• 0

inkomstenaanvulling naast BBZ krediet?

Wie weet er een antwoord op het volgende:

 

In 2009 heb ik een BBZ krediet ontvangen voor saneren schulden, opnieuw opbouwen van bedrijf en deel voor inkomsten.

Door tal van omstandigheden is de nieuwe opstart nooit echt van de grond gekomen.

Heb vanaf 2011 bij de gemeente gevraagd of ik een inkomsten ondersteuning aanvulling tot bijstandsniveau kon ontvangen omdat nieuwe opstart veel langer duurde als gepland was.

Mijn contactpersoon van BBZ weigerde me dat te laten aanvragen want ik had al bedrijfskrediet ontvangen en dan mocht ik geen inkomsten ondersteuning meer krijgen.

 

Ben ook bij overige gemeente instanties geweest of er regelingen waren voor mensen met laag inkomen en die waren er wel maar kwam ik niet voor in aanmerking omdat ik ondernemer was/ben en werd ik weer doorgestuurd naar bureau zelfstandigen waar me weer verdere hulp geweigerd werd.

 

Gevolg is dat we hier met gezin met kinderen al jaren leven van een inkomen van heel ver onder bijstandsniveau en dus weer hoop nieuwe schulden ontstaan zijn.

 

Uiteindelijk is er nu tweiffel of ik wel of niet aanvulling tot bijstandsniveau had kunnen krijgen maar huidige contactpersoon bij gemeente komt maar niet met een reactie daarop.

 

Daarnaast bleek ik ondanks dat ik ondernemer was wel voor diverse gemeentelijke subsidies en ondersteuningen in aanmerking gekomen te zijn waardoor ik ook nog eens 4 tot mogelijk 8 duizend euro misgelopen ben (en wat dus niet meer met terugwerkende kracht aan te vragen is).

 

Mijn vraag is nu voornamelijk even of het wel of niet mogelijk is/was om naast het bedrijfskapitaal via BBZ nog inkomstenondersteuning te ontvangen tot aan bijstandsniveau.

 

 

 

[spatie in kopregel verwijderd - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
Nogmaals: is geen optie. bij dit bedrijf (deze activiteit die nu klaar staat om te starten) ligt mijn hart en als ik nu stop zal ik dit NOOIT meer opnieuw kunnen opbouwen.

 

Uhm, wat is dat precies, wat je nu opgebouwd hebt? Misschien ben ik erg bot, maar in drie jaar heb je geen cent verdiend. Dat is niet erg als je een zak geld en werken als hobby hebt.

 

Als oude problemen nog steeds problemen zijn, die blijkbaar door anderen opgelost moeten worden .....

 

Ik heb mij verder uit de discussie teruggetrokken omdat jouw insteek verder duidelijk is. Ik hoop voor je dat je last minute nog iets weet te bereiken, maar het gegeven dat het inmiddels last minute is, zegt ook iets over jouw kwaliteiten als 'regelaar'.

 

Eigenlijk ben ik net zo eigenwijs als jij. Ik zie ook altijd kansen, bijvoorkeur na de volgende bocht. Maar eerlijk gezegd begin ik nu wat wijzer te worden en mijzelf af te rekenen op resultaat die ik in de zak heb, niet wat ergens nog zweeft.

Link naar reactie
  • 0

Ik zie niet direct hoe dit fraude is? Of het gevolgen heeft vind ik moeilijk in te schatten maar fraude gaat wel ver.

Ik draag bedrijf over zodat dat kan blijven bestaan en eindelijk een succes kan worden. Des te meer kans dat schuldeisers nog wat terugzien van hun geld. Als ik zo de wsnp inga zal naar verwachting over 3 jaar niet meer als 5% van de huidige schuld afgelost kunnen worden. Volgens 1 na slechtste prognose kan als ik bedrijf nu eindelijk kan starten na 4 jaar 100% van schuld afgelost zijn.

 

Laat ik het dan anders noemen, misschien dat het kwartje dan valt. :-\

Actio pauliana is niet van toepassing. ten eerste zal ik niet snel failliet gaan maar "hooguit" in de wnsp komen (waar ik persoonlijk op dit moment beter van zou worden). maar voornamelijk ook omdat alles wat ik heb maar weinig waarde vertegenwoordigd dus ook voor weinig doorverkocht kan worden.

Ik heb b.v. maar 450 euro uitgegeven aan een complete kantoorinrichting (van faillissement veiling). misschien 600 euro aan magazijn inrichting, van de 25.000 euro aan voorraad (inkoop waarde) die ik had staan is al 90% verkocht voor ongeveer 15% van de inkoop waarde (dat is het maximum wat je ervoor krijgt als je als partijen verkoopt). dan zijn er nog 2 oude pc's en 2 oude printers.

Dan heb je de domeinnamen die als een bewindvoerder die wil verkopen hooguit paar honderd euro opleveren bij elkaar. en dan nog de software waar ik paar duizend in geïnvesteerd hebt maar zo specifiek is dat voor andere vrijwel waardeloos is en onverkoopbaar zal blijken.

Dus als ik voor 2500 euro alles zou doorverkopen kan daarbij geen sprake zijn van te goedkoop verkopen.

of je met deze constructie 100% van je schulden kan aflossen is op dit moment niets meer dan speculatie.

