• 0

Versturen van testartikelen

Steeds vaker krijg ik het verzoek om een kledingstuk (vóór veredeling) eerst op te sturen naar een geïnteresseerde zodat deze eerst kan voelen, zien en eventueel passen voordat er mogelijk tot een order mét veredeling wordt overgegaan. Ik begrijp de verzoeken en wil daar graag aan meewerken maar weet niet zo goed hoe ik dit administratief moet aanpakken.

 

Een gëinteresseerde op voorhand laten betalen voor een "kijk artikel" vind ik niet klantvriendelijk. Maar het is vaak heel moeilijk inschatten of er een order volgt. Als er een order volgt neem ik graag alle kosten voor het toesturen van een kijk artikel op me. Volgt er echter geen order, dan ben ik het artikel kwijt + verzendkosten. Of moet ik het terug laten sturen?

 

Kortom, het komt steeds vaker voor en ik zou dit graag mooi oplossen. Klantvriendelijk, maar toch ook wel enigzins kostendekkend. Heeft iemand tips om dit leuk aan te pakken?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

je zou een bepaald bedrag voor test artikel in rekening kunnen brengen en als er dan definitieve order geplaatst wordt dat bedrag weer in mindering kunnen brengen (of zelfs dubbel in mindering).

 

Dat kan je natuurlijk ook alleen doen in gevallen waarbij je "onderbuik gevoel" aangeeft dat de kans op een echte order erg klein is.

 

indien ze test artikel betaald hebben en dat weer als korting op order krijgen zullen ze misschien net iets sneller bij jou de bestelling plaatsen als alsnog verder naar andere leverancier kijken omdat ze immers al in die order geïnvesteerd hebben (ook al is dat minimaal)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 217 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.