• 0

Verkopen van je webwinkel

Ik heb besloten te stoppen met mijn webwinkel.

Prive omstandigheden, maar ook de tijd word steeds moeilijker in te delen.

 

Ik heb de belasting al gebeld, maar die zeiden dat ik op hun website moest kijken. Wat ik uiteraard al gedaan had.

Word er niet veel wijzer van ook via google niet.

Alles staat er ingewikkeld uitgelegd.

Ben daar niet zo in thuis zou iemand mij hier misschien "simpel" voor zover mogelijk uit kunnen leggen hoe het nu verder in zijn werk gaat?

Voorbeelden: voorraad wat gebeurt daarmee als het niet verkocht word?

Jaarrekening moet ik wel nog laten op maken voor dit jaar neem ik aan?

Verder nog tips of zaken waar ik rekening mee moet houden?

 

Alvast bedankt!

Groetjes Nancy

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bij een eenvoudige uitleg ontbreekt de mogelijkheid om enige nuancering aan te brengen, dus dan is het de vraag of je er wel wat mee kunt. Bovendien is het wel een heel brede vraag. Ik neem aan dat het een eenmanszaak betreft? Belastingtechnisch is het principe vrij eenvoudig: Je verkoopt alles wat tot de onderneming behoort, dus ook de voorraad. Als je het niet daadwerkelijk verkoopt aan een ander, dan doe je net alsof je het aan jezelf verkoopt met als prijs de waarde in het economisch verkeer (lees: wat een ander ervoor zou geven). Als er een verschil zit tussen de boekwaarde op de balans en de prijs waarvoor je verkoopt, dan is dat een belast resultaat (dat kan zowel een winst als een verlies zijn). Mogelijk kun je daarop nog de stakingswinstvrijstelling toepassen en eventueel een stakingslijfrente.

 

Als er zaken zijn waarvoor je investeringsaftrek hebt geclaimd, dan moet je ook even nagaan of de desinvesteringsbijtelling van toepassing is. Een jaarrekening is op zich niet verplicht, maar je zal toch op enig moment de aangifte moeten doen en dan is het natuurlijk wel handig.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

hoe je het beste kan verkopen zal mede afhangen van de grote van je webshop (omzet/winst).

Wat kleinere webshops kan je prima verkopen via vraag en aanbod van hl.nl, sitedeals, tbforum, marktplaats/speurders of andere vraag en aanbod website voor (verkoop van) webshops of specifiek je branche.

 

Voor heel grote webshops kan het beter zijn een bedrijfsmakelaar te zoeken.

Link naar reactie
  • 0

ronaldinho:

Een heel brede vraag dat klopt! Dat komt omdat ik gewoon niet weet waar ik moet beginnen, behalve bij de kvk uitschrijven.

Het betreft een eenmanszaak.

Zou je mij vertellen wat de stakingswinstvrijstelling inhoud? Hier word ook steeds over gepraat bij de belastingsdienst.

Verder heb ik toendertijd alles uit eigen zak betaald en is er geen sprake van leningen oid geweest.

Jaarrekening laat ik voor afgelopen jaar nog door de boekhouder opmaken wil het graag netjes afsluiten.

 

De webshop is kleinschalig, Ik ga je tips uitproberen Daniel

Link naar reactie
  • 0

ronaldinho:

Een heel brede vraag dat klopt! Dat komt omdat ik gewoon niet weet waar ik moet beginnen, behalve bij de kvk uitschrijven.

Het betreft een eenmanszaak.

Zou je mij vertellen wat de stakingswinstvrijstelling inhoud? Hier word ook steeds over gepraat bij de belastingsdienst.

Verder heb ik toendertijd alles uit eigen zak betaald en is er geen sprake van leningen oid geweest.

Jaarrekening laat ik voor afgelopen jaar nog door de boekhouder opmaken wil het graag netjes afsluiten.

 

De webshop is kleinschalig, Ik ga je tips uitproberen Daniel

 

als kleinschalig is zou ik inderdaad gewoon een overzichtje maken met alle info over de webshop kwa bezoekers, orders, winstpercentage enz. enz. en dan op sitedeals en tbforum aanbieden.

 

Aangezien je de webshop ook al offline gehaald hebt vermoed ik dat je er ook niet heel veel voor verwacht te krijgen en moeten die kanalen wel een koper kunnen opleveren.

Link naar reactie
  • 0

De opbrengsten minus kosten vormen voor uw onderneming winst. Dit geldt voor de verkoop van de handelsgoederen en de verkoop van de inventaris (zoals eerder aangegeven: opbrengst minus boekwaarde)

Een stakingsaftrek is het deel van de winst dat – in geval van staking van een onderneming – niet belast wordt. Voor 2013 bedraagt dit bedrag maximaal 3.630 euro verminderd met eerder genoten stakingsaftrek over de afgelopen drie jaren. De regeling is een tegemoetkoming voor kleine ondernemers.

 

Link naar reactie
  • 0

Daniel de website staat nog online, waarschijnlijk staat hier op higher level de .com versie nog en het is .nl geworden.

Het is zeker niet zo dat ik er winst uit de verkoop wil halen maar heb de website laten bouwen en vind het best zonde om "zomaar" offline te halen.

 

Bedankt eric mulders het is me nu al een stuk duidelijker!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 193 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.