Dat klopt grotendeels ja, maar is wel 100% zeker dat als ik nu wsnp inga de schuldeisers 90 a 95% van hun vordering moeten afschrijven.

Link naar reactie
  • 0

Bedrijf heeft zeer veel kans om te slagen mits oude problemen opgelost worden. Afgelopen dagen zonder dat ik reclame maak of anderzins wat aan doe toch alweer 3 nieuwe aanmeldingen van bedrijven die gebruik van willen maken.

 

Kansen, kansen en nog eens kansen maar verder heb je het alleen maar over je problemen en wie daar schuld aan zouden hebben.

 

Een echte ondernemer pakt iedere kans beet hoe klein die ook is.

heb toch meer het idee dat hier voornamelijk geroepen wordt dat ik gewoon moet opgeven en met bedrijf moet stoppen terwijl ik juist die laatste kleine kansen die er nog zijn probeer te pakken.

Link naar reactie
  • 0

Nogmaals: is geen optie. bij dit bedrijf (deze activiteit die nu klaar staat om te starten) ligt mijn hart en als ik nu stop zal ik dit NOOIT meer opnieuw kunnen opbouwen.

 

Uhm, wat is dat precies, wat je nu opgebouwd hebt? Misschien ben ik erg bot, maar in drie jaar heb je geen cent verdiend. Dat is niet erg als je een zak geld en werken als hobby hebt.

er is 5 jaar gewerkt aan de opbouw van bedrijf maar de software die gebouwd werd daarvoor is helemaal verpest door loze beloftes van programmeurs en ronduit slecht werk.

Pas onlangs heb ik doordat ik ergens nog wat geld van kreeg de oude programmeurs eruit kunnen gooien en helemaal van 0 af aan opnieuw het bedrijf kunnen opbouwen. Er is toen in 2 maanden een voor 90 a 95% gereed systeem neergezet door deze programmeur (daarmee is de dienstverlening reeds op te starten).

Wat er nu dus staat is een verkoop systeem waarmee ik mijn (potentiele) klanten kan bedienen en er dus producten verkocht kunnen worden. verder is er dus een kantoor van waaruit ik kan werken met klein eigen magazijn en een heel groot magazijn van mijn leverancier van waaruit ik direct vele duizenden producten kan verkopen zonder ze zelf op voorraad te hoeven hebben. Websites zijn klaar en ingericht en alle systemen eromheen zijn klaar. Enige dat nog moet gebeuren om omzet te draaien is (potentiele) klanten benaderen en bezoeken. Dat ik de afgelopen jaren niks verdient heb is omdat ik dus nog niet over de juiste software beschikte en waarover ik wel beschikte dus slecht werkte.

Als oude problemen nog steeds problemen zijn, die blijkbaar door anderen opgelost moeten worden .....

die problemen die er nu zijn komen voor groot deel doordat afgelopen jaren dus niet van start kon, maar deels ook door gemeente veroorzaakt. gaat er dus nu voornamelijk om dat ik noodzakelijkerwijs thuis zit doordat we geen opvang hebben. als ik de afgelopen 3 maanden niet thuis had hoeven zitten was deze situatie er waarschijnlijk ook helemaal nooit geweest en had bedrijf nu al gelopen.

Ik heb mij verder uit de discussie teruggetrokken omdat jouw insteek verder duidelijk is. Ik hoop voor je dat je last minute nog iets weet te bereiken, maar het gegeven dat het inmiddels last minute is, zegt ook iets over jouw kwaliteiten als 'regelaar'.

er was dat ik met nieuwe opzet ging nog voldoende tijd, waren het niet dat ik dus ineens niet meer aan het werk kon doordat ik thuis moest zitten voor dochtertje, dat ik een bedrag waarmee ik 3 maanden vooruit had gekunt ineens niet meer (zonder strijd te gaan voeren) blijk te kunnen krijgen, een voormalig klant waarvan ik nog 6000 euro krijg ineens in WSNP is gegaan en dat de gemeente na meerdere noodkreten van mij nog niet begreep dat ik in de problemen zat. Toen was het van dat ik nog maanden vooruit kon van 1 op andere moment ineens last minute

Eigenlijk ben ik net zo eigenwijs als jij. Ik zie ook altijd kansen, bijvoorkeur na de volgende bocht. Maar eerlijk gezegd begin ik nu wat wijzer te worden en mijzelf af te rekenen op resultaat die ik in de zak heb, niet wat ergens nog zweeft.

ik heb veel verkeerd gedaan waardoor ik problemen heb, maar juist laatste tijd had ik goede stappen gezet en was ik er na al die jaren eindelijk helemaal klaar voor maar ben ik door externe factoren dus ineens klem gezet waardoor ik alsnog niet vooruit kan.

Link naar reactie
  • 0
heb toch meer het idee dat hier voornamelijk geroepen wordt dat ik gewoon moet opgeven en met bedrijf moet stoppen terwijl ik juist die laatste kleine kansen die er nog zijn probeer te pakken.

 

Dat is dan waarschijnlijk jouw gevoel want als ik het topic terug lees dan staan er toch genoeg ideeën en adviezen in. En je hebt het steeds over kansen en potentiële klanten en als ik dan eerder in het topic dit lees.......

