• 0

Klanten in de US.... moet deze invoerrechten betalen?

Hallo allemaal,

 

Ik verkoop al enige tijd op Amazon.com

 

Vandaag kreeg ik een mailtje van een geinteresseerde - Amerikaanse - klant die zich afvroeg of zij ook invoerbelasting moeten betalen als zij wat bij mij koopt. Zover ik weet is dit niet aan de orde. Ik heb al de nodige verkoop gehad en nog nooit iets gemerkt van invoerbelasting, inklaringskosten, etc. Misschien dat het te maken heeft met de hoogte van de waarde van de te verzenden artikelen (?). Mijn grootste order was net onder de 100 dollar.

 

Weet iemand hoe dit - precies - zit?

 

Ik wil deze klant graag een betrouwbaar antwoord geven.

 

Bedankt alvast!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het verschilt van geval tot geval.

 

Zaken met een waarde onder $100 worden vrijwel altijd moeiteloos doorgelaten. Hierbij kijkt men naar wat je declareert op het groene formuliertje. Uiteraard letten ze wel op dat je niet iets van $5000 labeled als $100, maar als de werkelijke prijs/waarde onder $100 is zou het goed moeten zitten.

 

Bij hogere bedragen loopt de klant wel het risico een naheffing te krijgen voor invoerrechten, federale en mogelijke staats belastingen. De tarieven zijn ook nog eens afhankelijk van de aard van de goederen en dergelijke.

 

Echt beloven dat iemand geen naheffing krijgt kun je m.i. niet doen, je weet gewoon nooit 100% zeker hoe us customs ermee om gaat.

 

Overigens geldt andersom natuurlijk precies hetzelfde: als je iets uit de vs via ebay of amazon koopt als nederlander loop je ook het risico btw en evt invoerrechten te moeten betalen. In de praktijk gebeurd dat ook een enkele keer, maar realistisch glipt er denk ik meer doorheen dan dat er wordt onderschept.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jullie hulp.

 

Ik heb maar gemaild naar deze klant dat bij bestellingen onder de 100 dollar er geen invoerrechten hoeven te worden betaald. Als ze er problemen mee krijgt (wat ik niet verwacht) dan vergoed ik de kosten. Leek mij een prima antwoord.

 

Op termijn wil ik dit duidelijk aangeven op mijn ´eigen plekje´ op Amazon. Wie weet hoeveel klanten met dit als reden niet bestellen bij mij ;)

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 212 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.