• 0

B2B glasvezel webwinkel

Omschrijving van je concept:

Het aanbieden van speciaal op wens gemaakte glasvezelkabels, welke door onze klant direct gebruikt kunnen worden.

Hierdoor vervalt de stap van glasvezelmonteur welke kabeleindes aan elkaar last of connectors lijmt.

 

Verschillende producten aanbieden waarin glasvezel connectors beschermd zijn tegen invloeden van buitenaf.( stof/knikken van de vezel)

 

 

Fiberopticcable

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Volledige webshop bedacht, ingericht en actief gemaakt. Van a tot z.

 

Er zijn 2 complete rekenmodules gemaakt welke volledig achter de schermen draaien, hierin kan de klant zijn glasvezelkabel samen stellen. Gelijk een kloppende prijs en bestellen.

Het doel hiervan is de stap naar een email sturen met info/aanvraag en terugkoppeling wat +- 2 dagen duurt, nu de prijs binnen 5 minuten. Duidelijk en overzichtelijk

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

De uitdaging is het verbreden van de glasvezelmarkt. Onze speciale kabels zijn geen nieuw ontwikkeld product, maar worden nagenoeg te weinig/niet gebruikt. Wij zien dit als een stap naar (E)-installateurs toe, zodat de installateur zelf glasvezel kan aanbieden, zonder hiervoor duur gereedschap of kennis te hebben.

 

 

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Er zijn spelers in deze markt actief, welke weinig tot geen actie ondernemen met dit product.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Deze webshop is sinds vandaag 25-9-2013 online. Er moet en nog uiterlijke aanpassingen gedaan worden, teksten worden op dit moment nog gecheckt. Vele producten staan in de rij om aan de shop te worden toegevoegd.

 

Elke vorm van feedback zal meegenomen worden, om beter te worden.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

De uitdaging is het verbreden van de glasvezelmarkt. Onze speciale kabels zijn geen nieuw ontwikkeld product, maar worden nagenoeg te weinig/niet gebruikt. Wij zien dit als een stap naar (E)-installateurs toe, zodat de installateur zelf glasvezel kan aanbieden, zonder hiervoor duur gereedschap of kennis te hebben.

 

Zijn deze installateurs de doelgroep van jouw website? Weten deze bedrijven waar je het over hebt? Of is elk bedrijf jouw potentiele doelgroep?

 

Als ik, als ondernemer, binnen jouw doelgroep val, is jouw website niet voor mij geschikt. Bijvoorbeeld, als ik op deze pagina kijk heb ik werkelijk waar geen idee waar je het nu over hebt. Dit maakt het voor mij veels te ingewikkeld en bel ik UPC of Ziggo wel voor een simpele kabelaansluiten.

 

Verder zie ik op de site redelijk wat ontbrekende woorden en taaltechnische foutjes. Wellicht een tekstschrijver een kijkje laten nemen? Die kan tevens je teksten schrijven naar jou doelgroep. Wat ik gedurende mijn lange traject voor mijn website heb geleerd: Usability is key. De site is niet voor jou, maar voor de bezoeker.

Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014!

Link naar reactie
  • 0

Ik zou op je website eerder willen zien dat je alleen aan bedrijven levert. Nu zie ik dat pas bij het afrekenen. En daar zou ik dan ook het veld "Bedrijfsnaam" bovenaan zetten.

 

Je biedt "speciaal op wens gemaakte kabels" aan. Dan komt zo'n drop-down tabel met vaste lengten op mij wat vreemd over. Waarom geen 8, 9 of 25 meter? Of elke willekeurige lengte?

 

Je winkelwagen overzicht mag van mij duidelijker. De prijs van het artikel staat excl. btw, dan de verzendkosten incl. btw, waardoor het subtotaal niet lijkt te kloppen.

 

Voor een enkele kabel (zeker als het de eerste keer is) ga ik geen account aanmaken. Maar als ik tijdens het afrekenen me bedenk en iets wil toevoegen aan mijn bestelling, wis je al mijn reeds ingevoerde gegevens.

 

Het risico van vermissing / schade tijdens transport leg je bij de koper. Dat mag blijkbaar bij B2B, maar ik vind het niet echt klantvriendelijk.

Link naar reactie
  • 0

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

De uitdaging is het verbreden van de glasvezelmarkt. Onze speciale kabels zijn geen nieuw ontwikkeld product, maar worden nagenoeg te weinig/niet gebruikt. Wij zien dit als een stap naar (E)-installateurs toe, zodat de installateur zelf glasvezel kan aanbieden, zonder hiervoor duur gereedschap of kennis te hebben.

