Momenteel ben ik bezig met de oprichting van een participatie BV en een management BV om van hier uit samen met een vriend een bedrijf te gaan runnen.
Dit bedrijf bestaat momenteel uit 1 BV(merknaam) waar 3 BV's onder hangen, waarvan er 1 (A) reeds een jaar of 15 bestaat (deze is vorig jaar failliet gegaan en is door mijn vriend overgenomen en heeft een andere naam gekregen), de andere BV's (B&C) bestaan sinds afgelopen maart.
Nu is het zo dat we het eigendom van deze merknaam BV gaan delen (ieder 50%)
Ik geloof heel sterk in het concept en in de toekomst van het bedrijf (heb het zelf bedacht en opgezet in een periode zonder werk), maar voor 1 van de BV's is faillissement aangevraagd door 2 werknemers ivm met achterstallig salaris.
Waar kan ik om vragen qua informatie en wat is hierin het risico?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Supergrover
Supergrover
Goedemorgen,
Momenteel ben ik bezig met de oprichting van een participatie BV en een management BV om van hier uit samen met een vriend een bedrijf te gaan runnen.
Dit bedrijf bestaat momenteel uit 1 BV(merknaam) waar 3 BV's onder hangen, waarvan er 1 (A) reeds een jaar of 15 bestaat (deze is vorig jaar failliet gegaan en is door mijn vriend overgenomen en heeft een andere naam gekregen), de andere BV's (B&C) bestaan sinds afgelopen maart.
Nu is het zo dat we het eigendom van deze merknaam BV gaan delen (ieder 50%)
Ik geloof heel sterk in het concept en in de toekomst van het bedrijf (heb het zelf bedacht en opgezet in een periode zonder werk), maar voor 1 van de BV's is faillissement aangevraagd door 2 werknemers ivm met achterstallig salaris.
Waar kan ik om vragen qua informatie en wat is hierin het risico?
Al vast bedankt voor jullie reactie,
Maarten
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/42814-participeren-in-bestaande-bv/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag