• 0

Espressocupjes start-up

Omschrijving van je concept:

Kleinschalige (lean & mean) productie van hoge kwaliteits espressocupjes voor het kleinbedrijf en de koffiegroot- en detailhandel.

Ambachtelijke productie met behulp van Wajongers

Rechtstreekse verkoop van eigen merk cupjes aan eindgebruikers via webshop (streefdatum 15-11-2013).

Een altijd-op-voorraad smakenreeks bestaande uit 5 populaire varianten van 25 cent/stuk

Jaarlijks 6 a 10 tijdelijk verkrijgbare bijzondere melanges van 35 cent/stuk

De koffiegroot- en detailhandel kan eigen melanges laten incuppen in eigen merk verpakkingen.

Eigen merk koffies worden o.b.v. weekbestellingen vers gebrand en in kleine partijen geleverd door locale premium branders.

Eigen merk cups worden verpakt in zakken van 24 a 25 stuks.

Minimale bestelgrootte eigen merk is 200 cups, vanaf 300 cups geen verzendkosten

Handig bewaar- en presentatieblik als introductiegeschenk bij eerste bestelling vanaf 300 cups.

Herhalingsaankopen uitlokken via reminder emails o.b.v. opgegeven gebruik

Aankoop nieuw Nespresso apparaat met 50% korting na/bij bestelling van X cups

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Marktonderzoek gedaan

Bedrijfsplan met investeringsbegroting opgesteld

Ultralowbudget maar efficiënte, schone en rendabele espressocupjes productiemethode ontwikkeld

Verkoopformule ontwikkeld

Alle cupvul- en heatseal apparatuur ontwikkeld, laten bouwen en getest

Leveranciers gevonden en prijsafspraken gemaakt voor koffies, cups, foliedeksels, verpakkingsmateriaal e.d.

Bedrijfsruimte voor productie en opslag gehuurd

Vacature geplaatst voor productiepersoneel en sollicitatiegesprekken gevoerd

Juridische opzet bedacht (BV's binnenkort opgericht en aangemeld bij kvk en fiscus)

Koffiemelanges gemaakt en op kleine schaal getest

Opzet gemaakt voor webshop

Huisstijl + lay-out voor eigen merk cups ontwikkeld

Diverse handels- en domeinnamen laten registreren

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Mijn eigen merk cups zijn de oplossing voor diegenen die hun Nespresso apparaat graag willen blijven gebruiken, maar de cups van Nespresso te duur vinden en niet echt blij worden van de cups die in de supermarkt worden verkocht. Want mijn melanges smaken prima, maar kosten veelal minsten 30% minder dan die van Nespresso. Bovendien werken mijn cupjes prima in elk Nespresso apparaat en nemen mijn verpakkkingen veel minder plaats in dan die van DE en andere merken die hun cupjes individueel verpakken.

 

Voor de liefhebbers van bijzondere koffies zijn er bovendien regelmatig nieuwe, zij het tijdelijk verkrijgbare, melanges verkrijgbaar. Grootverbruikers kunnen bovendien hun eigen melanges aanleveren en door mij laten incuppen en verpakken in hun eigen verpakkingen, zonder dat zij (zoals bij andere producenten) direct enorme hoeveelheden moeten bestellen (al mogelijk vanaf 16.000 cups). Ideaal dus voor koffiespeciaalzaken en andere kleinschalige handelsorganisaties die espressocupjes willen verkopen (bijvoorbeeld als traffic generator).

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

1. Superlowbudget en kleinschalige opzet

2. Ambachtelijke i.p.v. industriële productie (arbeidsintensief i.p.v. kapitaalintensief)

3. Extreem snel op- en afschaalbaar

4. Cupjes minstens 30% goedkoper dan de originele

5. Ruimte- en afval-besparende verpakkingsmethode

6. Bestel- en bezorggemak (overzichtelijk aanbod, bestelreminder, bezorgd op kantoor)

7. Maatwerk al mogelijk bij relatief zeer kleine hoeveelheden

 

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ik ben benieuwd of bovengenoemde opzet kleinzakelijke Nespressogebruikers aanspreekt. Graag ontvang ik feedback over punten als de prijs, de verpakkingsmethode, de minimale bestelgrootte en welke Nespresso smaken het meest besteld worden.

 

Verder hoop 100 personen te vinden die willen meedoen aan het testen van mijn espressomelanges. Zonder goed in de smaak vallende melanges is dit concept immers niet levensvatbaar. Als je mee wil doen, bekijk dan mijn oproep ("100 proefpersonen gezocht voor testen espressocups") in "Vraag & aanbod" (te vinden onder tabblad/de button "Meer..." bovenaan in het HL-hoofdmenu).

 

 

 

Douwes Fiscale Diensten: Meester in Fiscaal Maatwerk www.douwesfiscalediensten.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Even terug on topic. Ik schrik behoorlijk. ... Wat mij zorgen baart is de naamgeving en visuele vormgeving van logo en aansluitend ongetwijfeld verpakking. Ook de voorgestelde naamgeving van specialties is gekopieerd. Dit zou het concept wel eens kunnen maken of breken en dat is zonde na twee jaar van (technische) voorbereiding.

