De schoonheid van techniek

Aanbevolen berichten

 

 

Ik kan erg onder de indruk zijn van een los onderdeel van een apparaat, van een component, zelfs van een boutje dat heel mooi gemaakt is. Eén van mijn favoriete boeken is dus ook "Zen and the art of motorcyle maintenance".

 

Vanochtend bezorgde TNT een adaptersnoertje voor de hdmi poort van mijn nieuwe linux laptop. Het is maar een eenvoudig kort snoertje met twee stekkertjes, maar ik heb er een hele tijd naar zitten kijken. Is dat raar?

 

 

Link naar reactie

Nee hoor dat is helemaal niet gek of raar.

Jij weet de schoonheid van een product te waarderen en dat is eigenlijk heel mooi en dankbaar.

 

Ik heb in het verleden veel speciale onderdelen voor motorfietsen ontwikkeld en gefabriceerd en kon daarna enorm genieten van het resultaat.

De hele avond vrezen en draaien en daarna alles hoogglans polijsten.....heel mooi allemaal !!

Vooral het aanblik van een klant die helemaal happy is met een uniek product wat helemaal speciaal voor hem gemaakt is en waar er maar een van is zal ik nooit vergeten.

 

 

Sander

Link naar reactie

En ik kan enorm genieten van de wijze waarop Apple zijn producten en verpakkingen heeft ontworpen.

 

Heb met veel verdriet mijn Cube naar de dump gebracht, een maand geleden. Maar mijn Bodum koffiezetglasbollen houd ik kost wat kost.

 

Material Guy. ::)

 

Ik probeer er met mijn eigen producten ook zoveel mogelijk rekening mee te houden. Een "geprägt" logo kan al wat meer cachet geven. Maar niet elk product leent zich ervoor.De Cube heeft het bij mij ook begeven, maar ik heb me voorgenomen daar nog eens een "Mini in te bouwen. De AppleTV krijg je geleverd ik een precies geconstrueerd doosje en het netsnoertje is opgerold als een scheepstros. Dan zit ik al te bedenken of ik het zo kan blijven gebruiken, omdat het zo mooi is opgerold.

Link naar reactie

 

Als techneut behoort kijken ook tot het vak. En ik kan enorm genieten van de wijze waarop Apple zijn producten en verpakkingen heeft ontworpen. Er is letterlijk en figuurlijk geen detail overgeslagen.

 

Dat is waar. Maar ik doelde hier eigenlijk meer op de onderdeeltjes, de losse boutjes en moertjes, en kleine kabeltjes met stekkertjes.

Toen ik klein was had ik een klein schroevedraaiertje, en dan schroefde ik de wekker van mijn oma uit elkaar, en dan had ik allemaal mooie messing tandwieltjes. Mijn oma kocht een nieuwe wekker, en nog eentje, en nog eentje, en toen eentje zonder schroefjes aan de buitenkant. Die tandwieltjes vond ik zo verschrikkelijk mooi.

 

Ik bouw zelf een nieuwe desktop computer als de oude op is, en de laatstse keer was het moederbord een juweeltje. Ik weet niet waarom, maar het zit zo goed in elkaar, en is daarnaast esthetisch zo mooi, ik vond het haast zonde om het in de kast te schroeven en de deksel dicht te doen. Het is een Asus ROG moederbord.

 

 

 

 

Link naar reactie
Mijn oma kocht een nieuwe wekker, en nog eentje, en nog eentje, en toen eentje zonder schroefjes aan de buitenkant.

 

Ik zie het helemaal voor me ;D

 

Ik bouw zelf een nieuwe desktop computer als de oude op is, en de laatstse keer was het moederbord een juweeltje

 

Die moederboards gaan ook steeds meer op raceauto's lijken, compleet met fel beschildere remblokken

 

1376910159.jpeg

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 108 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.