 

Zijn deze installateurs de doelgroep van jouw website? Weten deze bedrijven waar je het over hebt? Of is elk bedrijf jouw potentiele doelgroep?

 

Als ik, als ondernemer, binnen jouw doelgroep val, is jouw website niet voor mij geschikt. Bijvoorbeeld, als ik op deze pagina kijk heb ik werkelijk waar geen idee waar je het nu over hebt. Dit maakt het voor mij veels te ingewikkeld en bel ik UPC of Ziggo wel voor een simpele kabelaansluiten.

 

Verder zie ik op de site redelijk wat ontbrekende woorden en taaltechnische foutjes. Wellicht een tekstschrijver een kijkje laten nemen? Die kan tevens je teksten schrijven naar jou doelgroep. Wat ik gedurende mijn lange traject voor mijn website heb geleerd: Usability is key. De site is niet voor jou, maar voor de bezoeker.

 

Bedankt voor uw reactie.

 

De doelgroep zijn installateurs, voornamelijk elektrotechnisch. Maar ook installateurs die gericht zijn op complete datacenter oplossingen, kassenbouw systemen.

 

De installateurs die hiermee in aanraking komen, hebben hier wel enig idee van wat het product is. Wij helpen ze veder.

Onze contactpersonen zijn voornamelijk inkoop, projectplanning, it specialisten.

 

Wat betreft de teksten, deze worden as we speak herschreven en gecontroleerd, Uw tip neem ik zeker mee. De site is er voor de klant.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou op je website eerder willen zien dat je alleen aan bedrijven levert. Nu zie ik dat pas bij het afrekenen. En daar zou ik dan ook het veld "Bedrijfsnaam" bovenaan zetten.

 

Je biedt "speciaal op wens gemaakte kabels" aan. Dan komt zo'n drop-down tabel met vaste lengten op mij wat vreemd over. Waarom geen 8, 9 of 25 meter? Of elke willekeurige lengte?

 

Je winkelwagen overzicht mag van mij duidelijker. De prijs van het artikel staat excl. btw, dan de verzendkosten incl. btw, waardoor het subtotaal niet lijkt te kloppen.

 

Voor een enkele kabel (zeker als het de eerste keer is) ga ik geen account aanmaken. Maar als ik tijdens het afrekenen me bedenk en iets wil toevoegen aan mijn bestelling, wis je al mijn reeds ingevoerde gegevens.

 

Het risico van vermissing / schade tijdens transport leg je bij de koper. Dat mag blijkbaar bij B2B, maar ik vind het niet echt klantvriendelijk.

 

Bedankt voor uw reactie,

 

Op dit moment zijn wij een header aan het maken, waarin aangegeven word, alleen aan bedrijven te leveren. Hoewel een particulier kan niets met onze producten. Vermelden doen we dit toch. Bedankt hiervoor.

 

Wij hebben alle ooit bestelde kabels opgezocht bij ons, en hebben hier een duidelijke lijn in gezien. Er worden simpelweg geen kabels van 8 / 9 of 25 m besteld. Altijd of 10 / 20 / 30 etc. Uiteraard als de wens er is om een kabel te laten maken van 9 m. Zal dit geen enkel probleem zijn. Dit kan niet geconfigueerd worden. Dit zal ik in de teksten erbij zetten.

 

Uw opmerkingen over de winkelwagen neem ik mee, hier ga ik gelijk naar kijken.

 

Mijn vraag aan u, waarom zou u zich niet registreren?

 

Nogmaals bedankt, hier kan ik veel mee.

 

Groeten

Link naar reactie
  • 0

Goedenavond,

 

Even een update van deze kant.

 

Uiteraard alle opmerkingen doorgenomen, nogmaals dank daarvoor.

Even een opsomming van de werkzaamheden / toevoegingen / missers van de afgelopen weken.

 

Google adwords campagne is 3 dagen geleden gestart, Nu al aanzienlijke bezoekers verhoging + orders.

 

Layout aangepast, duidelijke teksten / links toegevoegd met wat we aanbieden en voor welke groep(installateurs).

 

compleet e-mail bestand uitgezocht, nieuwsbrief gestart icm introductie, welke volgende week de deur uit gaat.

 

 

Helaas schiet het totaal niet op met het bedrijf die de teksten checkt, hiervoor morgen een ander bedrijf zoeken, na 4 weken ben ik het wel eens zat.

