• 0

Nieuw bedrijf - met twee BV's

 

Hallo,

 

ik wil met een partner een zaak oprichten, waarbij ieder een BV start. We zullen verder wel als een eenheid naar buiten treden. Echter hoe kun je in zo'n geval er voor zorgen dat er geen onderlinge strubbelingen ontstaan omdat de ene BV meer business draait dan de ander terwijl je wel een bedrijf bent. Moet dit door het plaatsen van een derde BV boven de twee waaruit alles van zaak geregeld wordt. Reden voor deze vraag is omdat de ene BV eerder (zo'n twee maanden) start dan de ander.

 

Arne

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het is een open deur, maar zorg voor een vennootschapsovereenkomst waarin dit is afgedekt. Wij adviseren altijd om een worst case als uitgangspunt te nemen. Als iets verkeerd gaat, hoe zou je dan uit elkaar willen gaan?

 

Het feit dat één BV eerder start, wat betekent dat? Betekent dit dat de activiteiten vanuit die BV worden ondernomen en later worden ingebracht in de gezamelijke BV? Dan is twee maanden wel een heel erg korte termijn en vraag ik mij af of het niet verstandiger is om van meet af de activiteiten onder te brengen in de gemeenschappelijke BV. Over de extra inspanningen die de ene partij levert kun je alsdan in de vennootschapsovereenkomst prima afspraken maken.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 213 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.