• 0

Vennoot wilt VOF opheffen

Beste mensen,

 

Wij, mijn broertje, ik en een vriend van ons hebben een VOF.

Sinds enkele maanden doet mijn broertje niet veel meer aan het bedrijf, wat onze vriend irriteert.

Onze vriend wilt hem een schriftelijke waarschuwing sturen, maar doet het niet.

 

Onze vriend doet vanaf dat moment ook niets meer voor het bedrijf en loopt wat dingen aan te pappen (scripting website).

Nu ben ik erachter gekomen dat hij de VOF alleen wou beginnen voor de voordelen, sligro pasje, pronken met visitekaartjes, en alle financieële voordelen die erbij komen kijken (zelfs autos had hij bijna geleaset)!

 

Nu hebben wij hierdoor onderling ruzie gekregen en zijn om tafel gaan zitten. Hij wilt eruit stappen met zijn stukje van het bedrijf (Bedrijfsnaam X) , Bedrijven X, Y en Z zijn onderdeel van Bedrijf ABC V.O.F.

Hier zijn mijn broertje en ik mee akkoord gegaan, mijn broertje en ik zullen de V.O.F. doorzetten met bedrijfsnamen Y en Z. Alle schulden e.d. worden hem kwijtgescholden.

 

Vandaag meld meneer zich weer en wilt zich beroepen op een lid uit ons vof contract, waarin staat dat als alle andere vennoten wanprestaties leveren de VOF opgeheven wordt en dat hij de mogelijkheid heeft om een doorstart te maken.

 

Dit kan hij toch niet zomaar doen? Ik ben immers de enigste sinds 2 maanden wie alle klanten te woord staat en de storingen oplost.

 

Tevens weigert hij het bedrijfspasje van de Rabobank en de Sligro en Makro pasje op te sturen naar ons, desnoods in 4en geknipt. Wat kan ik doen? Hij zou immers netjes uit de VOF stappen.

 

Kan hij zich zomaar hierop beroepen? Kan ik deze jongen gewoon met de andere vennoot uitschrijven bij de KVK? Mijn broertje blijft dus qua stemrecht is dat 67% tegen zijn 33%, of werkt dat zo niet?

 

Uiteraard betreur ik de situatie ten zeerste, maar het lijkt wel of onze vriend de weg kwijt is.

 

Mvg,

M. L. (Ivm zoekmachine)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste scriptman,

 

zoek een juridisch adviseur of advocaat om dit voor jou persoonlijk op te lossen. Ondernemen met familie en vrienden, een lastige combinatie, maar gelukkig hebben jullie een contract. Jouw activiteit is ongetwijfeld makkelijk aan te tonen.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik wil uiteraard een juridisch adviseur gaan inschakelen, maar hoopte dat jullie tips o.i.d. voor mij hadden...

 

Zonder inzage in de vennootschapsovereenkomst valt hier niet veel zinnigs over te zeggen door ons. Maak in ieder geval backups van alle logbestanden zodat je kunt aantonen dat je in ieder geval wat betreft arbeidsinzet geen wanprestatie geleverd hebt.

 

En talm niet langer en schakel zo snel als mogelijk een goede adviseur in. Denk bijvoorbeeld aan Saskia van de Griek of Steven Kroesbergen. Zorg dat je weet waar je staat, dan kun je de acties van je vennoot ook veel beter pareren.

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 190 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.