 

Op dit moment durf ik onderzoek naar levensvatbaarheid zeker aan aangezien ik de software nu heb, eerste klanten zich aangemeld hebben, database met vele honderden potentiele klanten heb, kantoor en grote voorraad heb enz. enz. Voldoe aan alle voorwaarden om er vol mee aan de slag te kunnen (op dat kleinigheidje geld na).

 

dan vraag ik me af of er echt geen mogelijkheden zijn om alvast een start te maken. Vanuit de bestaande voorraad verkopen, je vooruit laten betalen. stukje voorraad op marktplaats liquide maken en weet ik wat meer. (andere HLers nog ideeën?)

 

Maar ik denk dat je jezelf teveel laat leiden door je privé problemen met jouw dochter en te veel gefocust bent op dat kleine stukje bijstand waar je recht op hebt, want laten we wel zijn bijstand is geen vetpot. Het is te veel om "dood" van te gaan en te weinig om van te "leven" :-\

 

(eigen ervaring uit een ver verleden en omdat ik als vrijwilliger mensen help met belastingaangifte en aanvragen toeslagen dit regelmatig tegenkom)

 

die problemen die er nu zijn komen voor groot deel doordat afgelopen jaren dus niet van start kon, maar deels ook door gemeente veroorzaakt. gaat er dus nu voornamelijk om dat ik noodzakelijkerwijs thuis zit doordat we geen opvang hebben. als ik de afgelopen 3 maanden niet thuis had hoeven zitten was deze situatie er waarschijnlijk ook helemaal nooit geweest en had bedrijf nu al gelopen.

 

Als je stelt dat je de afgelopen jaren niet van start kon dan denk ik dat je te lang hebt vastgehouden aan een verkeerd concept of de uitwerking daarvan. Als ondernemer moet je snel kunnen schakelen bij tegenslagen en problemen. Achteroverleunen en wachten tot anderen jouw problemen oplossen werkt niet.

 

een voormalig klant waarvan ik nog 6000 euro krijg ineens in WSNP is gegaan

 

Dit is een zakelijk risico en geen probleem. Zeker als startend bedrijf met weinig liquiditeit zal je als een bok op de haverkist moeten zitten. Leveren op rekening/krediet houdt altijd een risico in, Als je dat niet kan overbruggen moet je er niet aan beginnen of het zo hoog op laten lopen.

 

Als je echt verder wilt met je bedrijf zal je vandaag moeten beginnen met ondernemen.

Link naar reactie
  • 0

er is 5 jaar gewerkt aan de opbouw van bedrijf maar de software die gebouwd werd daarvoor is helemaal verpest door loze beloftes van programmeurs en ronduit slecht werk.

Pas onlangs heb ik doordat ik ergens nog wat geld van kreeg de oude programmeurs eruit kunnen gooien en helemaal van 0 af aan opnieuw het bedrijf kunnen opbouwen. Er is toen in 2 maanden een voor 90 a 95% gereed systeem neergezet door deze programmeur (daarmee is de dienstverlening reeds op te starten).

Wat er nu dus staat is een verkoop systeem waarmee ik mijn (potentiele) klanten kan bedienen en er dus producten verkocht kunnen worden. verder is er dus een kantoor van waaruit ik kan werken met klein eigen magazijn en een heel groot magazijn van mijn leverancier van waaruit ik direct vele duizenden producten kan verkopen zonder ze zelf op voorraad te hoeven hebben. Websites zijn klaar en ingericht en alle systemen eromheen zijn klaar. Enige dat nog moet gebeuren om omzet te draaien is (potentiele) klanten benaderen en bezoeken. Dat ik de afgelopen jaren niks verdient heb is omdat ik dus nog niet over de juiste software beschikte en waarover ik wel beschikte dus slecht werkte.

 

5 jaar gewerkt aan een herstart feitelijk. Aangezien je al sinds 1999 of ergens daaromtrent bestond. Uiteindelijk een BBZ krediet gekregen omdat je destijds dus ook al financieel klem zat.

 

Wellicht dat de potentie m.b.t. de nieuwe opzet er inderdaad is, maar waarom heeft dit hele verhaal uberhaupt 5 jaar moeten duren?

 

De software waar zoveel geld in geinvesteerd is bleek dus niet naar behoren te functioneren, had je dan geen harde afspraken gemaakt met het ontwikkelbedrijf m.b.t. het eind-resultaat (leververplichting)? En was het niet al veel eerder duidelijk (of had het eerder duidelijk moeten zijn) dat het de verkeerde kant op ging? Dat zou toch op zijn minst wijzen op een gebrek aan toezicht van jouw kant.

 

Ergens is het schrijnend dat het hele verhaal nu alsnog in 2 maanden door een andere partij te realiseren was, aangezien een groot deel van je BBZ krediet daarmee dus eigenlijk weg gegooid geld blijkt te zijn.

 

Ik kan me levendig voorstellen dat de handdoek nog niet wenst te gooien maar je moet de realiteit zolangzamerhand onder ogen (gaan) zien: En dat is dat alle seinen op rood staan en dat het einde van je bedrijf dichterbij is dan een doorstart.

Mediascape - Hét adres voor betaalbare huisstijlen, reclame en websites.

We heten u van harte welkom op: www.mediascape.nl

Link naar reactie
  • 0

heb toch meer het idee dat hier voornamelijk geroepen wordt dat ik gewoon moet opgeven en met bedrijf moet stoppen terwijl ik juist die laatste kleine kansen die er nog zijn probeer te pakken.

