• 0

Bankhypotheek overnemen door BV - nieuwe regels?

Ik heb in 2011 een deel van mijn hypotheek die bij de bank liep over laten nemen door mijn BV.

Dit dmv direct overboeken van geld van BV naar hypotheekverstrekker en heb voorwaarden van hypotheek tussen prive en BV vastgelegd in leenovereenkomst. De hypotheek bij de hypotheekverstrekker was een aflossingvrije hypotheek en de vervangende hypotheek bijnde BV is ook aflossingsvrij.

 

Nu wil ik weer een deel van mn aflossingsvrije hypotheek bij de band "over laten nemen" door mn BV. Maar vraag me af of de BV weer een aflossingvrije hypotheek mag verstrekken aan prive, of dat dat met nieuwe regels niet meer mag.

 

Ik begreep van iemand dat als je hypotheek wilt "verhuizen/oversluiten" naar andere verstrekker je zelfde voorwaarden mag hanteren, dus dan zou aflossingvrij mogen. Klopt dit? Of wordt het beschouwd als nieuwe hypotheek en moet deze dus annuiteitenhypotheek worden?

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Er was nog even discussie of gedeeltelijk oversluiten van een lening(deel) ook is toegestaan met behoud van het overgangsrecht, maar inmiddels is dat geen probleem. Het is zo bijvoorbeeld mogelijk om de BV jaarlijks 10% (of afwijkend, boetevrij aflosbaar deel) te laten overnemen. Zolang de schuld onder het overgangsrecht valt, geldt overigens ook de informatieverplichting niet.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 170 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.