• 0

Advies over opgebouwde vermogen in het buitenland

Dames en heren,

 

Ik weet niet zeker of ik in het juiste categorie zit, maar hopelijk kunnen jullie mij assisteren met deze vraag.

10 jaar geleden heb ik een stuk grond in het buitenland gekocht. De grond is vorige week eindelijk (op papier) verkocht. Het enige wat ik moet doen is een bankrekeningnummer doorgeven en het geld wordt daarop gestort.

Nu wil ik eigenlijk met dat geld gaan investeren in het bedrijf waar ik momenteel voor werk.

 

Enkele vragen:

1) wat is de beste optie om het geld zo optimaal mogelijk te kunnen beleggen. M.a.w. zo min mogelijk “verliezen” door aan de fiscus over te dragen.

2) wanneer het geld op mijn Nederlandse rekening wordt gestort, gaat hier vast en zeker belasting eroverheen. De vraag is dan ook hoeveel %? (als voorbeeld een bedrag van 100000)

 

Groet. Jira

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dan is het denk ik geen ondernemersvraag, want dat je het bedrag uiteindelijk wilt gebruiken om in je eigen bedrijf in Nederland te investeren maakt volgens mij niet uit.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Het bedrag wil ik graag investeren in een Nederlands bedrijf waar ik momenteel voor werkzaam ben. Het is overigens niet mijn eigen bedrijf.

 

Kan je misschien toelichten wat je precies bedoeld met “maakt volgens mij niet uit”?

 

1) Onder welke box valt zo’n scenario eigenlijk in? Box 1 of 3?

2) Is het mogelijk om met een simpel rekensom te bepalen hoeveel ik kwijt ben aan de belastingdienst en hoeveel ik daadwerkelijk van de 100K kan houden?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Kan je misschien toelichten wat je precies bedoeld met “maakt volgens mij niet uit”?

 

Ik bedoel: Het is een privé transactie, dus het maakt voor de eventuele belasting die je over het bedrag zou moeten betalen niet uit of je er daarna een auto van koopt of een investering mee doet.

 

En die investering doe je dan ook weer als privépersoon begrijp ik, niet als ondernemer.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Het bedrag wil ik graag investeren in een Nederlands bedrijf waar ik momenteel voor werkzaam ben. Het is overigens niet mijn eigen bedrijf

 

Dan sluit ik, ondanks Rons inspanningen, het topic want met ondernemen heeft dit niets van doen.

 

Groet

Joost

 

Ps: het bezit zou box 3 moeten zijn. Winst bij verkoop onbelast. Hopelijk heb je dit wel al die jaren netjes aangegeven als bezit in box 3.

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 289 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.