• 0

Administratie tweedehands goederen webshop

Ik ben voor een kennis aan het bekijken welk boekhoudingspakket ze zouden kunnen gebruiken voor hun webwinkel.

Zij verkopen uitsluitend tweedehands spullen (meubels e.d.) meestal via de website maar ook af en toe op markten.

Inkoop van de goederen gebeurd vaak contant.

De verkoopprijs die zij hanteren is inclusief verzendkosten (pakketpost à €6,75).

Het betreft dus margegoederen waardoor zij alleen over het verschil tussen inkoop en verkoop BTW dienen af te dragen. (weet alleen nog niet hoe dat dan moet met die verzendkosten die bij de prijs inzit, misschien toevallig ook een antwoord op?)

De artikelen die zij hebben zijn allen uniek, meestal dus maar één van op voorraad.

Ook dit zouden ze natuurlijk graag automatisch bijgewerkt zien in de voorraad na facturatie.

Nu gaat alles nog per bankoverschrijving maar vanaf volgende maand is er ook de mogelijkheid tot een IDeal betaling.

Ik heb al verschillende pakketten bekeken en demo’s gedownload maar ik kan er niet één vinden die hier zo op het oog mee om kan gaan.

Iemand enig idee wat in deze situatie werkbaar is?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Snelstart schijnt het te ondersteunen, maar daar hangt natuurlijk ook een prijskaartje aan (helaas ook jaarlijks, wat mij tegenhoud)

 

Er zijn overigens 2 methoden, ook iets om rekening mee te houden bij het zoeken naar software.

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/bijzondere_regelingen/margeregeling/administratie_bijhouden_bij_handel_in_margegoederen/administratie_bijhouden_bij_handel_in_margegoederen

 

De afgelopen week heb ik zo'n tiental boekhoudprogramma's getest. Ik werd er niet echt vrolijk van.. Ik stond op het punt weer terug te gaan naar mijn oude vertrouwde Excel. Het kost wat tijd om alles goed voor elkaar te krijgen, maar dan heb je dus eigenlijk wel een programma op maat.

Ik heb op de valreep speedbalance ontdekt.. een spreadsheetprogramma speciaal voor boekhouden. Ik vermoed dat je daarin ook best de btw zou kunnen laten berekenen over de winst. Bovendien kun je makkelijk gegevens importeren in speedbalance. 't Is nog gratis ook.

 

Antwoord op je andere vraag vind je hier wellicht: https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=16;action=display;threadid=26273

 

Overigens handel ik niet in tweedehands goederen, dus ik heb in snelstart, gravita, minipak, osf, informer, zekerboekhouden en pap niet gelet op de aanwezigheid v.d. functie. Ik heb alleen naar offline software gekeken, maar wellicht kunnen er tegenwoordig ook online cloud boekhoud-dingessen mee overweg.

 

Welke webwinkelsoftware gaan ze gebruiken? Een koppeling dan wel export-/importmogelijkheid is natuurlijk ook weer tijdbesparend.

 

Link naar reactie
  • 0
Ik heb op de valreep speedbalance ontdekt.. een spreadsheetprogramma speciaal voor boekhouden. Ik vermoed dat je daarin ook best de btw zou kunnen laten berekenen over de winst. Bovendien kun je makkelijk gegevens importeren in speedbalance. 't Is nog gratis ook.

 

Speedbalance is een mooi en gratis programma met een prima btw functie. Een waarschuwing is wel op zijn plaats. Als je btw handmatig uit rekent en boekt kan je de btw rapportage niet gebruiken. Ergens in een handleiding wordt hier ook aandacht aan besteed. Als je het programma btw automatisch laat berekenen aan de hand van de geldende percentages werkt het prima.

 

ik gebruik het zelfs voor verwerving van goederen uit landen binnen EU (inkoop via Duitsland) en dat staat allemaal netjes op het btw overzicht voor de gekozen periode. :)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 164 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.