar dit forum!

 

Jouw reactie is dus niet de oplossing, maar meestal juist de oorzaak/aanleiding dat mensen met die vraag op dit forum terecht komen.

 

Snap je nu ook hoe vreemd de opmerking "ga zoeken op google" overkomt op zo'n nieuw lid?

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Dat kan soms vreemd overkomen, maar je verwijst toch meestal naar de zoekfunctie op HL, of je plaatst meteen een link naar een zoekresultaat. Het is me trouwens ook wel opgevallen dat bepaalde figuren (soms ook irritante) na verloop van enige tijd ook weer verdwijnen. Ik vind het persoonlijk al een teken aan de wand, als iemand hier alleen maar komt om informatie te halen en geen enkele intentie heeft om informatie te brengen. Als je dat enige tijd meemaakt, heeft dat ook invloed in de manier waarop je de vragen leest/benadert.

Link naar reactie
  • 0

Ik zoek regelmatig op Google naar producten voor mijn bedrijf en kom eigenlijk weinig HL in de resultaten tegen. En ja het is logisch dat je in Google HL tegen komt met zoekopdrachten als "zoek leveranciers kleding zonder merk"

 

De meeste topics voor leveranciers beginnen met "Ik ben op zoek naar leveranciers voor......"

 

En verder begrijp ik best dat een dergelijk antwoord vreemd over komt bij nieuwe leden. Maar dat zal ook gelden voor het sluiten van studievragen e.d. Tenslotte gaan alle nieuwe leden akkoord met de voorwaarden (die ze niet lezen) :-\ Kunnen we die voorwaarden net zo goed afschaffen. ;D

Link naar reactie
  • 0

De meeste topics voor leveranciers beginnen met "Ik ben op zoek naar leveranciers voor......"

 

Die vraag hoort niet op HL, en dat kunnen we posters toch gewoon vertellen? HL is een plek waar ondernemers andere ondernemers helpen met ondernemersproblemen en ondernemersvragen. Maar branche-specifieke vragen vallen daar niet onder, volgens mij. Immers, als je ondernemer bent in een branche dan hoor je die dingen zelf beter te weten dan de gemiddelde HL'er.

Link naar reactie
  • 0

 

Ik herinner me een topic van een maand of langer geleden waarbij een noob een vraag stelde die uitgelegd "kon" worden als het ontduiken van belasting.

 

 

Ik herinner me een discussie rond dezelfde tijd of zulke vragen uberhaupt toegestaan waren op dit ondernemersforum. Dan had deze noob sowieso geen kans gekregen zijn vraag voor te leggen. Naarmate er meer normen toegevoegd en vervolgens gehandhaafd worden die te maken hebben met de wettelijkheid van ondernemersgedrag, met de moraal en het fatsoen van vragenstellers en reageerders, wordt het risico op debat en conflict een stuk minder.

 

Dat is ook een manier om de sfeer te verbeteren: gewoon alles verwijderen wat niet in het gewenste sfeerbeeld past en conflct kan veroorzaken. Vragen over belastingontwijking of ongevraagde verzending van email. Topics over drugs en adult entertainment. Ideeën om personeel te ontslaan of weg te stimuleren. Ruw taalgebruik en dronkenmansgebral. Alles op basis van aanvullende sfeer- en fatsoensnormen. Zo kan er snel ingegrepen worden en voelen nieuwkomers zich verwelkomd in een gastvrije en smetvrije sfeer.

 

In plaats van negatief gedrag te bestrijden, kan je overigens ook positief gedrag bevorderen. Dus iets aardigs zeggen tegen een onwennige nieuwkomer. Iemand in bescherming nemen die kritiek krijgt. Zelfs als je het inhoudelijk niet met hem/haar eens bent. Geef maar onderdak aan vreemde snuiters, aan eigenwijze ondernemers, aan kritische geesten. Stel eventueel naast de knokploeg (bezemploeg) een knuffelploeg in die speciaal in de gaten houdt of nieuwkomers goed op weg geholpen worden. Of vragen niet genegeerd worden: (recent voorbeeld) en (nog een recent voorbeeld). Misschien met buddies werken, als optie voor nieuwkomers?

 

Tenslotte nog een opmerking: het afhaken van mensen die schrikken van de reacties op hun vraag wordt wellicht wel gecompenseerd door het toetreden van mensen die het juist prima vinden dat ze heel uiteenlopende reacties krijgen op wat ze aandragen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik denk niet dat vragen bewust genegeerd worden. Ze kunnen zakken op HL home en zo buiten het zicht belanden van degenen die die vragen zouden kunnen beantwoorden. Ik check nooit de boards, maar altijd home voor recente topics. Nu ben ik veel online dus mis ik vrijwel niets, maar als anderen ook alleen home volgen en eens per 3 dagen HL bezoeken dan missen ze wel eens wat. Ik denk eerder dat daar de reden ligt dat deze vragen nog niet beantwoord zijn.

 

Zal ze ook even kicken ;)

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Mooie blog en parabel, Norbert.

 

Wie de schoen past trekke hem maar aan.

Het moderatie-team zal niet alles kunnen voorkomen, maar het lezen van een vraag van een newbie en die wel of niet beantwoorden op vriendelijke toon zonder daarbij meteen iemand in een hoek te drukken en te denigreren zal toch mogelijk zijn.

 

Daarbij zet ik wel de vraag of het moderatie-team niet eerder moet ingrijpen bij boertjes die absoluut niet op een forum thuishoren, ik denk dan aan een eerlijke autohandelaar die hier dagelijks verscheen met een gecompenseerd karma van -35, on-gecompenseerd was het een karma van -70. Of een toptoptopboekhouder die ronduit agressief is en aan het provoceren was. Provoceren was ook duidelijk de insteek van de eerlijke autohandelaar.

 

Wat er op zulke momenten achter de schermen bij het moderatie-team gebeurt is mij niet bekend, maar gezien de reacties van overige HL leden zat eigenlijk iedereen te wachten op een ban van zulke boertjes.

 

Door deze excessen toe te laten haal je ook heel veel agressie binnen wat langere tijd doorwerkt en dan meer normaal gaat worden.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 276 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.