• 0

welke offshore agency om in Delaware een bedrijf op te richten (LLC)

Beste,

 

Ik run een virtueel bedrijf en wil hiervoor graag iets officieel maken. Ik doe mijn zaken puur op het internet en verkoop mijn digitale producten in heel veel landen (inclusief NL).

 

De laatste 7 jaar ofzo ben ik elke jaar max 2-3 maanden in NL geweest met uitzondering van dit jaar (nu al in totaal 5 of 6 maanden) maar heb verder geen plan om hier te blijven. Het idee is uiteindelijk naar de USA te gaan om daar te wonen maar het vekrijgen van een visum is behoorlijk moeilijk (en langdradig). De meest realistische optie is 150.000 USD te investeren in mijn bedrijf daar en dan kan ik een 5 jarig visum krijgen (of trouwen daar), maar ik kom nog niet aan dat bedrag.

 

Ik heb me laten vertellen dat wanneer je minder als 185 dagen in NL bent je hier ook automatisch niet belasting plichtig bent, klopt dat?

 

Nu mbt mijn situatie lijkt het mij een goed idee op een offshore op te richten in Delaware dan heb ik alvast een bedrijf daar waar ik dan uiteindelijk die 150K USD kan in investeren.

 

Nu de hoofdvraag; er zijn zoveel sites waar je dit kan doen waar het al begint bij 299USD en daarna 399 jaarlijks. Enkele voorbeelden:

http://www.sfm-offshore.com/delawareoffshorecompany.html

http://www.offshoreformations247.com/offshore-companies

http://internationaal-zakendoen.nl/belastingadvies (ziet er niet echt goed uit in mijn mening)

 

Nu heb ik flink lopen zoeken op het forum maar verder geen topics gevonden waar mensen (als het even kan met directe ervaring) zo'n agency kunnen aanraden. Dus bij deze; kan iemand eentje aanraden?

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dag Stev101,

 

Ik neem dat je je in de States gaat vestigen. Begin dan eens met een andere invalshoek: "waarom een Delaware LLC?"

 

De VS hebben per staat verschillende wetten en verschillende fiscale regels. Het zou mij niets verbazen als je in een andere staat veel beter af bent...

 

Tav de links die je geeft: ik zou geen van allen gebruiken, maar me voor laten lichten door een fiscalist in de USA die je kan vertellen of het mogelijk is en waar je het beste uit bent.

 

Enne, bij vooral die laatste website gaan bij mij alle alarmbellen af.... Het is niet alsof je een broodje bal uit de muur trekt :-\

 

Groet en succes

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Ik heb via internationaal-zakendoen een Ltd op laten richten in Engeland.

 

En dat ging allemaal prima.

 

Een van de domste dingen die je overigens kan doen is Amerikaan worden als je tenminste inkomsten hebt over de hele wereld. tot aan je graf ben je dan over al dat inkomen in USA belasting plichtig. Zelfs als je nadat je Amerikaan geworden bent gaat wonen in een ander land.

Link naar reactie
  • 0

Beste,

 

Bedankt voor de reacties.

 

Ik wil me inderdaad vestigen in Amerika, ik heb nooit gezegd dat ik een Amerikaan ga worden. Ik ga mijn NL passpoort niet opgeven. Maar ik wil wel een greencard om in Amerika de wonen en leven. Heb je dat probleem dan nog steeds?

 

Waarom Delaware:

Nou omdat dat me zover de beste staat leek. Volgens de info die ik heb gevonden hoef je daar geen inkomsten tax te betalen en ook geen boekhouding bij te houden (natuurlijk moet je dit wel doen maar dan zit je tenminsite niet vast aan hoop achterlijke regels). Tevens is de persoonlijke bescherming beter te regelen daar (gebasseerd op de info die ik heb gevonden).

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik neem dat je je in de States gaat vestigen. Begin dan eens met een andere invalshoek: "waarom een Delaware LLC?"

 

De reden dat veel corporations in Delaware zijn gevestigd is dat het ondernemingsrecht van Delaware moderner was dan in andere staten. Dat is nu niet meer zo, er zijn andere staten die het ondernemingsrecht net zo goed hebben gemaakt. Dus hoef je je niet meer per se in Delaware te vestigen.

 

Als je (voorlopig) alleen op papier een vestiging in de VS gaat hebben dan maakt het voor je business niet zoveel uit waar je dat doet, en dan is Delaware een prima keuze.

Link naar reactie
  • 0

 

 

Tav de links die je geeft: ik zou geen van allen gebruiken, maar me voor laten lichten door een fiscalist in de USA die je kan vertellen of het mogelijk is en waar je het beste uit bent.

 

Er zijn bona fide advocatenfirma's die online incorporation aanbieden, voor niet zo veel geld. Maar je moet wel ff uitzoeken welke een goede is. Ik heb dat 's gedaan, maar kan nu niet meer terugvinden waar ik op uitkwam. Als je een firma belt en het ze vraagt, dan ben je al snel veel geld kwijt.

Link naar reactie
  • 0

Doe het dan goed en kies niet het eerste de beste alternatief wat aantrekkelijk lijkt, maar laat je voorlichten.

 

Doe ik ook niet daarom mijn post hier :) ben al aardig tijd het internet aan het afstruimen om rond te kijken waar ik dat het best kan doen, vandaar ook mijn vraag in mijn 1ste post.

