Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
OnMark
OnMark
Dames en heren,
Ik voer op dit moment ondersteunende werkzaamheden uit voor een webshop. De webshop vermarkt duurzame, biologische voeding, geïmporteerd uit de Filipijnen. Nu lopen we de communicatie op de webshop tegen het volgende punt aan:
- Is het voor de webshop beter om informeel en persoonlijk taalgebruik te hanteren in de 'je' en 'jij' vorm, of is het beter om formeel en zakelijk taalgebruik te hanteren in de 'u' 'wij' vorm?
Onder de doelgroep behoren hoogopgeleide vrouwen tussen de 35 en 55 jaar.
In eerste instantie meende ik zelf dat een informele, persoonlijke, manier van communiceren beter zou zijn omdat je via het internet als kanaal sowieso al wat afstand creëert. Echter getuigt het dan weer van meer respect om de klant met 'u' aan te spreken, zeker met in het achterhoofd houdende dat onze doelgroep hoogopgeleide vrouwen (35-55) zijn.
Een rondje bij de grotere webshops geeft wisselende resultaten:
Praxis: Formeel;
Gamma: Formeel;
Albert Heijn: Mixed;
Ikea: Informeel;
Bol: Informeel.
Het leek me een leuk discussieonderwerp. Wat zijn redenen om formeel te zijn en wat zijn redenen om informeel te zijn, vanuit de doelgroep geredeneerd.
Groet, Mark
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
16 antwoorden op deze vraag