 

Dat is dan waarschijnlijk jouw gevoel want als ik het topic terug lees dan staan er toch genoeg ideeën en adviezen in. En je hebt het steeds over kansen en potentiële klanten en als ik dan eerder in het topic dit lees.......

het bedrijf heeft genoeg kansen, maar daarvoor zijn aantal zaken nodig. Belangrijkste is dat ik weer fulltime naar kantoor kan en kan werken. Oftewel dus kinderopvang voor mijn dochter.

Als ik namelijk weer fulltime kan werken kan ik eindelijk al die klanten gaan na bellen en bezoeken en zorgen dat ze bestellingen gaan plaatsen.

Op dit moment durf ik onderzoek naar levensvatbaarheid zeker aan aangezien ik de software nu heb, eerste klanten zich aangemeld hebben, database met vele honderden potentiele klanten heb, kantoor en grote voorraad heb enz. enz. Voldoe aan alle voorwaarden om er vol mee aan de slag te kunnen (op dat kleinigheidje geld na).

 

dan vraag ik me af of er echt geen mogelijkheden zijn om alvast een start te maken. Vanuit de bestaande voorraad verkopen, je vooruit laten betalen. stukje voorraad op marktplaats liquide maken en weet ik wat meer. (andere HLers nog ideeën?)

Ik heb dus meer als 90% van de voorraad de afgelopen 6 maanden al in partijen verkocht om te overleven. en voorraad is het probleem dus niet, maar wel dus die klanten actief krijgen, daarvoor moet ik ze na bellen + bezoeken. zodra ik dat kan doen ben ik binnen redelijk korte tijd actief en moeten de orders binnen komen.

Maar ik denk dat je jezelf teveel laat leiden door je privé problemen met jouw dochter en te veel gefocust bent op dat kleine stukje bijstand waar je recht op hebt, want laten we wel zijn bijstand is geen vetpot. Het is te veel om "dood" van te gaan en te weinig om van te "leven" :-\

bijstand is niet veel maar alstijd nog meer als 60% van de bijstandsnorm die we nu met 4 personen van moeten leven.

En probleem met dochtertje is geen klein probleem, ten eerste voor haar groot probleem maar is ook precies de reden dat ik bedrijf niet gestart krijg doordat ik op haar moet passen in plaats van klanten bellen + bezoeken.

(eigen ervaring uit een ver verleden en omdat ik als vrijwilliger mensen help met belastingaangifte en aanvragen toeslagen dit regelmatig tegenkom)

 

die problemen die er nu zijn komen voor groot deel doordat afgelopen jaren dus niet van start kon, maar deels ook door gemeente veroorzaakt. gaat er dus nu voornamelijk om dat ik noodzakelijkerwijs thuis zit doordat we geen opvang hebben. als ik de afgelopen 3 maanden niet thuis had hoeven zitten was deze situatie er waarschijnlijk ook helemaal nooit geweest en had bedrijf nu al gelopen.

 

Als je stelt dat je de afgelopen jaren niet van start kon dan denk ik dat je te lang hebt vastgehouden aan een verkeerd concept of de uitwerking daarvan. Als ondernemer moet je snel kunnen schakelen bij tegenslagen en problemen. Achteroverleunen en wachten tot anderen jouw problemen oplossen werkt niet.

ik heb te lang vastgehouden aan oude programmeurs, maar de reden daarvoor was heel eenvoudig, met wat er was kon ik nog klein beetje omzet maken om net te overleven, als ik ze eruit zou gooien had ik helemaal niks meer om omzet mee te maken en ook geen geld om iets nieuws te laten maken. had dus geen andere keus dan aanmodderen in de hoop dat goed zou komen. Tot ik onlangs dus wel de mogelijkheid had om ze eruit te gooien en iets nieuws te laten maken. maar doen kwam probleem dat ik ineens thuis moest gaan zitten voor dochtertje.

een voormalig klant waarvan ik nog 6000 euro krijg ineens in WSNP is gegaan

 

Dit is een zakelijk risico en geen probleem. Zeker als startend bedrijf met weinig liquiditeit zal je als een bok op de haverkist moeten zitten. Leveren op rekening/krediet houdt altijd een risico in, Als je dat niet kan overbruggen moet je er niet aan beginnen of het zo hoog op laten lopen.

 

Als je echt verder wilt met je bedrijf zal je vandaag moeten beginnen met ondernemen.

wel dat was geen levering op factuur, was iemand die voor mij producten zou gaan verkopen en daarvoor demonstratie pakket had maar dat pakket uiteindelijk gestolen heeft en waarschijnlijk zelf aan andere verkocht heeft. maar dan moet je dus civielrechtelijke procedure starten en als je die dan na bijna een jaar gewonnen hebt gaat die persoon gewoon de wsnp in in plaats van te betalen.

 

Ik wil niks liever als vandaag beginnen met ondernemen, maar kan pas gaan ondernemen als mijn dochter weer naar dagopvang kan en ik dus tijd heb om aan het werk te gaan.

Link naar reactie
  • 0

Respect voor het door willen gaan! of het nu verstandig is of niet,ik denk dat veel ondernemers niet kunnen stoppen. Is ook een van de goede eigenschappen.

