• 0

Slachtoffer van fraude door inmiddels ex schoonvader.

In 2006 het besluit genomen in overleg met mijn toenmalige schoonvader om mijn eigen onderneming te starten in de motorfietsen branche. Omdat ik in tegenstelling tot hem totaal geen ervaring had op het gebied van ondernemen ben ik met hem en zijn boekhouder in zee gegaan en me door hun laten adviseren en begeleiden. Mijn toenmalige schoonvader zou mij daar financieel in ondersteunen en voor alle boekhoudkundige aspecten kon ik terecht bij zijn boekhouder die tevens de boekhouding deed voor de ondernemingen van mij ex schoonvader.

In de periode voorafgaande aan dit besluit zijn er een hoop gesprekken gevoerd in de privé sfeer om te kijken of het eea haalbaar was en of het wel verstandig was. Uiteindelijk hebben we het besluit genomen en zijn we van start gegaan.

 

Het pand waar de onderneming gevestigd kon worden kon in van mijn ex schoonvader huren omdat hij dat pand over had en ter beschikking wilde stellen voor mijn onderneming. Ik heb daar voor een huurcontract getekend en die ging in op 01-04-2006 en zou eindigen op 01-04-2011. Er werd afgesproken dat ik in de aanloop periode het eerste half jaar geen huur hoefde te betalen en daarna zouden we wel zien hoe het liep en of er de financiële ruimte was om de huurnotas te kunnen voldoen. Er werd mij altijd verteld dat de huur voor hem niet zo heel belangrijk was omdat het pand hypotheek vrij was en het een soort pensioenvoorziening was voor hem.

Ook heeft hij mij vanuit een van zijn bv’s een privé lening verstrekt van €40.000,00 die ik vanuit privé weer in de zaak heb gestopt als startkapitaal.

Op 30-04-2006 ging mijn zaak open en dat verliep allemaal probleemloos. De jaren daarna groeide de onderneming en werd het een begrip in de omgeving. Het klantenbestand groeide en het assortiment werd steeds groter en groter. Het aanbod in motorkleding nam toe en ook het aanbod in motoren nam toe. De omzet steeg en het liep eigenlijk allemaal prima.

Mijn ex vrouw kwam ook in de zaak werken en hield zich voornamelijk bezig met de kleding afdeling en hielp ook mee in de verkoop. Ik deed voornamelijk de werkplaats en de verkoop van motoren en de boekhouding en dat verliep allemaal prima en we waren in dat opzicht een prime team en het bedrijf bleef groeien zowel in omzet als bekendheid.

Door de recessie liep in 2008 de omzet terug en ging mijn ex schoonvader zich meer en meer met de bedrijfsvoering bemoeien. Dit gaf de nodige wrijvingen van mijn kant omdat hij totaal onbekend was in de motorwereld en ook omdat omgaan met mensen nou niet echt zijn sterkste kant is. Hij had in die tijd een grote meubelfabriek en dat is niet te vergelijken met een motorzaak waar je veelal met consumenten te maken hebt. Hij begon zich met de inkoop te bemoeien en daardoor zijn er verkeerde investeringen gedaan die aan het einde meer gekost hebben dan dat ze opgeleverd hebben. Hij heeft in die tijd op eigen initiatief een hoop motoren uit Amerika opgekocht zodat deze bij mij doorverkocht konden worden, alleen zaten daar veel meer kosten aan dan hij had voorzien en dat kwam allemaal voor mijn rekening. Ook begon hij zich steeds meer met de inkoop van kleding en accessoires te bemoeien waadoor er daar ook verkeerde keuzes in gemaakt werden. Die bemoeienis deed hij op een dusdanig dwingende wijze en accepteerde daar van mij en zijn dochter weinig tot geen tegenspraak in want hij meende de wijsheid in pacht te hebben en wij hadden maar te luisteren.

Dat deze acties ook de nodige financiële consequenties hadden ivm investeren etc etc maakte hem niet uit en verstrekte weer een lening vanuit privé aan mijn bedrijf. Ook heeft hij in die tijd een aantal motoren verkocht en die transacties hebben achteraf geld gekost omdat er een veel te hoge inruilprijs gegeven werd maar omdat de klant getekend had kon ik daar niet meer op terug komen en heb de motoren dan ook gewoon afgeleverd conform de afspraken die hun gemaakt hadden met mijn ex schoonvader. Er ontstond steeds meer een soort financiele afhankelijkheidsrelatie tussen mij en mijn ex schoonvader en ik voelde me daar alles behalve prettig bij. Iedere keer als het bedrijf weer wat vlees op de botten kreeg bedacht hij weer een actie waardoor ik in de liquiditeits problemen kwam en heb daar toen zelfs een krediet op mijn rekening courant moeten nemen bij de bank. Als deze acties van hem brachten de nodige frustraties met zich mee en dat vond ook zijn weerslag binnen het huwelijk tussen mij en zijn dochter waar ik toen nog mee getrouwd was. We waren immers beide afhankelijk van de inkomsten uit ons bedrijf en door toedoen van haar vader dreigde dit in het geding te komen. We hadden een koophuis en een zoontje van 2 jaar en dan kun je je voorstellen dat dit de nodige spanning gaf…temeer om dat het ook nog eens haar vader betrof en dat maakte het alleen maar moeilijker. Mij werd vaak te verstaan gegeven dat ik hem dankbaar moest zijn want zonder hem was ik nergens en hij had het toch maar even allemaal mogelijk gemaakt voor mij…… Ik heb hem er ook diverse keren op aangesproken dat dit zo niet kan doorgaan en dat ik door zijn acties nog steeds de huur niet kan betalen en de leningen niet terug kon betalen maar dat vond hij nooit een probleem en wilde alleen maar dat het bedrijf groeide….

Ik heb in de periode 2006-2011 een volledige jaar huur kunnen betalen en ook en begin gemaakt met het aflossen van de leningen maar door acties van hem kon dat op een gegevenmoment ook niet meer maar daar heeft hij mij nooit en ter nimmer op aangesproken.

