• 0

Ik koop alles online in - Hoe te doen met belasting?

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik ben enorm van de oude stempel, ik print alles uit. Mijn ervaring is dat papier meer geduld heeft dan digitale gegevens, die de neiging hebben sneller te vergaan of onbereikbaar te worden. De Belastingdienst vereist dat je alles (ALLES) wat met je bedrijfsadministratie te maken heeft zeven jaar bewaart. De administratie van 2013 moet je dus bewaren tot en met 31-12-2020. Dat mag digitaal of op papier, als je het maar kan reproduceren.

Op 20 juli 2016 ontvingen wij het trieste bericht dat Marcel is overleden.

Marcel was een meer dan gewaardeerd deelnemer aan ons forum ! We zullen hem missen!

Link naar reactie
  • 0

Ik ben enorm van de oude stempel, ik print alles uit. Mijn ervaring is dat papier meer geduld heeft dan digitale gegevens,

 

Misschien wel geduldig maar papier is ook vergankelijker ;) Ik ben ook wel van die stempel 8) . Ook omgekeerd (zeker bij thermisch gedrukte bonnen): scannen en digitaal bewaren.

Link naar reactie
  • 0

Als het even kan, print ik online bestedingen uit. De kosten daarvan zijn algemene kosten.

 

Digitale facturen krijg je niet altijd, ook al wordt dat bij je bestelling beloofd. Direct zelf printen wat je op je scherm ziet, kan dat dan ondervangen. Soms lukt het uitprinten niet, maar dan is er nog altijd de overboeking via bank. Je bankafschrift is geen BTW factuur, maar het is wel bewijs dat je kosten hebt gemaakt.

 

Keurige facturen zijn ook van grote bedrijven niet altijd deugdelijke BTW facturen, helaas. Ook dan geeft de print die je bij bestelling maakte, vaak een beter inzicht in de kosten van goederen, verzending en BTW.

 

Inscannen van kassabonnen is inderdaad ook aan te bevelen. Ik deed dat lange tijd niet, zodat ik nu veel uitgebleekte bonnetjes in de oude boekhoudingen heb zitten.

 

Ik stuur al die prints via de printspoeler naar de printer die ik eens per week aanzet om alles daadwerkelijk af te drukken, waarna ik het in een ordner prop.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 150 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.