 

 

Je geeft aan dat je partner toch 700 netto per maand aan arbeid heeft? Dit is dat parttime,zo'n 20 uur per week? Dan heb jij toch de mogelijkheid om in ieder geval de resterende 40 uur per week te knallen? 20 uur tijdens openingstijden en 20 uur na bedtijd?

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

er is 5 jaar gewerkt aan de opbouw van bedrijf maar de software die gebouwd werd daarvoor is helemaal verpest door loze beloftes van programmeurs en ronduit slecht werk.

Pas onlangs heb ik doordat ik ergens nog wat geld van kreeg de oude programmeurs eruit kunnen gooien en helemaal van 0 af aan opnieuw het bedrijf kunnen opbouwen. Er is toen in 2 maanden een voor 90 a 95% gereed systeem neergezet door deze programmeur (daarmee is de dienstverlening reeds op te starten).

Wat er nu dus staat is een verkoop systeem waarmee ik mijn (potentiele) klanten kan bedienen en er dus producten verkocht kunnen worden. verder is er dus een kantoor van waaruit ik kan werken met klein eigen magazijn en een heel groot magazijn van mijn leverancier van waaruit ik direct vele duizenden producten kan verkopen zonder ze zelf op voorraad te hoeven hebben. Websites zijn klaar en ingericht en alle systemen eromheen zijn klaar. Enige dat nog moet gebeuren om omzet te draaien is (potentiele) klanten benaderen en bezoeken. Dat ik de afgelopen jaren niks verdient heb is omdat ik dus nog niet over de juiste software beschikte en waarover ik wel beschikte dus slecht werkte.

 

5 jaar gewerkt aan een herstart feitelijk. Aangezien je al sinds 1999 of ergens daaromtrent bestond. Uiteindelijk een BBZ krediet gekregen omdat je destijds dus ook al financieel klem zat.

 

Wellicht dat de potentie m.b.t. de nieuwe opzet er inderdaad is, maar waarom heeft dit hele verhaal uberhaupt 5 jaar moeten duren?

wel je hebt een bedrijf dat zeer snel groeit, bijna alle opstart problemen zijn opgelost maar nog geen financiële buffer.

Dan valt door problemen in google binnen paar dagen 80% van je omzet weg. je schakeld elke mogelijke expert in om uit te zoeken wat probleem is en om de website te verbeteren. daar gaat hoop geld en tijd inzitten (denk aan meer als 6 maanden). dan kom je tot de conclusie dat je aan dood paard trekt omdat niemand probleem kan vinden of opgelost krijgt.

dan verzin je nieuwe opbouw van bedrijf warabij je niet zoveel afhankelijk bent van google. dat kost weer paar maanden om helemaal uit te werken en plannen te schrijven.

Dan ga je die software laten bouwen, krijgt allemaal offertes van 30 tot 40 duizend euro maar je hebt maar 7.000 euro. tot je 2 offertes krijgt die wel binnen budget vallen en serieuse bedrijven lijken te zijn en je de klus daaraan uitbesteed. van allerlaatste centen die je dus hebt, maar in plaats van 2 maanden ontwikkel tijd is na 3 maanden nog niet klaar, ook niet na 4, 5, 6 of zelfs 10 maanden. Als je achteraan zit heb je alle smoesjes maar voor lief te nemen omdat je geen druk kan uitoefenen omdat je geen geld hebt om opnieuw te doen. Uiteindelijk wordt er iets opgeleverd dat gewoon niet werkbaar is voor klanten,

Dan zit je dus met een product dat niet goedgenoeg werkt en zonder geld.

Dan ga je samenwerking aan met een ander bedrijf dat aandeel in bedrijf neemt in ruil voor ontwikkeling nieuwe software zoekmachine optimalisatie en hosting en delen van hun netwerk.

 

Daar worden binnen 3 maanden de eerste systemen opgeleverd, maar niet de belangrijkste systemen waarop je wacht, daarvoor moet namelijk eerst de basis goed zijn.

Maar kan weer wat verkopen zij het nog steeds marginaal. allemaal net voldoende om te overleven. dan krijgen partners het te druk met hun 5 andere succesvolle bedrijven en komt er steeds minder tijd voor mijn projecten en zo loopt dat ook steeds verder uit.

Ondertussen ben je dus wel weer afhankelijk van hun software en nog steeds geen geld om iets anders te doen.

 

Tot ik uiteindelijk ergens een flinke meevaller van paar duizend euro had en de juiste programmeur vond en die partners achter me kon laten en dus voor 3de keer opnieuw kon beginnen met ontwikkeling (wat ik nodig heb blijkt nogal ingewikkeld te zijn).

Nu heb ik de juiste ontwikkelaar en binnen 2 maanden staat er een prachtig stuk software wat al die andere dus niet voor elkaar kregen.

Maar ondertussen zit ik dus verplicht thuis en kan ik de boel niet opstarten.

 

Dat is dus heel in het kort waarom het 5 jaar geduurd heeft.

De software waar zoveel geld in geinvesteerd is bleek dus niet naar behoren te functioneren, had je dan geen harde afspraken gemaakt met het ontwikkelbedrijf m.b.t. het eind-resultaat (leververplichting)? En was het niet al veel eerder duidelijk (of had het eerder duidelijk moeten zijn) dat het de verkeerde kant op ging? Dat zou toch op zijn minst wijzen op een gebrek aan toezicht van jouw kant.

zoals uit voorgaande hopelijk blijkt was mijn toezicht goed maar als ik met vuist op tafel sloeg was reactie: tje... anders geven we de opdracht gewoon terug en stoppen we ermee...