 

In december 2010 veranderde de situatie helemaal. Door alle spanningen was te situatie bij mij thuis dusdanig onhoudbaar geworden dat ik en mijn ex besloten hebben om tijdelijk uitelkaar te gaan om beide even op adem te komen. Ik bleef gewoon werken op de zaak en mij ex liep al een tijdje thuis door een rugblessure wat zakelijk ook de nodige kosten met zich meebracht. Ik betaalde gewoon haar salaris door terwijl ze er niet voor werkte. Ik was daar ook niet voor verzekerd omdat die verzekeringen gewoon heel duur zijn en de zaak zich dit niet kon veroorloven. Daags nadat ik bij mijn ex vrouw weg ben gegaan kwam haar vader bij mij op kantoor om te vragen wat er allemaal aan de hand was. Ik heb hem toen het eea uitgelegd en hij heeft mij toen letterlijk gezegd dat er zakelijk tussen mij en hem niets zou veranderen en hij zich niet met onze privé situatie zou bemoeien. Ik was natuurlijk enorm opgelucht daardoor maar dart was van korte duur.

Op 01-03-2011 kwam ik bij mijn ex schoonvader op het bedrijf om de boekhouding van de voorgaande maand in te leveren bij zijn boekhouder. Deze boekhouder deed ook mijn zakelijke boekhouding en dit ging eigenlijk elke maand zo en altijd zonder problemen. Toen ik weer weg wilde gaan werd ik door mijn ex schoonvader op kantoor geroepen en werd mij onder het genot van een kopje koffie mondeling medegedeeld dat ik per 01-04-2011 het pand wat ik van hem huurde moest verlaten. De reden hiervan was dat zijn bedrijf ( meubelfabriek ) failliet was gegaan en ze geen tijd te verliezen hadden. De curatoren etc etc waren al bezig en ook de veiling in opdracht van de bank van zijn bedrijf was al in gang gezet. De reden dat ik mijn pand uit moest was omdat hij een doorstart wilde maken en er geen tijd te verliezen was. Ik moest verder mijn mond dicht houden en netjes meewerken want anders had ik een probleem….

Mijn wereld stortte op dat moment in omdat ik en eigenlijk niemand dit aan had zien komen en ons hier nooit iets over verteld was. Omdat ik niet wist wat het allemaal inhield en betekende ben ik toen gewoon weer aan het werk gegaan in afwachting wat er komen ging. Aan het einde van de dag stond mijn ex schoonvader op de stoep en wilde met mij praten. Ik moest er voor zorgen dat per 01-04-11 het pand leeg was omdat hij het zelf ging gebruiken en hij al de nodige machines besteld had. Ik moest maar een ander pand zoeken en daar verder gaan en hoe ik dat ging doen was mijn probleem. Ik heb toen een klein pandje gevonden waar ik in kon maar omdat je nou eenmaal niet een complete motorzaak van 800m2 in een pand van 150m2 krijgt moest er een oplossing komen voor het complete inventaris. Ik ben toen met diverse patijen om de tafel gaan zitten die interesse maar die tijd werd mij niet gegund door mijn ex schoonvader want hij had een beter plan.

Hij had het idee om de mensen van de veiling die bij hem in zijn bedrijf bezig waren ook de veiling van mijn inventaris te laten doen. Dit zou sneller en efficiënter gaan zou bovendien veel geld opleveren zodat ik gewoon verder kon gaan in een ander pand. Ik heb toen gezegd dat ik daar eers over na wilde denken en het eea op een rijtje wilde zetten omdat het niet zomaar iets is wat er besloten werd. Hij bood toen aan om eers de mensen van de veiling even langs te laten komen zodat ze de zaak konden bekijken en ik kennis met ze kon maken. De dag daarna zijn deze mensen idd geweest en heb ik 5 minuten met ze gesproken. Maar er zijn toen geen afspraken gemaakt. Hun hebben een rondje door de zaak gelopen en zijn daarna weer vertrokken.

De volgende dag toen ik op de zaak kwam lag er tot mijn verbazing een getekende opdracht van de veiling van mijn complete inventaris om mijn buro. Mijn ex schoonvader had dus die avond er voor uit eigen beweging opdracht gegeven voor deze veiling zonder dat hij daarvoor mijn toestemming had, laat staan er gemachtigd voor was. Toen ik hem hier op aansprak werd hij erg boos en begon mij te bedreigen en werd mij te verstaan gegeven dat als ik niet mee zou werken ik mijn zoon nooit meer zou zien.

Het werd mij ook op een hele onprettige manier duidelijk waar hij mee bezig was. Hij en zijn dochter “waar ik toen nog mee getrouwd was” waren samen een nieuwe meubelfabriek aan het opzetten en dat moest plaatsvinden in het pand waar ik in zat. Omdat mijn ex schoonvader even geen bedrijf op zijn naam kon hebben moest alles op naam van zijn dochter zodat hij geen risico liep. Omdat ik toen nog getrouwd was met zijn dochter werd ik gedwongen om mee te werken en moest hij ook een kopie van mijn legitimatiebewijs hebben ivm de identificatieplicht. Toen ik dit weigerde was het hek van de dam en werden de dreigementen erger. Hier zijn ook nog getuigen van.

Dit waren in die periode hectische dagen en ik wist echt niet meer waar ik aan toe was en wat er ging gebeuren. Mijn ex schoonvader hield maar vol dat als ik zou mee werken en niets aan de hand was en ik gewoon verder kon en met de opbrengst van de veiling zou dat geen probleem zijn. Hij en zijn boekhouder zouden zorgen dat alles netjes en helder en transparant zou verlopen en ik hoefde mij geen zorgen te maken.

De veiling vond toen plaats en alle spullen zijn geveild en opgehaald en er bleef een leeg pand achter. Omdat ik door zou gaan als alleen werkplaats is de werkplaats verhuisd naar een andere locatie waar ik verder zou gaan. Mijn ex schoonvader had beloofd de kosten van de verhuizing te betalen en alles wat daar mee gepaard zou gaan, maar niets bleek minder waar want hij heeft nooit een cent betaald en mij financieel keurig laten doodbloeden. Hij had immers een doorstart gemaakt en ik was zijn probleem niet meer.

De hele verhuizing en vooral alle kosten die ik daarbij moest maken zoals huurvoorschot. Alarminstallatie, verbouwing hebben zoveel geld gekost dat al mijn liquiditeit hier aan opgegaan was. Ik heb het in dat pand nog een maand of 4 kunnen volhouden en moest daar doordat ik de huur niet meer kon betalen uit. Het eea is met de verhuurder daar goed en netjes opgelost zodat daar geen problemen over waren.

