• 0

Betaalde Steve Jobs zijn medewerkers?

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

 

Even aan het begin van Apple, toendertijd een startup, betaalde steve jobs z'n team?

Hoe kan je het beste een team samen stellen voor een startup met mensen voor product design, marketing etc als er nog geen geld in het laatje is? Wat zijn hier goede voorbeelden van??

 

 

Ik denk dat er genoeg "friends and family" waren voor een bescheiden startkapitaal. De kosten waren laag, want Jobs deed de marketing en verkoop en the Woz bouwde alles. De eerste apple computer (die nog niet zo heette) werd door de Woz gedemonstreerd op de Homebrew Computer Club, en kreeg daardoor wel de nodige bekendheid.

 

Als je een team hebt maar nog geen omzet (wat het geval is in ieder bedrijf dat eerst iets moet maken voordat het verkocht kan worden), dan heb je startkapitaal nodig. In mijn tweede bedrijf had ik twee business angels die wat geld bijdroegen, in mijn derde bedrijf betaalde ik het aanvankelijk helemaal zelf.

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

 

Even aan het begin van Apple, toendertijd een startup, betaalde steve jobs z'n team?

Hoe kan je het beste een team samen stellen voor een startup met mensen voor product design, marketing etc als er nog geen geld in het laatje is? Wat zijn hier goede voorbeelden van??

 

 

Ik denk dat er genoeg "friends and family" waren voor een bescheiden startkapitaal. De kosten waren laag, want Jobs deed de marketing en verkoop en the Woz bouwde alles. De eerste apple computer (die nog niet zo heette) werd door de Woz gedemonstreerd op de Homebrew Computer Club, en kreeg daardoor wel de nodige bekendheid.

 

Als je een team hebt maar nog geen omzet (wat het geval is in ieder bedrijf dat eerst iets moet maken voordat het verkocht kan worden), dan heb je startkapitaal nodig. In mijn tweede bedrijf had ik twee business angels die wat geld bijdroegen, in mijn derde bedrijf betaalde ik het aanvankelijk helemaal zelf.

 

 

 

Ik heb de biografie van Jobs nog niet gelezen maar zover ik weet had hij zoals je al zei vrienden en familie. Maar ik denk dan bij mijzelf, één iemand die het grote werk doet kan nog wel. Maar er is een limiet tot hoeveel aandelen je kan geven aan je vroege kernmedewerkers, ik zie daar geen toekomst in. Het is niet voor niets dat veel van de beginnende Apple-medewerkers nog steeds hun aandelen hebben. Maar was dit een verstandige beslissing? Als je startkapitaal krijgt raak je al een deel van je aandelen kwijt aan een derde partij. Wat ik er dus van snap is dat je aandelen geeft aan je kernmedewerkers en dan boekhouders en dergelijke medewerkers betaalt van je startkapitaal. Zie ik dat goed?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 159 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.