 

Zou me graag laten voorlichten maar heb geen idee waar en bij wie precies vandaar dat ik graag mag horen waar en bij wie.

Afgezien dat dat 'internationaal-zakendoen' er idd behoorlijk dodgy uitziet moet ik misschien maar eens contact zoeken om te kijken hoe ze reageren aangezien Paul zegt dat hij er een prima ervaring mee heeft.

 

Mocht iemand nog andere alternatieven weten waar ze direct ervaring mee hebben hoor ik dat heel erg graag!

 

@christine, mocht je het nog kunnen herinneren vinden dan houd ik me zeker aanbevolen

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dit is alweer een aantal weken geleden maar ik ben hier nieuw, mocht het zinvol zijn blader dan even door deze website:

 

http://www.ocra.com/solutions/usllc-international-trade.asp

 

Klik op de onderwerpen in de linkerkantlijn, er staat veel info op die site, ook om te vergelijken tussen verschillende jurisdicties.

 

Ocra bestaat al sinds de laat 70-er jaren en hebben derhalve hun sporen verdiend lijkt mij, al heb ik nooit zelf met ze gewerkt dus ik weet niets over hoe ze werken. Ik heb echter door de jaren heen regelmatig advertenties etc. van ze gezien dus ze zijn wel "echt".

 

Een andere goede bron over belastingen wereldwijd is the Ernst & Young Worldwide Tax Guide:

 

http://www.ey.com/GL/en/Services/Tax/Worldwide-Corporate-Tax-Guide---Country-list

 

Niet zozeer om een bedrijf op te richten dus maar om de belastingverplichtingen na te kijken en te vergelijken met welke andere jurisdictie ter wereld dan ook.

 

Sukses.

 

 

 

 

 

Project and Business Manager with global experience, looking for a new role in Asia, Latin America or the Middle East. For example starting new company branches, developing new markets, or a global operations management position in any field with a technology component.

Link naar reactie
  • 0

Hey Jorg,

Bedankt voor je reactie. Ik heb een emailtje gestuurd naar OCRA, eens kijken hoe dat verder gaat verlopen.

Mvg

OCRA is een fatsoenlijk bedrijf. Ik ben daarom zeer benieuwd of u nog een reactie van ze heeft ontvangen. Tip; wel eens aan CITCO gedacht? Een van de grootste bedrijven ter wereld op dit gebied, opgericht door de Nederlandse notaris Smeets, en met vestigingen in Nederland waar je je kunt laten voorlichten.

Link naar reactie
  • 0

Hey Jorg,

Bedankt voor je reactie. Ik heb een emailtje gestuurd naar OCRA, eens kijken hoe dat verder gaat verlopen.

Mvg

OCRA is een fatsoenlijk bedrijf. Ik ben daarom zeer benieuwd of u nog een reactie van ze heeft ontvangen. Tip; wel eens aan CITCO gedacht? Een van de grootste bedrijven ter wereld op dit gebied, opgericht door de Nederlandse notaris Smeets, en met vestigingen in Nederland waar je je kunt laten voorlichten.

 

OCRA was vrij waardeloos, de reactie die ik daar kreeg waren totaal niet inhoudelijk en sloegen soms als een tang op een varken. Ik heb zo'n 5x heen en weer gemailt met 1 persoon die voor hun werkte en hij heeft volgens mij geen 1x fatsoenlijk gelezen wat ik schreef.

 

Internationaal zaken doen daarentegen ben ik langs gegaan en zij hebben mij wel hoop goede informatie gegeven (heb ik uiteindelijk ook redelijk bedrag voor betaald voor een report). Door drukte heb ik nog steeds geen beslissing genomen (wel van land maar nog niet qua bank rekening land + bank).

 

Ik zal ook eens naar CITCO kijken nog, had ik nog niet van gehoord.

Link naar reactie
  • 0

Hey Jorg,

Bedankt voor je reactie. Ik heb een emailtje gestuurd naar OCRA, eens kijken hoe dat verder gaat verlopen.

Mvg

OCRA is een fatsoenlijk bedrijf. Ik ben daarom zeer benieuwd of u nog een reactie van ze heeft ontvangen. Tip; wel eens aan CITCO gedacht? Een van de grootste bedrijven ter wereld op dit gebied, opgericht door de Nederlandse notaris Smeets, en met vestigingen in Nederland waar je je kunt laten voorlichten.

OCRA was vrij waardeloos, de reactie die ik daar kreeg waren totaal niet inhoudelijk en sloegen soms als een tang op een varken. Ik heb zo'n 5x heen en weer gemailt met 1 persoon die voor hun werkte en hij heeft volgens mij geen 1x fatsoenlijk gelezen wat ik schreef.

Internationaal zaken doen daarentegen ben ik langs gegaan en zij hebben mij wel hoop goede informatie gegeven (heb ik uiteindelijk ook redelijk bedrag voor betaald voor een report). Door drukte heb ik nog steeds geen beslissing genomen (wel van land maar nog niet qua bank rekening land + bank).

Ik zal ook eens naar CITCO kijken nog, had ik nog niet van gehoord.

Dat valt me tegen van OCRA. Wat werd er dan aan je gevraagd? Een trustkantoor als OCRA wil graag weten met wie men zaken doet in verband met KYC-verplichtingen.

Zoek hier eens verder: Dutch Fiduciary Association

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 212 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.