In de periode daarna heb ik diverse keren aan mijn ex schoonvader en zijn boekhouder gevraagd hoe de zaken er voorstonden en wanneer de afrekening plaats zou vinden maar daar heb ik nooit een reactie op gehad.

Omdat ik toch moest voldoen in mijn levensonderhoud ben ik na het sluiten van mijn bedrijf in loondienst gegaan bij een werkgever in Amsterdam. Ik ben er vanuit gegaan dat ex schoonvader en zijn boekhouder alles netjes zouden afwerken en afwikkelen maar niets bleek minder waar.

In februari 2012 werd ik op weg naar het werk tijdens een controle aangehouden door de belastingdienst. Er bleek nog een vordering van de belastingdienst open te staan van €3800,00 op naam van mijn bedrijf. Omdat het postadres nog steeds was en mijn ex schoonvader daar inmiddels zijn bedrijf had zijn daar ook alle aanmaningen heen gestuurd en die heeft mijn ex schoonvader gewoon keurig weggegooid zonder mij op de hoogte te brengen. Omdat tijdens deze aanhouding mijn auto werd ingevorderd heb ik mijn werkgever bereid gevonden om de vordering te betalen zodat ik weer weg kon. Dit is uiteindelijk netjes terug betaald.

Toen ik mijn ex schoonvader en zijn boekhouder hier op aansprak deden ze of ze nergens van wisten. Bij mij is toen het lampje gaan branden dat er dingen niet klopte en het gruwelijk uit de hand ging lopen. Toen ik er op begon aan te dringen dat ik openheid van zaken wilde en het mij allemaal veel te lang duurde werden ze kwaad en moest ik niet zeuren. Ik heb toen op aanraden van een goeie vriend een andere boekhouder gekregen. Die de zaken zou uitzoeken en oplijnen en kijken hoe het er voorstond en welke acties er ondernomen moesten worden.

Toen ik aangaf bij mijn eerste boekhouder dat ik een andere boekhouder had omdat ik geen verrouwen meer in hem had werd hij heel erg argwanend en tijdens het overdragen van de boekhouding werd mij verteld dat de nieuwe boekhouder beter niet kon gaan zoeken en graven …

Mijn nieuwe boekhouder is toen aan de slag gegaan en kon mijn na een week al vertellen dat ik slachtoffer was geworden van fraude van mijn ex schoonvader en zijn boekhouder jegens mij.

Het blijkt dat hij de volledige opbrengst van de veiling in eigen zak heeft gestoken en daarvoor ook de veiling documenten heeft vervalst. Hij heeft op de documenten van de veiling het bankrekening nummer van mijn bedrijf met een balpen doorgestreept en daar zijn eigen privé bankrekening nummer ingevuld en het op een akkoordje gegooid met de veiling dat alles naar zijn rekening overgemaakt wordt en waardoor ik dus met een hoop ellende blijf zitten.

Ik heb op aanraden van de boekhouder aangifte gedaan van fraude en deze aangifte is ook opgenomen maar omdat het een civiele zaak betreft kunnen zij daar niets mee en ben ik weer terug bij af omdat ik niet de financiële middelen heb om te gaan procederen.

Ik heb mijn ex schoonvader inmiddels een factuur van €200.000,00 gestuurd van mijn hele inventaris omdat hij deze zonder mijn toestemming heeft laten veilen maar deze factuur weigert hij te betalen. Het laatste wat ik van hem vernomen heb is dat ik hem maar dankbaar moet zijn dat hij mij altijd zo geholpen heeft en dat hij nu aan zichzelf gaat denken. Ook is het zo dat er tijdens de veiling een gunning plaatsvindt en dat de opdrachtgever bepaald of het bedrag wat er geboden is hoog genoeg is waarna er tot gunning overgegaan wordt. Ook in dit proces ben ik niet betrokken geweest en heeft mijn ex schoonvader geheel op eigen houtje zonder mijn nadrukkelijke toestemming gedaan.

 

Natuurlijk is het wel zo dat ex schoonvader ook nog geld van mijn bedrijf te goed heeft al zijn er nooit concrete afspraken gemaakt over terugbetalingen oid. Ook heeft hij nooit vorderingen gehad op mijn bedrijf van welke aard dan ook. Iedere keer als ik hier naar vroeg kreeg ik als antwoord dat het wel goed kwam en dat hij dat eerst even moest uitzoeken.

Kort samengevat kun je niet anders dan concluderen dan dat hij als een olifant door de porseleinkast is gelopen. Zijn bedrijf ging failliet en ik moest wijken omdat hij een doorstart wilde maken. Met deze acties heeft hij mij en mijn bedrijf een hoop schade toegebracht waardoor ik nu in de problemen ben gekomen en even geen uitweg meer weet. Doordat ik mijn krediet bij de ING bank waar ik mijn zakelijke lening had lopen niet meer kan inlossen heb ik nu ook een incassobedrijf achter me aan en dreigen mij als DGA aansprakelijk te stellen met alle gevolgen van dien. Ook heeft hij er in die tijd handig gebruik van gemaakt dat het huwelijk tussen mij en zijn dochter niet helemaal lekker liep omdat we in de tijd dat alles speelde nog bezig waren om pogingen te ondernemen om weer bij elkaar te komem.

Twee maanden geleden is mijn nieuwe boekhouder helaas plotseling overleden en heb ik de complete boekhouding weer in mijn eigen bezit en ik heb geen idee hoe het er voor staat en wat er nu allemaal wel en niet geregeld is.

Het feit is wel dat al mijn ex schoonvader die factuur betaald, Ik overal vanaf ben en desnoods weer verder kan gaan met mijn bedrijf. Hoe groot de kans is dat hij dat gaat doen weet ik niet. Hij is een meester in het spelen van de vermoorde onschuld en weet heel goed hoe hij mensen naar zijn hand kan zetten. In het verleden heeft hij al vaker zulke praktijken uitgehaald bij andere ondernemers en niemand heeft het ooit tegen hem op durven nemen uit angst voor dure rechtszaken etc etc. Hij is immers miljonair en kan probleemloos de duurste advocaten betalen.