Ergens is het schrijnend dat het hele verhaal nu alsnog in 2 maanden door een andere partij te realiseren was, aangezien een groot deel van je BBZ krediet daarmee dus eigenlijk weg gegooid geld blijkt te zijn.

met inzicht van nu inderdaad. met wat ik nu weet zou ik het allemaal volledig anders aangepakt hebben. maar ja dat is achteraf makkelijk zeggen.

Ik kan me levendig voorstellen dat de handdoek nog niet wenst te gooien maar je moet de realiteit zolangzamerhand onder ogen (gaan) zien: En dat is dat alle seinen op rood staan en dat het einde van je bedrijf dichterbij is dan een doorstart.

Klopt, en dat is dus erg jammer dan nu ik eindelijk na al die jaren het eindelijk voor elkaar heb het door externe omstandigheden alsnog mis lijkt te gaan

Link naar reactie
  • 0

Respect voor het door willen gaan! of het nu verstandig is of niet,ik denk dat veel ondernemers niet kunnen stoppen. Is ook een van de goede eigenschappen.

 

 

Je geeft aan dat je partner toch 700 netto per maand aan arbeid heeft? Dit is dat parttime,zo'n 20 uur per week? Dan heb jij toch de mogelijkheid om in ieder geval de resterende 40 uur per week te knallen? 20 uur tijdens openingstijden en 20 uur na bedtijd?

 

Danny

De uren van mijn partner zijn zodanig dat ik daardoor op zijn vroegst om 15:00 op kantoor kan zijn. dat maakt het lastig om in de 2 uurtjes daarna nog veel afspraken te maken (meeste bedrijven waar ik langs moet zijn slechts tot 17:00 geopend).

Nu heb ik die uren verder niet stil gezeten, heb veel adressen van (potentiele) klanten verzameld, heb tijd besteed aan verbeteren en inrichten webshop systeem maar ook heel veel tijd aan het zoeken naar de mogelijkheid om weer paar centen binnen te schrapen om te overleven, om schuldeisers op afstand te houden enz. enz. heel veel dingen die niet direct met ondernemen te maken hebben maar met het beheersbaar houden van de voormalige ellende en schulden. Tijd die je liever niet besteed daaraan maar helaas door de situatie en omstandigheden dus wel nodig zijn als je niet je kop in het zand wil steken en gewoon alle post zo ongeopend weg wil gooien.

 

savonds wordt evengoed ook nog wel van alles gedaan, maar dan kan je niet de dingen doen die dus voor omzet gaan zorgen maar de randzaken.

 

Maar van al dat gestrest (reken maar dat stres opleverd namelijk zo een situatie) ben je vaak eind van de dag ook helemaal opgebrand en kon je langzaam in een soort van overspannen situatie terecht waardoor het ook steeds lastiger is om jezelf weer tot die vervelende randzaken te zetten.

Link naar reactie
  • 0

De uren van mijn partner zijn zodanig dat ik daardoor op zijn vroegst om 15:00 op kantoor kan zijn. dat maakt het lastig om in de 2 uurtjes daarna nog veel afspraken te maken (meeste bedrijven waar ik langs moet zijn slechts tot 17:00 geopend).

 

Het kan dus wel. In die tijd kun je natuurlijk ook naar één klant gaan (in plaats van naar kantoor) , de vorige dag had je dan vanuit dat kantoor, of vanuit huis een afspraak met één klant kunnen maken.

 

Het lijkt erop dat je eigenlijk in een burnout zit, dat je tegen alles wat je moet doen opziet als een berg. Dat zou ik me ook wel goed kunnen voorstellen naar zo'n lange tijd waarin niks van de grond komt.

Link naar reactie
  • 0

De uren van mijn partner zijn zodanig dat ik daardoor op zijn vroegst om 15:00 op kantoor kan zijn. dat maakt het lastig om in de 2 uurtjes daarna nog veel afspraken te maken (meeste bedrijven waar ik langs moet zijn slechts tot 17:00 geopend).

 

Het kan dus wel. In die tijd kun je natuurlijk ook naar één klant gaan (in plaats van naar kantoor) , de vorige dag had je dan vanuit dat kantoor, of vanuit huis een afspraak met één klant kunnen maken.

probleem daarmee is dat je dan klanten gaat bellen met vraag om een afspraak te maken en je de volgende situatie krijgt: ohh u kunt alleen s'morgens afspreken? dat lukt mij helaas niet. ik bel u mogelijk later nog wel eens terug als ik weer eens s'morgens kan afspreken. en dan zitten veel klanten die zich nu hebben aangemeld ook nog op 1 1/2 tot 2 uur rijden bij me vandaan. Voor dat soort klanten moet je eigenlijk 3 of 4 klanten in dezelfde regio op 1 dag kunnen bezoeken.

en dan nog 1 klein probleempje.... geld voor benzine om daar langs te gaan...

Heb hier uiteraard wel naar gekeken maar ben bang dat als ik op die manier ga bellen voor afspraken maar steeds geen afspraak kan maken ik niet proffessioneel overkom en mezelf enkel maar in de voeten schiet en kans dat iuk die klant uiteindelijk binnenhaal enkel maar kleiner maak.