 

Een ECC klinkt als kille kiloknaller, omzetmachine en niet zo zeer als aanbieder van bijzondere en tijdelijke melanges voor experimenterende drinkers. Voor mijn gevoel past een naam als 'Espressowereld', 'Cupjeswereld' of korter daar qua beleving veel beter bij. Zelf kleinschalig (laten) fabriceren of alle merken aan gaan bieden zijn twee verschillende strategieën die je m.i. beter niet combineert. Zoek alsjeblieft een gepassioneerde vormgever, ik denk dat die heel veel voor je betekenen kan!

 

Hartelijk dank voor je feedback! Ik ga zeker op zoek naar een goede vormgever!

 

De geplande wereldstadnaam/kleurcombinaties zijn niet gekopieerd, al zal er ongetwijfeld één wereldstadnaam tussen zitten die ook door één of meer van de vele honderden andere espressomerken in de wereld wordt gebruikt. Ik ben dan ook niet bang dat concurrenten op dit punt claims tegen mij zullen indienen. Deze naam/kleurcombinaties wil ik overigens gaan gebruiken voor mijn basisassortiment. De tijdelijk verkrijgbare melanges zullen waarschijnlijk de naam van de plantage/koffieboer (uiteraard alleen als die daar toestemming voor geeft) en het betreffende oogstjaar/-seizoen dragen . Meeliften op beroemde espressomerknamen ga ik ook zeker niet doen, want dat is vragen om juridische problemen. Zelfs de namen van de koffiebranders die mijn melanges speciaal samenstellen, noem ik niet, want een start-up heeft nu eenmaal vaak last van enige kinderziektes en daar wil je als gevestigde naam met een heel goede reputatie nu eenmaal niet mee geassocieerd worden.

 

BTW: gek genoeg heeft nog niemand één van de geplande naam/kleurcombinaties geraden! Dus waag nog eens een poging! ;)

Waarom klinkt "Espressocupcenter.nl" als kille kiloknaller? Ik ben direct met je eens dat het niet chique of bijzonder klinkt, maar dat is ook niet mijn bedoeling. Mijn bedoeling is dat kleinzakelijke gebruikers bij mij cupjes van tenminste dezelfde kwaliteit kunnen bestellen, maar dan voor een duidelijk lagere prijs dan die van de grote merken en die ook qua verpakking, aantal varianten en bestelwijze beter aansluiten bij hun behoefte.

 

Ik ga ook beslist niet alle merken cupjes aanbieden, in tegendeel. In beginsel produceer ik alle varianten zelf. Als ik al andere merken ga verkopen, dan zullen dit kleine onbekende kwaliteitsmerken zijn van partijen die niet in staat zijn om zelf de Nederlandse markt te bedienen, maar die wel relatief kleine hoeveelheden aan mij willen verkopen voor een scherpe prijs. Al die eisen staan behoorlijk haaks op elkaar, dus ik verwacht hier zelf bijzonder weinig van.

Douwes Fiscale Diensten: Meester in Fiscaal Maatwerk www.douwesfiscalediensten.nl

Link naar reactie
  • 0

Proefpakket zojuist ontvangen!

 

Stomme vraag, maar zijn dit allemaal espresso cupjes, of zitten er ook Lungo's tussen?

 

Mooi dat je het 1e sample hebt ontvangen, veel plezier ermee!

 

Ik laat het graag aan de proefpersonen zelf over om te bepalen waar de melanges zich het beste voor lenen. Dus probeer gewoon alle varianten die je zelf graag drinkt. Komt er een duidelijk beeld uit de tests naar voren waarvoor bepaalde melanges wel/niet geschikt zijn, dan komt dat waarschijnlijk ook op de verpakking te staan.

 

PS: bedankt voor je reactie op logo2.5 :)

Douwes Fiscale Diensten: Meester in Fiscaal Maatwerk www.douwesfiscalediensten.nl

Link naar reactie
  • 0

Logo 2.5 vind ik er ook een stuk beter uitzien in deze vormgeving. Dit komt een eind in de goede richting denk ik. en ik denk dat het op de verpakkingen die je eerder beschreef goed zal kunnen passen. gevoelsmatig zeg ik dat de letters nog iets vetter mogen,

 

Gevoelsmatig lijkt mij een dergelijk logo lastiger om toe te passen op een website, maar ja langzaam aan moet ik oppassen dat ik niet te veel de wijsneus uithang met slechts 3 jaar reclametekenen ervaring tijdens mijn middelbare schooltijd. Er zijn vast vormgevers die daar wel raad mee weten.. ;D

 

en wat de slogans betreft is het altijd een beetje zoeken wat in het totaal plaatje past, misschien een idee Great taste - small price op het basis assortiment toe te passen en één van de andere varianten te gebruiken bij de premium en tijdelijke varianten omdat de prijs daar een minder prominente rol speelt.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 185 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.