 

De reden dat ik contact met dit forum heb gezocht is omdat ik geen uitweg meer zie. Ik weet niet hoe het er voor staat en wet er nu allemaal nog speelt. Ik weet niet of de jaarrekeningen ingediend zijn of wat er met de belasting is afgesproken…kortom ik weet helemaal niets. Deze situatie beheerst nu al 3 jaar mijn hele leven en ik wil dat hier een eid aan komet en dat ik rust krijg in deze situatie omdat ik het gewoon niet meer trek op deze manier.

Ik ben door deze hele situatie en alles wat er omheen speelt mijn baan kwijtgeraakt en zit nu in de bijstand en dat is een situatie waar ik absoluut niet in wil zitten en die al veel te lang duurt.

Ik hoop da jullie mij kunnen en willen helpen en mij een mogelijkheid kunnen bieden om dit op te lossen en tot een goed einde te brengen want deze onzekerheid is killing.

 

Alle tips en hulp zijn welkom.

 

 

(adres aangepast - mod)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

23 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Sander,

 

Wat een verhaal. Hopelijk kom je hier ooit uit. Ik vrees dat dit echt een civiele kwestie is en je dus rechtshulp nodig hebt. Zeker als hij niet bevoegd was te handelen namens jouw BV ligt daar wel een route open naar claims wegens valsheid in geschrifte, schadeloosstelling en hopelijk het terugdraaien van diverse transacties.

 

Qua tips heb ik niet veel voor je. Je eindigt met deponering jaarrekening en geen idee hoe het er met de fiscus voorstaat.

 

Of de jaarrekeningen gedeponeerd zijn kun je zelf gratis zien op www.kvk.nl. Alleen de inhoud van de deponeringsverslagen kost geld. En bel de fiscus en vraag ze om een gesprek.

 

Heel veel sterkte!

 

Groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Mijn nieuwe boekhouder is toen aan de slag gegaan en kon mijn na een week al vertellen dat ik slachtoffer was geworden van fraude van mijn ex schoonvader en zijn boekhouder jegens mij.

Het blijkt dat hij de volledige opbrengst van de veiling in eigen zak heeft gestoken en daarvoor ook de veiling documenten heeft vervalst. Hij heeft op de documenten van de veiling het bankrekening nummer van mijn bedrijf met een balpen doorgestreept en daar zijn eigen privé bankrekening nummer ingevuld en het op een akkoordje gegooid met de veiling dat alles naar zijn rekening overgemaakt wordt en waardoor ik dus met een hoop ellende blijf zitten.

Ik heb op aanraden van de boekhouder aangifte gedaan van fraude en deze aangifte is ook opgenomen maar omdat het een civiele zaak betreft kunnen zij daar niets mee en ben ik weer terug bij af omdat ik niet de financiële middelen heb om te gaan procederen.

Ik heb mijn ex schoonvader inmiddels een factuur van €200.000,00 gestuurd van mijn hele inventaris omdat hij deze zonder mijn toestemming heeft laten veilen maar deze factuur weigert hij te betalen. Het laatste wat ik van hem vernomen heb is dat ik hem maar dankbaar moet zijn dat hij mij altijd zo geholpen heeft en dat hij nu aan zichzelf gaat denken.

 

Het feit is wel dat al mijn ex schoonvader die factuur betaald, Ik overal vanaf ben en desnoods weer verder kan gaan met mijn bedrijf. Hoe groot de kans is dat hij dat gaat doen weet ik niet.

 

Als ik zo kijk naar de voorgeschiedenis dan schat ik de kans van een vrijwillige betaling van de 200k zeer laag in. Feit is wel dat je met de aangifte gecombineerd met het bewijsmateriaal een zaak hebt tegen jouw ex-schoonvader. Omdat je op bijstandsniveau zit zou je gebruik kunnen maken van rechtsbijstand of eens een rechtswinkel kunnen binnenstappen. Sowieso is het 1e gesprek met een advocaat vaak gratis, een advocaat kan een inschatting maken van de haalbaarheid van toewijzing van jouw claim door de rechter. Indien de claim wordt toegewezen dan is het vervolgens aan de gerechtsdeurwaarder om het bedrag te incasseren.

 

Maar als ik het verhaal zo lees dan heb je thans geen enkele inzage in jouw eigen financiële positie en bestaat het risico dat de ex-schoonvader een tegenclaim bij jou neerlegt vanwege leningen die hij in het verleden aan jou in privé heeft verstrekt of dat hij en jouw ex-vrouw het op een akkoordje gooien en moeilijk gaan doen over zaken die voor jou belangrijk zijn zoals een normale omgangsregeling met jouw kind. Vanwege de leningen, fraude en het kind ben je levenslang verbonden aan die mensen of je het nu leuk vind of niet: Jullie zullen er allemaal voordeel van hebben als jullie door 1 deur kunnen en het juridische geschil als volwassenen oplossen. Langslepende juridische procedures kunnen mensenlevens verwoesten.

 

Verwacht mag worden dat jouw ex-schoonvader weet dat een andere boekhouder de fraude heeft blootgelegd en dat jij op diens advies aangifte hebt gedaan bij de politie en overweegt om de schade via een civiele procedure bij hem te claimen. Hij weet dat jij rechtsgeldig kunt bewijzen dat hij fraude heeft gepleegd. Hij heeft geld dat jouw bedrijf toekomt in eigen zak gestoken. Wanneer hij miljonair is en een aura rond zich heeft hangen van een succesvolle zakenman a.k.a. padre familias en jij zijn ex-schoonzoon bent dan gaat het om meer dan alleen centjes....

 

Je zal moeten nadenken wat voor jou het allerbelangrijkste is. Wanneer je eenmaal hebt gekozen voor een juridische weg dan zal je bereid moeten zijn om tot het bittere eind door te vechten met alle gevolgen van dien. Misschien heb jij jezelf te rijk gerekend en wordt de inventaris van het bedrijfspand niet op 200k gewaardeerd maar op 100k en zegt de ex-schoonvader jouw leningen te hebben verstrekt die in de buurt komen van de 100k.