Het lijkt erop dat je eigenlijk in een burnout zit, dat je tegen alles wat je moet doen opziet als een berg. Dat zou ik me ook wel goed kunnen voorstellen naar zo'n lange tijd waarin niks van de grond komt.

zo voel ik me soms wel met dat ik mezelf gewoon niet tot dingen kan zetten of gewoon te moe ben om wat te doen en tijd voor me uit zit te staren.

Link naar reactie
  • 0
Heb hier uiteraard wel naar gekeken maar ben bang dat als ik op die manier ga bellen voor afspraken maar steeds geen afspraak kan maken ik niet proffessioneel overkom en mezelf enkel maar in de voeten schiet en kans dat iuk die klant uiteindelijk binnenhaal enkel maar kleiner maak.

 

Indien je niets doet haal je de klant iig niet binnen.Hij gaat niet zitten wachten totdat jij je prive problemen hebt opgelost.!

Kun je iets meer vertellen over jouw dienst?

Link naar reactie
  • 0

Gewoon doen en niet teveel nadenken! Op het moment dat je een aantal klanten binnen haalt dan moet je wel en kom je snel genoeg in het ritme. ;)

 

En je eerste klant betaalt de bezoeken aan volgende potentiele klanten.

Hopelijk(waarschijnlijk) kom je zo in een positieve flow.

de verwachting is dat een nieuwe klant pas na 4 tot 7 weken omzet gaat genereren (gezien termijn die integratie kost).

Met nog 80 euro in de portemonnee voor de komende 4 weken minimaal (zoals nu naar uit zit) om van te eten, te leven en dus voor benzine is gewoon doen dus makkelijk gezegd.

Link naar reactie
  • 0
probleem daarmee is dat je dan klanten gaat bellen met vraag om een afspraak te maken en je de volgende situatie krijgt: ohh u kunt alleen s'morgens afspreken? dat lukt mij helaas niet. ik bel u mogelijk later nog wel eens terug als ik weer eens s'morgens kan afspreken. en dan zitten veel klanten die zich nu hebben aangemeld ook nog op 1 1/2 tot 2 uur rijden bij me vandaan. Voor dat soort klanten moet je eigenlijk 3 of 4 klanten in dezelfde regio op 1 dag kunnen bezoeken.

en dan nog 1 klein probleempje.... geld voor benzine om daar langs te gaan...

Heb hier uiteraard wel naar gekeken maar ben bang dat als ik op die manier ga bellen voor afspraken maar steeds geen afspraak kan maken ik niet proffessioneel overkom en mezelf enkel maar in de voeten schiet en kans dat iuk die klant uiteindelijk binnenhaal enkel maar kleiner maak.

 

Je hebt het continu over (potentiële) klanten die zich al aangemeld hebben en vervolgens is er geen follow-up. Dat is vele malen minder professioneel dan niet kunnen op bepaalde tijdstippen. :-\

 

en dan nog 1 klein probleempje.... geld voor benzine om daar langs te gaan...

 

Het hele topic volg ik al een tijdje en lees regelmatig dingen terug. De rode draad in het verhaal is dat je kansen ziet maar die vervolgens onderuit haalt met problemen. Een cirkel waar je in zit en niet uit komt.

 

Als je nu zelf geen knopen doorhakt zullen anderen dat binnenkort wel voor je gaan doen. daarmee verlies je wel de regie om uit deze moeilijke situatie te komen.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

probleem daarmee is dat je dan klanten gaat bellen met vraag om een afspraak te maken en je de volgende situatie krijgt: ohh u kunt alleen s'morgens afspreken? dat lukt mij helaas niet. ik bel u mogelijk later nog wel eens terug als ik weer eens s'morgens kan afspreken. en dan zitten veel klanten die zich nu hebben aangemeld ook nog op 1 1/2 tot 2 uur rijden bij me vandaan. Voor dat soort klanten moet je eigenlijk 3 of 4 klanten in dezelfde regio op 1 dag kunnen bezoeken.

en dan nog 1 klein probleempje.... geld voor benzine om daar langs te gaan...

Heb hier uiteraard wel naar gekeken maar ben bang dat als ik op die manier ga bellen voor afspraken maar steeds geen afspraak kan maken ik niet proffessioneel overkom en mezelf enkel maar in de voeten schiet en kans dat iuk die klant uiteindelijk binnenhaal enkel maar kleiner maak.

 

Je hebt het continu over (potentiële) klanten die zich al aangemeld hebben en vervolgens is er geen follow-up. Dat is vele malen minder professioneel dan niet kunnen op bepaalde tijdstippen. :-\

 

en dan nog 1 klein probleempje.... geld voor benzine om daar langs te gaan...

 

Het hele topic volg ik al een tijdje en lees regelmatig dingen terug. De rode draad in het verhaal is dat je kansen ziet maar die vervolgens onderuit haalt met problemen. Een cirkel waar je in zit en niet uit komt.

 

Als je nu zelf geen knopen doorhakt zullen anderen dat binnenkort wel voor je gaan doen. daarmee verlies je wel de regie om uit deze moeilijke situatie te komen.

