• 0

Digitaal ondertekenen contract

Daar 1 van mijn activiteiten die ik uitvoer kookworkshops zijn. Wil ik eerst even mijn huidige gang van zaken schetsen.

 

Klant vraagt prijsofferte. Ik stuur prijsofferte op. Klant gaat akkoord. Ik stuur dan factuur met daarbij de algemene voorwaarden.

 

Tot nu toe is er nooit iets fout gelopen. Maar ik wil bereid zijn op alles moest er ooit iets gebeuren dat ik gedekt ben. OK de algemene voorwaarden zijn verstuurd naar de klant en "normaal" gezien alsook gelezen en ontvangen door de klant.

 

Maar ik wil een duidelijk bericht van de klant terug dat deze de algemene voorwaarden heeft gelezen en akkoord gaat met deze voorwaarden. Geen gedoe van - druk die algemene voorwaarden eens af en zet er even de handtekening onder - vervolgens inscannen en terug sturen per mail. Wat een gedoe vind ik dat.

 

Ik zou graag willen weten wie van jullie gebruik maakt van het digitaal ondertekenen. Klant klikt op een link. Er wordt een pdf geladen waar de klant enkel maar op een knop hoeft te drukken dat hij/zij akkoord gaat met deze voorwaarden.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Natuurlijk kan je een systeem maken waar de klant een pdf te zien krijgt en akkoord kan gaan met de voorwaarden. Maar dat maakt het nog geen digitale ondertekening. Hoe ga je controleren dat 't daadwerkelijk de klant was die akkoord ging met de voorwaarden?

 

Je kunt wel een waterdicht systeem maken maar de kosten en de onhandigheid die dat met zich mee brengen zijn 't gewoon niet waard.

Link naar reactie
  • 0

 

Ik neem aan dat je dat niet aan je klanten gaat vragen bij het bvestigen van een kookworkshop? :)

 

O excuses ik dacht dat het om wat serieuzere contracten ging :P, dan zou ik inderdaad zeggen voeg het bij de offerte toe en laat ze ervoor tekenen. Of laat ze tekenen als ze langskomen voor de workshop.

 

Je hebt trouwens ook sites waarbij je een link kan sturen waar ze digitaal hun handtekening kunnen zetten, ik kom niet 123 meer op de naam die ik gebruikte maar er zijn er meerdere. Ik gebruikte het voor auteursrechtoverdracht met klanten in de VS.

 

Edit:

 

Ik gebruikte DocuSign.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 238 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.