 

Als dat het geval is dan kun je beter het advies van de frauderende ex-schoonvader ter harte nemen en het er gewoon bij laten zitten. Het zal jou een hoop gedoe besparen. Want ja, ik mag toch aannemen dat je geenszins van plan bent om in de huidige situatie de leningen aan jouw ex-schoonvader terug te betalen?

 

Het is een complexe situatie waarbij het lastig is om een goed advies te geven.

 

Veel wijsheid toegewenst.

Link naar reactie
  • 0

Beste mensen,

 

Bedankt voor de reacties.

 

Een goede verstandhouding is absoluut heel veel waard. De verstandhouding met mijn ex is heel goed en die blijft ook zo.

Zijn weet een beetje wat er gaande is en wat er gebeurd is, maar haar standpunt is dat het iets is tussen mij en haar vader en houd zich daar verder afzijdig van.

 

Die vordering die ik heb op ex schoonvader van €200.000,00 is berekend aan de hand van de veilinglijst die ik heb weten te bemachtigen en daar staan alle artikelen op die zonder mijn toestemming geveild zijn. Ik heb daar alle verkoopprijzen bij gezocht waarvoor ze in die tijd in de winkel lagen en heb dat doorberekend aan hem. Hier in zitten zaken zoals kleding, helmen, schoenen, onderdelen, accessoires, winkelinrichting, etc etc. De 20 motoren die er geveild zijn stonden in verpanding en waren dus eigenlijk eigendom van mijn ex schoonvader en daar maak ik dus ook geen aanspraak op maar wel op de kosten die ik er al ingestoken heb om ze verkoop/showroomklaar te maken.

Al deze kosten zijn aantoonbaar en kunnen bewezen worden dus wat dat betreft lijkt mij dat ok.

 

Ik zag net tot mijn schrik dat de cijfers van 2011 en 2012 niet bekend zijn bij de kvk en volgens mij had dat ook al lang geregeld moeten zijn. Nu is het wel zo dat er in 2012 geen bedrijfsactiviteiten meer hebben plaatsgevonden.

 

Een civiele procedure opstarten is idd een optie maar ik weet alleen niet of dit onder toevoeging van een advocaat kan omdat ik die kosten gewoon niet kan dragen.

Het is ook niet mijn bedoeling om er beter van te worden oid, maar ik wil gewoon dat er rust komt is deze situatie en alles opgelost wordt zodat dit hoofdstuk dicht kan en ik verder kan met mijn leven,

Ik heb diverse keren pogingen gedaan om duidelijkheid van mijn ex schoonvader te krijgen en in gesprek te gaan, maar hij reageert nergens op.

 

Van de leningen die hij heeft gedaan aan mijn bedrijf zijn nooit geen contracten opgemaakt en afspraken over gemaakt en deed hij op eigen initiatief dus ik vraag me af of hij daar aanspraak op kan maken. Er zijn bovendien nooit geen vorderingen van hem uit richting mij gegaan dua ik weet niet of hij daar nu nog aanspraak op kan maken.

 

Ik ga iig vandaag een afspraak maken bij de belastingdienst om daar het eea uit te leggen en te bespreken.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Een civiele procedure opstarten is idd een optie maar ik weet alleen niet of dit onder toevoeging van een advocaat kan omdat ik die kosten gewoon niet kan dragen.

Het is ook niet mijn bedoeling om er beter van te worden oid, maar ik wil gewoon dat er rust komt is deze situatie en alles opgelost wordt zodat dit hoofdstuk dicht kan en ik verder kan met mijn leven,

Ik heb diverse keren pogingen gedaan om duidelijkheid van mijn ex schoonvader te krijgen en in gesprek te gaan, maar hij reageert nergens op.

 

 

 

Gezien het belang, ( >€ 25k) zul je inderdaad wel een advocaat nodig hebben. Als ik de verhalen mag geloven hebben we een goede op dit forum rondhangen. Zijn username is StevenK.

 

Als ik op zijn website kijk leert mij dat er iets bestaat als Gefinanciere rechtshulp. Wellicht dat het de moeite loont om met hem contact op te nemen, al is het al om vrijblijvend je opties door te nemen.

 

Verder in en in triest dat dit je overkomen is. Hopelijk komt er een moment voor rechtvaardigheid.

 

Sterkte en succes,

Jamie

Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014!

Link naar reactie
  • 0

Gezien het belang, ( >€ 25k) zul je inderdaad wel een advocaat nodig hebben. Als ik de verhalen mag geloven hebben we een goede op dit forum rondhangen. Zijn username is StevenK.

 

Uit eigen ervaring: Steven is een topadvocaat die zijn geld meer dan waard is. Erg concreet en to the point: als iets geen kans van slagen heeft (omdat het - helaas- uiteindelijk niet gaat om wat er is gebeurd, maar wat je daarvan kunt bewijzen / aannemelijk maken ) dan zal hij dat ook melden.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Beste mensen,

 

Ik heb inmiddels contact gelegd en het eea is in werking.

Ik ben zo blij dat er reacties komen !! Dat voelt er goed !!

 

Wat het zegevieren van het recht betreft...tja daar heb je gelijk in.

Ik kan gelukkig alles bewijzen en heb alle stukken in bezit waaruit blijkt dat hij in deze zaak heeft gefraudeerd en mij heeft belazerd.

Ik heb helemaal geen verstand van juridische zaken oid maar weet inmiddels wel dat ik ook rechten heb/had en dat er aangaande het pand wat ik huurde ook onrechtmatig is gehandeld omdat ik in dat geval huurbescherming had.

 

 

Het was een mooi bedrijf waar ik 24/7 voor geknokt heb en mijn hart en ziel in gestoken heb en wat in heel Nederland en daarbuiten een begrip was. Mijn zoontje van 7 vraagt nog regelmatig als hij een motorrijder ziet, papa....waarom heb jij geen motorwinkel meer ??? tja....en wat moet je dan zeggen...

 

Inloop der tijd heb ik van veel meer mensen in de omgeving gehoord dat hij deze praktijken veel vaker heeft uitgehaald en hij meer slachtoffers heeft gemaakt op deze manier.

 

Nogmaals is wil er niet beter van worden of er een slaatje uit slaan maar ik wil alleen mar verder met mijn leven en de dingen weer oppakken en het recht hebben wat mij toekomt zodat ik dit boek eindelijk na jaren kan sluiten.