 

 

 

 

Ik probeer al paar maanden om de kansen die er zijn te gaan benutten, maar realiteit is dat dat zonder tijd en geld dus inderdaad een probleem is om die kansen ook daadwerkelijk te benutten.

Kan van die paar euro in mijn portemonnee 3 a 4 klanten bezoeken, maar dan moet ik het wel paar weken zonder eten doen.

Dan kan je zeggen dat ik overal een probleem inzie maar in mijn wereld is dat ook gewoon een rieel en (momenteel) onoverkomelijk probleem.

Veel zal afhangen van opstelling van gemeente in komende dagen ( en of ik resterende voorraad verkocht krijg).

Als daar niks uitkomt of te lang gaat duren verkoop ik activa van bedrijf zodat dat door kan en schrijf ik me bij KVK uit.

Link naar reactie
  • 0
Het lijkt erop dat je eigenlijk in een burnout zit, dat je tegen alles wat je moet doen opziet als een berg. Dat zou ik me ook wel goed kunnen voorstellen na zo'n lange tijd waarin niks van de grond komt.

 

zo voel ik me soms wel met dat ik mezelf gewoon niet tot dingen kan zetten of gewoon te moe ben om wat te doen en tijd voor me uit zit te staren.

 

Gewoon doen en niet teveel nadenken! Op het moment dat je een aantal klanten binnen haalt dan moet je wel en kom je snel genoeg in het ritme. ;)

 

Of wat Remko0007 zegt, als je dat nog in je hebt (werken aan je conditie kan evt. helpen).

Anders is er m.i. gewoon voor langere termijn geen uitzicht op verbetering en zul je er beter aan doen om te stoppen met je bedrijf.

Link naar reactie
  • 0

Met jullie inkomen kom je in mijn gemeente in aanmerking voor de voedselbank. Informeer daar even naar. Het lost je problemen niet op, maar misschien geeft het wat meer adem. Geen enkel gezin met kind kan fatsoenlijk eten van 20 euro per week.

Heb ik eerder naar geïnformeerd maar moet je voor aangemeld worden door een hulpverleningsinstantie.

En aangezien de hulpverleningsinstanties me hier steeds weggestuurd hebben omdat ik ondernemer ben kan ik daarvoor niet aangemeld worden en hebben we er dus geen recht op.

 

Overigens zojuist ook weer een deurwaarder met vermelding bankbeslag op een rekening van me.

Ben al maanden bezig om regelingen te treffen en heb al meerdere keren een flink bedrag betaald. Maar steeds als ik b.v. 200 euro aflos sturen ze 2 weken daarna weer een deurwaarder om wat te betekenen waardoor er weer 270 euro aan kosten bijkomen. dus steeds als ik bedrag aflos verzinnen ze weer iets waardoor bedrag toch weer hoger wordt als dat het bedrag voor die aflossing was. Is nu al 3 keer gebeurd afgelopen 8 maanden waardoor ondanks dat ik in tussentijd 600 euro heb afgelost het bedrag nu ruim 100 euro hoger is als 8 maanden geleden. Lijkt wel op pure pesterij en dat ze proberen te zorgen dat ze zoveel mogelijk extra geld kunnen verdienen (heb al 3 keer formulieren over mijn situatie en inkomsten/uitgaven ingediend daar). 8 maanden terug moest ik nog ongeveer 500 euro betalen, ondertussen heb ik 600 euro betaald maar moet ik nu nog ruim 600 euro betalen....

 

nu dus weer 87 euro kosten voor afgeven van dat derdenbeslag hier bij mij + 197 euro voor beslag bij bank + 100 euro die mijn bank bij mij in rekening brengt = 384 euro extra kosten...

 

Link naar reactie
  • 0

Goedemiddag,

 

Ik zie 7 pagina's met doffe ellende en tegenslag. Iedere mogelijke oplossing/ tip wordt beantwoord met een obstakel. Wellicht is het tijd om alles eens bij een kundig iemand (SHV- bureau/ bewindvoerder) onder te brengen. Mensen die eens keihard de zaken gaan regelen. Zij kunnen je dan ook aanmelden bij voedselbank. Dat je daar geen recht op zou hebben als ondernemer zijnde lijkt me de grootste flauwekul. Hoe verklaar je de toename van zzp-ers die hulp krijgen van de voedselbank dan?

 

Je zit in een negatieve neerwaartse spiraal. Zoek professionele hulp en ga niet meer zelf knutselen. Blijkbaar kun je het op één of andere manier niet aan of voor elkaar krijgen. Wel respect voor je doorzettingsvermogen, trouwens.

 

Heel erg veel succes.

 

Ferry

Altijd opzoek naar het "That's it!"- moment.

Link naar reactie
  • 0

 

Heb ik eerder naar geïnformeerd maar moet je voor aangemeld worden door een hulpverleningsinstantie.

En aangezien de hulpverleningsinstanties me hier steeds weggestuurd hebben omdat ik ondernemer ben kan ik daarvoor niet aangemeld worden en hebben we er dus geen recht op.

 

Als je dat wilt, stuur mij een PM met boodschappenlijst + adres en ik zorg dat je die boodschappen deze week krijgt. (beste geen diepvries, of er moet een bezorgdienst in je buurt zitten)

 

Ik snap dat dat geen permanente oplossing is, die zul je zelf moeten gaan uitzoeken.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 157 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.