• 0

Financieringsbronnen [deel 6]: business angels of informal investors

In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

In het zesde deel van de column reeks "bronnen van financiering voor ondernemers" geeft Ties van der Laan uitleg over informal investors of liever gezegd business angels, de internationaal meer gangbare term.

 

[iurl=https://www.higherlevel.nl/extra/columns/view/64]Lees verder >>>[/iurl]

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hai Kermie,

 

Zeer leuk en informatief stukje over business angels (informal investors). Ties van der Laan schrijft by-the-way altijd interressante stukken op HL.

 

Mijn mening over Business angels is dat ze zeer moeilijk te bereiken zijn en met name voor starters eigenlijk niet relevant zijn voor hun bedrijfsfinanciering. Het is een stukje "old boys network" waar starters vandaag de dag niet veel affiniteit mee hebben.

 

Ik heb zelf ook het idee om een financiering in deze hoek te vinden, maar tijdens verschilende netwerk events, ondernemerswedstrijden ed. was het moeilijk om mensen te vinden cq. te benaderen. Maar ik denk wel dat bijvoorbeeld een initiatief als HL of Nebib gaat zorgen dat jonge ondernemers (waar ik zelf ook toebehoor) en BA steeds dichter bij elkaar komen, het informele karakter speelt denk ik een steeds grotere rol.

 

MVG Jan Willem

Coffee-star | espressobars

www.coffee-star.nl

Quote: Kijk niet naar wat vandaag kan, maar denk aan wat morgen mogelijk is.

Link naar reactie
  • 0

Net even tegengekomen enne....perfect en mooi verwoord!

 

T.a.v.dit stukje nog een hele kleine piettepeuterige opmerking:

 

De NEBIB (www.nebib.nl) is in Nederland het bekendste voorbeeld van een BAN terwijl een aantal BAN’s in Europa zich verzameld heeft in de EBAN: www.eban.org

 

Niet ieder weldenkende 'grote' ondernemer is hierin vertegenwoordigd maar ik neem aan dat het "gemiddelde genomen" is.

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Mijn mening over Business angels is dat ze zeer moeilijk te bereiken zijn en met name voor starters eigenlijk niet relevant zijn voor hun bedrijfsfinanciering. Het is een stukje "old boys network" waar starters vandaag de dag niet veel affiniteit mee hebben.

 

Business Angels zijn voor starters UITERMATE RELEVANT! en niet zozeer moeilijk te berijken, alswel moeilijk te vinden.

 

"Bekende" investeerders (eigelijk beleggers) zijn makkelijk te vinden en moeilijk te benaderen en niet relevant voor de starters. Maar die moet je ook niet hebben. Je moet die andere investeerders hebben en daar zijn er zat van.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

@ De Witte

 

Mag ik vragen wat je precies bedoelt met "je moet die andere investeerders vinden"

 

Wie bedoel je precies?

 

MVG

Jan willem

 

Business Angels, de investeerders die moeilijk te vinden en makkelijk te benaderen zijn.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 105 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.