Ergens heb ik nog de hoop om weer een nieuw bedrijf op te kunnen zetten maar of dat mogelijk is weet ik niet.

 

Link naar reactie
  • 0

Toch wel apart dat ik eerst dit lees:

Hij en zijn dochter “waar ik toen nog mee getrouwd was” waren samen een nieuwe meubelfabriek aan het opzetten en dat moest plaatsvinden in het pand waar ik in zat. Omdat mijn ex schoonvader even geen bedrijf op zijn naam kon hebben moest alles op naam van zijn dochter zodat hij geen risico liep.

 

En vervolgens dit:

Een goede verstandhouding is absoluut heel veel waard. De verstandhouding met mijn ex is heel goed en die blijft ook zo. Zijn weet een beetje wat er gaande is en wat er gebeurd is, maar haar standpunt is dat het iets is tussen mij en haar vader en houd zich daar verder afzijdig van.

 

Komt bij mij over als dat je ex (bewust of onbewust) wel degelijk betrokken is bij de ellende, waar je nu in zit. En wie weet is je ex straks ook een slachtoffer van de praktijken van haar vader. Zulke mensen gaan echt over lijken, hoor. Ik snap nu ook wel waarom die man miljonair is.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Klopt helemaal.

 

In de tijd dat hij een nieuw bedrijf ging opzetten had hij ellende bet de belasting en kon ff geen bedrijf op zijn naam hebben. Hij heeft toen handig gebruik gemaakt van de "onwetendheid" van zijn dochter die natuurlijk loyaal is naar haar vader.

Hun hebben toen geprobeerd om achter mijn rug om en terwijl mijn bedrijf werd leeggeroofd het bedrijfje op te zetten.

Ik kwam daar achter toen mij om mijn legitimatie werd gevraagd omdat er een legitimatieplicht is bij het openen van een bankrekening.

Deze rekening kwam ook op naam van mijn ex maar omdat wij toen nog getrouwd waren hadden ze ook mijn legitimatie nodig.

Inmiddels is zij geen eigenaar meer maar minderheidsaandeelhoudster en zwaait haar vader daar met de scepter.

Inmiddels is haar broer ook in dienst bij dat bedrijf en gaat dat over een paar jaar overnemen. Met zijn reputatie op zakelijk gebied en financieel gebied is dat wederom gedoemd om te mislukken maar ja das hun probleem.

 

Die hele familie barste van de bv's en weet ik veel wat nog meer en hebben al vele faillissementen op hun conto staan maar iedere keer beginnen ze weer opnieuw en blijven ze zelf buiten schot en laten een ander met een hoop ellende zitten.

In 2004 is hun meubelfabriek ook al een keer failliet gegaan maar dat was een opgezet verhaal om van teveel personeel af te komen. De hele familie in rep en roer en iedereen moest zijn mond houden omdat het zeer gevoelig lag in de omgeving.

 

In de jaren 90 is de toko ook al een keer afgebrand en dat zou aangestoken zijn....?? In die tijd ging de ene na de andere meubelfabriek in vlammen op daar in de omgeving en waren het vooral verzekeringskwesties omdat het in die branche toen ff slecht ging.

 

Nu ik niet meer in die familie zit besef ik eigenlijk pas wat voor een mensen het waren en hoe ze altijd gehandeld hebben en wat ze uitgespookt hebben op zakelijk vlak.

en weet je wat het rare is....iedere keer komen ze er weer mee weg....

 

Wat misschien ook in mijn voordeel kan zijn is dat ik ook een hoop getuigen heb die graag willen verklaren hoe het eea toen verlopen is omdat ze het van dichtbij hebben meegemaakt wat er gebeurd is en hoe het allemaal gegaan is...

 

Link naar reactie
  • 1
en weet je wat het rare is....iedere keer komen ze er weer mee weg....

 

En zo zijn er vele andere ondernemers met hun. Ik had het er van de week met mijn zakenpartner nog over. En dan vooral de vraag van waar zulke mensen het fatsoen vandaan halen om zo zaken te doen en mensen te behandelen. En inderdaad ze komen er elke keer mee weg en ze worden er nog rijk van ook. Maar ja, ik verdien mijn geld liever op een eerlijke manier. Dan maar wat minder rijk. Gelukkig bestaan er meer dan genoeg eerlijke mensen, waar je prima zaken mee kunt doen.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Had net het incassobedrijf aan de telefoon waarbij de bank zijn vordering tov mij heeft ingediend.

Er zijn volgens hun twee opties.

 

Of hun vragen faillissement aan van mijn BV en sturen daarbij aan op bestuursaansprakelijkheid of ik vraag zelf het faillissement aan van mijn bedrijf waardoor er een hoop ellende bespaard blijft en de curator aan de gang gaat met de vordering tov ex schoonvader en ik het boek kan sluiten.

 

Ze geven me nu een maand de tijd om met een concreet voorstel te komen waaruit blijkt dat er actie wordt ondernomen en anders gaan hun aan de gang met alles gevolgen van dien.

 

De man aan de andere kant van de lijn was trouwens wel uiterst behulpzaam en had begrip voor de situatie.....

 

Weer wat om over na te denken....

Link naar reactie
  • 0

Had net het incassobedrijf aan de telefoon waarbij de bank zijn vordering tov mij heeft ingediend.

Er zijn volgens hun twee opties.

...

Weer wat om over na te denken....

 

Ik heb inmiddels contact gelegd en het eea is in werking.

 

Je begrijpt hoop ik dat dit bij uitstek iets is om met een advocaat te bespreken? Denken over zulke onderwerpen moet je in deze fase bij voorkeur niet zelf doen maar overlaten aan mensen die er niet emotioneel bij betrokken zijn.

 

Sterkte.

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Beste Sander,

 

om de een of andere reden is mijn eerste reactie welke ik typte een uurtje nadat jij jouw (helaas) indrukwekkende verhaal poste, verloren gegaan ???.

 

 

ik zie dat je gelukkig de goede kant opgaat.