 

De rekenmodules op de webshop hebben afgelopen week meer offline als online gestaan door een applicatie error.

uren bellen en mailen is dit eindelijk opgelost door een nieuw beheerpaneel te installeren. Moet nu probleemloos blijven draaien.

 

2 weken geleden naar de jaarbeurs geweest, het bedrijf promoten en kaartjes delen.

Ik realiseerde mij dat ik tussen onze doelgroep rondliep, maar het was te kort dag om op de beurs zelf te gaan staan.

 

Gelijk maar de voorbereidingen gestart om in december op de beurs in te gaan staan.

 

Hoor graag weer van jullie.

 

MVG.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Prodat,

 

De site vertelt me vrijsnel wat ik hier kan verwachten, dit is een groot pluspunt. Ik zie echter wel direct 4 verschillende lettertype's zonder te scrollen. Dit maakt het geheel wat onsamenhangend. Probeer er meer een geheel in een huisstijl van te maken.

 

Heel veel succes met de zaken!

 

 

Online op Maat - Dropshipment Webshops en Online verkopen

http://www.onlineopmaat.nl

Link naar reactie
  • 0

Alweer meer als een jaar geleden dat in dit topic is gereageerd.

 

Al jullie reacties hebben we zo goed mogelijk proberen door te voeren, hoe langer je met een - toen nog onbekend - platform werkt, hoe meer je tegen kleine dingetjes loopt.

We gebruiken nog steeds het seoshop platform maar hun bieden (helaas) te weinig b2b toevoegingen aan.

 

Het afgelopen jaar was een bijzonder positief jaar, erg veel advies kunnen geven wat resulteerde in veel orders, onze kabels gaan de hele wereld over, van kassenbouw in mexico tot in windturbines in de noordzee.

 

De eerste gesprekken voor nieuw personeel staan voor volgende maand in de planning, een mijlpaal en heel gaaf.

We kunnen met trots zeggen dat het een geweldig jaar was, veel geleerd veel bereikt!

 

We blijven de website uiteraard verbeteren en uitbreiden, graag jullie mening van de huidige site:

www.fiberopticcable.nl

 

Groeten!

 

Link naar reactie
  • 0

Wat voor b2b toevoegingen mis je zoal dan?

 

En de volgende zaken zou ik echt omzetten naar tekst ipv een onscherpe afbeelding:

 

- telefoonnummer bovenaan

- Tekst naast het logo (denk aan seo, mooi plek om goede keywords te plaatsen)

- Die 3 hele lelijke groene vinkjes

 

 

Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Link naar reactie
  • 0

De keuze van seoshop is gemaakt omdat het voor een leek eenvoudig en vrij simpel een webshop te starten en inrichten.

 

Zoals je aangeeft met de tekst van tel.nummer + tekst naast het logo, dit is als 1 volledige afbeelding ingeladen.

 

Het 2e puntje is:

Niet per klant kunnen activeren dat in zijn checkout na inloggen de optie - op rekening - zichtbaar is.

 

Doordat na creditcheck goedgekeurde klanten de mogelijk hebben om op rekening te bestellen, kunnen nieuwe klanten deze optie dus ook aanvinken, waardoor er achteraan gebeld moet worden dat dit niet het beleid is - wat ook duidelijk staat aangeven in de checkout -.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Helaas zit deze optie niet in het seoshop systeem.

Seoshop is gericht op consumenten webwinkels, een kleine b2b uitbreiding wat enkel inhoud van incl. of excl. prijzen tonen.

 

Vaak met seoshop contact gehad hierover maar er worden geen uitspraken gedaan over de toekomstige updates.

 

Met meerdere seoshop partners contact gehad, de kosten om dit te laten realiseren zijn hoger als een nieuwe webwinkel laten bouwen aan de hand van onze wensenlijst.

Link naar reactie
  • 0

Toch zie ik wel wat op hun site:

 

http://www.seoshop.nl/webwinkel-b2b-groothandel/

http://support.seoshop.nl/veelgestelde-vragen/frontend/extensies-en-apps/b2b-module

 

Echter kom ik nu dit tegen:

http://support.seoshop.nl/veelgestelde-vragen/frontend/extensies-en-apps/bedrijven-vs-consumenten-b2b-module

 

b2b en b2c kunnen dus niet gecombineerd worden. Met iedere willekeurige andere software is dit geen probleem. Wellicht is overstappen naar een eigen webshop voor jou dan toch een betere oplossing.

Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 233 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.