 

Ik sluit mij aan bij Dennis van Dijk: dit soort besluiten moet je niet alleen nemen vanwege de emotionele lading; laat een Jurist alsjeblieft goed kijken wat verstandig is! Dreigen met een faill.aanvraag is één, het uitvoeren is meer werk! En je moet er in deze rare tijd zeker niet vanuit gaan dat een Curator (automatisch) aan de slag gaat om jouw belangen te behartigen: hij is er voor de evt. andere gedupeerden zoals crediteuren, en zal over het algemeen de gemakkelijkste weg kiezen ...

 

nog 1 nuttig advies vanuit mijn eerste "preek" staat gelukkig nog overeind en tot heden niet genoemd: ondanks alle ellende is het gelukkig nog altijd zo dat je alle boekhoudkundige schade kunt verwerken in het resultaat van de BV en evt. privé, waardoor je wellicht op termijn toch ook weer iets terugziet van je geld dmv belastingteruggaven etc. Een goede accountant/fiscalist kan hierin je ook weer een beetje op de rails krijgen ...

 

succes met de tegenaanval en houdt ons op de hoogte!

 

Met vriendelijke groet,

Ruud Hofman AA

 

Verstand van ...

Accountancy, MKB en Fiscaliteit

maar ook van reële Accountantskosten

Wij rekenen graag voor u uit wat redelijke kosten zijn

u kunt ons vinden op http://www.accountantkosten.nl

Link naar reactie
  • 0

Beste mensen,

 

Nogmaals dank voor alle hulp en adviezen en ik ben daar heel blij mee.

Ik heb nu eindelijk het idee dat ik er niet meer alleen voor sta en dat er gelukkig mensen zijn die meedenken.

 

Ik heb tot nu toe de volgende acties ondernomen:

 

Afspraak gemaakt met een bedrijf wat gaat kijken hoe het er bedrijfstechnisch voorstaat mbt tot de administratie en dat ik kaart gaat brengen.

 

Contact gelegd met een advocaat via dit forum en daar wordt voor volgende week een afspraak mee gemaakt.

 

Annedien heb ik een mail gestuurd om gebruik te maken van haar hulp en adviezen op het morele vlak.

 

Door het plaatsen van het bericht op dit forum ben ik een weg ingeslagen die ik eigenlijk al veel eerder had moeten inslaan maar inderdaad...door naïviteit en vertrouwen hebben in de verkeerde personen heeft dit allemaal veel te lang geduurd.

Ook heeft het overlijden van mijn boekhouder die zijn werk wel goed deed en zich 100% inzette voor deze kwestie er niet toe bijgedragen dat het eea snel werd opgelost.

Maar......we zijn nu op de goede weg en ik ga er helemaal voor !!!

 

Ik zal jullie allemaal op de hoogte houden van de ontwikkelingen zodat anderen die misschien in de zelfde situatie zitten er ook iets aan hebben.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Zojuist contact opgenomen met het juridisch loket om daar de aanvraag te doen voor een toevoeging omdat gezien de situatie ik absoluut een advocaat nodig heb.

 

Vervolgens werd ik door het loket geadviseerd om rechtstreeks contact op te nemen met de raad voor de rechtsbijstand.

Zo gezegd zo gedaan en ik netjes de raad gebeld en mijn verhaal uitgelegd waarna ik te horen kreeg dat ik een andere afdeling moest bellen en daar mijn verhaal en mijn aanvraag neer moest leggen.

Vervolgens heb ik netjes de desbetreffende afdeling gebeld en daar mijn verhaal en situatie uitgelegd met als gevolg dat ik te horen kreeg dat ik hoogstwaarschijnlijk niet in aanmerking kom voor een toevoeging omdat het hier in deze kwestie een "zakelijk rechtsbelang" betreft en volgens hun geen privé rechtsbelang.

Na mijn uitleg over het feit dat dit nu ook mij privé treft en ik op bijstand nivo leef en van daaruit dus hulp nodig heb deed niets aan het feit af en bestaat de kans dat het verzoek wordt afgewezen.

Ze zou nog even bij een collega navragen maar omdat het vrijdag was en ze onderbemand waren vandaag wordt ik daar pas volgende week over terug gebeld....

 

Gaat lekker.....

 

wordt vervolgd.

Link naar reactie
  • 0

Zojuist contact opgenomen met het juridisch loket om daar de aanvraag te doen voor een toevoeging omdat gezien de situatie ik absoluut een advocaat nodig heb.

 

Je volgorde is vreemd. Eerst benader je een advocaat en kijk je of deze de zaak aan kan. De advocaat kan ook beoordelen of je in aanmerking komt voor toevoeging en je helpen bij de aanvraag. Nu vraag je eerst om toevoeging en zoek je daarna een advocaat.

 

Na mijn uitleg over het feit dat dit nu ook mij privé treft en ik op bijstand nivo leef en van daaruit dus hulp nodig heb deed niets aan het feit af en bestaat de kans dat het verzoek wordt afgewezen.

 

Die kans is er altijd...

 

Heb je nog contact opgenomen met Steven?

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Hallo Dennis,

 

Ik heb gister direct contact opgenomen met Steven en op zijn advies contact opgenomen met het juridisch loket dus vandaar deze volgorde van aanpak.

Ik had gisteren ook al een paar keer met het loket gebeld maar de wachttijden waren toen heel lang en vandaag kreeg ik ze eigenlijk gelijk aan de lijn dus vandaar ik vandaag ook pas contact met ze heb opgenomen.

 

Ik heb zojuist Steven hiervan op de hoogte gebracht dus die communicatie loopt op dit moment.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Misschien wel heel ver gezocht, maar ben ik nou de enige die hele nare gedachten krijgt bij het lezen van 'flink frauderende ex-schoonvader met zeer duistere praktijken' en 'Goede betrouwbare boekhouder, die plotseling overlijdt'?

 

Ik kijk te veel Investigation Discovery, denk ik.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Had net het incassobedrijf aan de telefoon waarbij de bank zijn vordering tov mij heeft ingediend.

Er zijn volgens hun twee opties.

 

Of hun vragen faillissement aan van mijn BV en sturen daarbij aan op bestuursaansprakelijkheid of ik vraag zelf het faillissement aan van mijn bedrijf waardoor er een hoop ellende bespaard blijft en de curator aan de gang gaat met de vordering tov ex schoonvader en ik het boek kan sluiten.

 

Ze geven me nu een maand de tijd om met een concreet voorstel te komen waaruit blijkt dat er actie wordt ondernomen en anders gaan hun aan de gang met alles gevolgen van dien.

 

De man aan de andere kant van de lijn was trouwens wel uiterst behulpzaam en had begrip voor de situatie.....

 

Weer wat om over na te denken....

 

Beste Sander,

 

Laat ik beginnen met je succes te wensen met dit drama.

 

In de quote zeg je iets heel essentieels, je bedrijf is een BV. Je gooit je zakelijke belangen en je prive door elkaar. En als een betrokken oondernemer met hart voor zijjn zaak zul je dat onderscheid vaak ook moeilijk kunnen maken. Ik ken niet alle in en outs, en Steven zal zonder meer zijn reden hebben om je een toevoeging aan te laten vragen, maar IMHO is de kans hierop klein. Waarom niet over een andere boeg?

 

Als alle claims en verplichtingen op de vennootschap rusten en ex-schoonpapa die BV heeft opgelicht , waarom overweeg je dan niet om uit hoofde van de BV beslag te laten leggen onder die boef en vervolgens je het faillissement van de B.V. aan te vragen. Curator zal - als jij e.a. goed hebt gedocumenteerd - de kwestie zeker niet laten liggen. Jij hebt je handen vrij en kunt je richten op je toekomst.

 

Let op, dit is hoog over, verlangt nadere bespreking met advocaat, een goede voorbereiding en compleet dossier, maar wel een optie om snel van de kwestie af te zijn, mits jezelf geen verwijt kan worden gemaakt m.b.t. de bestuurdersaansprakelijkheid. Voor wat betreft het niet tijdig deponeren van de jaarrekening 2011 zit daar een kwestbaarheid.

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Beste mensen,

 

Het is alweer even geleden dat ik gereageerd heb maar dat komt omdat er een hoop gebeurt is in positieve zin en dat ik zelf er even tussenuit ben geweest ivm een griepje dus vandaar.

 

Het eea is in werking gezet en er zit inmiddels een advocaat op de zaak die zich hier helemaal in vastbijt.

De dreiging van belastingdienst, incassobedrijf, bank, zijn voorlopig uit de lucht omdat iedereen op de hoogte is.

 

Op advies van de advocaat is het niet raadzaam om inhoudelijk op de ontwikkelingen in te gaan gezien de openbare aard van dit forum maar indien iemand wil weten wat er loopt en gaande is kan dat via een prive mail en ik zal die dan ook netjes beantwoorden.

 

Ik hoop dat jullie dit begrijpen.

 

 

Groetjes

Link naar reactie
  • 0

hallo ik heb hetzelfde met me a.s ex schoonvader

 

we hadden in sas van gent een bed en breakfast willen beginnen toen me ex schoonvader vertelde dat hij iemand had voor de boekhouding.

alles was geregeld toen me vrouw te kennen gaf dat ze wilde scheiden en ze had geen ander

en op de een op andere dag was ze weg ik helemaal kapot toen een vriend uit bergen op zoom bij me langs kwam en ik alles vertelde hij was ook boekhouder en wilde wel is de boeken zien om te controleren ik belde desbetreffende boekhouder die vertelde mij dat me ex schoonvader alles zelf deed.

me vriend vroeg alle bankafschriften aan me ik zocht ze op ik kwam in een kast waar ik dacht daar liggen de spullen van onze kind toen bleek dat we een andere bankrekening er bij hadden waar me dochter de geld binnenkwam

mijn vriend de boekhouder deed alles nagaan zowel de bank als zorg instelling we kwamen er achter dat me ex vrouw samen met haar ouders een gesloten boekhouding hadden en niks hadden afgedragen aan de belastingdienst er waren al veel mensen die een fiets tocht deden en bij me ex schoonouders overnachten en dik 125 euro betalen voor overnachting er niks van bekend was in een boekhouding navraag bleek dat ze dit nooit hebben gedaan .

ik heb 1 dochter die ik niet mag zien van hun opa en oma omdat ik teveel in hun papieren wil kijken wat ze als extra inkomsten hebben de bank wil me graag helpen ermee maar zijn aan regels gebonden.

ik heb hulp aanvaard van mijn vriend de boekhouder en die kijk nu alles na en ook me advocaat en probeer alles boven tafel te krijgen.

de belastingdienst weet niks ervan hoe me ex schoonouders geheime inkomsten hebben en ook zijn oude werkgever niet me ex schoonvader heeft me al bedreigt dat die me wat aandoet als ik te ver gaat in zijn straatje .

mijn huis blijkt ineens te koop te staan in opdracht door me schoonouders

me ex schoonmoeder blijkt ook me handtekening vervalst te hebben , de bank belde mij op dat de bankrekening niet op mijn naam meer mag staan maar was geweigerd omdat ik er niet bij was en de handtekening vals was alles staat gelukkig op camera en mijn advocaat heeft dit opgevraagd en ook aangifte bij de politie gedaan.

me ex schoonouders ontkennen alles hierover en vertelde de politie dat ik een dom manneke was en moest ophouden met valse beschuldigen aan hun adres

ik vertrouw mijn ex familie niet meer en heb nu erg moeilijk en weet op dit moment niet meer het hoe of wat .

we hebben nu zoveel gevonden dat we alle papieren verstopt hebben bij een familie lid want me ex schoonvader wilde ineens alle bankafschriften hebben ze kwamen binnen en doken de kast in waar wij de papieren hadden gevonden maar die waren al veilig gesteld ze waren erg boos en wilde weten waar die doos was want het was familie erfstukken die erin zaten .

dus niet het waren bankafschriften van de laatste 3 jaar zijn we achter gekomen .

ze hadden een advocaat naar me gestuurd pro deo die vertelde dat hij ons met de scheiding wilde helpen in opdracht van me schoonvader.

mijn advocaat lachte hierom die was al bij mij toen hij zich aanmelde hiervoor de advocaat van mijn ex was boos en vertrok direct.

nu alles in gang is gezet doen ze het nu ook bij mijn zwager is een zus van me ex vrouw.

 

 

_____

mod comment: 2x een naam uit topic verwijderd, raad vragen mag, namen noemen niet

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 281 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.