• 0

Waar moet je op letten bij het bepalen van een domeinnaam?

Beste mensen,

 

Ik zit er over na te denken om een webwinkel te starten en daarbij wil ik graag een goede domeinnaam hebben.

 

Mijn vraag is waar je op moet letten bij een domeinnaam. Stel je wilt een webwinkel starten in boxershort.

(als voorbeeld) Is het dan belangrijk om het woord boxershort in je domeinnaam te hebben? Liefst wel natuurlijk maar stel dat je dat niet hebt, hoeveel waarde hecht google daaraan?

Ik neem aan dat als je een goede site hebt met voldoende keywords in je site dat je dan ook wel een hoge positie kan bereiken.

 

Ik hoor het graag.

 

Mvg,

Edwin

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Edwin,

 

Google houdt van duidelijkheid en wil graag woorden zien waarover de website gaat. Het domeinnaam is het adres maar tegelijkertijd ook een naam waar Google zeker waarde aan hecht. Keywords zijn eigenlijk al oud en wegen lang niet meer zo zwaar als namen van URL's en terugkerende woorden binnen de website. Het is daarom slim zeker 1 of meerdere domeinnamen te registreren waarin het onderwerp van de webwinkel in voorkomt. Zoals boxershortskopen.nl of mannenboxershorts.nl enz.

 

Tip, zoek eens op google naar domeinnamen en SEO (zoekmachine optimalisatie).

 

Ik hoop dat je er iets aan hebt?

Link naar reactie
  • 0

Wat Headquarters zegt klopt. Er zit zeker nog wel veel waarde in een zogenaamde EMD (Exact Match Domain), maar minder dan voor de laatste google updates. Desalniettemin kan je beter www.boxershorts.nl hebben dan www.amazingshorts.nl, althans vanuit een SEO perspectief.

 

Denk alleen ook aan branding, het is immers ook gelijk de naam van je webwinkel.

 

Hier is overigens een, weliswaar wat gedateerd, stuk over de waarde van een EMD, ik hoop dat je er wat aan hebt:

 

http://moz.com/blog/the-exact-match-domain-playbook-a-guide-and-best-practices-for-emds

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb daar wel wat aan gehad.

 

Het gaat eigenlijk om een webwinkel in e-sigaretten, en had als naam healthysmoking.nl geregistreerd.

Deze naam heb ik bedacht omdat e-sigaretten roken gezonder is dan gewoon roken....dus vandaar.

 

Nu ben ik alleen gaan twijfelen omdat ik een betere domeinnaam wil hebben want er zit totaal geen keyword in de domeinnaam zoals; e-sigaret, elektronische sigaret of elektrische sigaret.

 

Daarom denk ik dat ik nog maar eens goed ga nadenken over een naam met een betere vindbaarheid.

Alle suggesties en ideeen zijn welkom!

Link naar reactie
  • 0

Ecigarettes is een competitieve markt, dit betekent ook dat alle domeinnamen al bezet zijn. Je kan of bieden op bestaande namen of gaan voor een naam die weliswaar geen voordeel heeft voor Google, maar wel wat lekkerder klinkt dan hiergoedkoopesigarettenkopen.nl

 

Ik zou dus daarvoor gaan, let alleen wel op met healthysmoking. Ik heb zelf ook met het idee rondgelopen om een e-cigarettes webshop te starten, maar de toekomst van dit product is wat onzeker. Wel kan je er de donder op zeggen dat healthysmoking een probleem gaat worden, immers ze zijn misschien niet zo schadelijk als reguliere sigaretten, maar er zit nog steeds nicotine in, daarnaast is het gezonder om helemaal niet te roken, oftewel healthy is het niet.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb daar wel wat aan gehad.

 

Het gaat eigenlijk om een webwinkel in e-sigaretten, en had als naam healthysmoking.nl geregistreerd.

Deze naam heb ik bedacht omdat e-sigaretten roken gezonder is dan gewoon roken....dus vandaar.

 

Nu ben ik alleen gaan twijfelen omdat ik een betere domeinnaam wil hebben want er zit totaal geen keyword in de domeinnaam zoals; e-sigaret, elektronische sigaret of elektrische sigaret.

 

Daarom denk ik dat ik nog maar eens goed ga nadenken over een naam met een betere vindbaarheid.

Alle suggesties en ideeen zijn welkom!

 

Hoi Palaja,

 

Ongeacht de discussie of je keyword in domeinnaam moet gebruiken of niet zou ik je sowieso adviseren om het dan Nederlands te houden. Je geeft aan dat je "healthysmoking (Engels).nl (Nederlands)" hebt geregistreerd. Is het de bedoeling dat je de Nederlandse of internationale markt gaat aanspreken?

 

Daarnaast zou ik je domeinnaam niet laten afhangen van een zoekwoord. De belangrijkheid van de domeinnaam is enorm afgenomen. Zorg er gewoon voor dat het voor je branding een goede keuze is.

CRO, SEO & Web Analytics Professional | Het schrijven en lezen over en het werken aan SEO & Web Analytics is mijn passie, werk en hobby... Eigenlijk ben ik altijd online!

Link naar reactie
  • 0

De domeinnaam is belangrijk, maar niet het belangrijkste. Het gaat om de combinatie het aantal backlinks op het keyword naar je site, de content, social gehalte van de site, domeinnaam en hoe er wordt gereageerd op je website (bouncerate, gemiddelde bezoekersduur).

 

Wat betreft de keuze van de domeinnaam, belangrijk is :

- gemakkelijk te onthouden

- kort vs. lang

- branding ervan

- .nl of .com (ga je nog internationaal of niet)

- concurrentie

 

Mijn advies is van te voren goed keyword onderzoek te doen. Per maand wordt er 9900 keer gezocht op "elektronische sigaret" en bijvoorbeeld maar 390 keer op "elektrische sigaretten".

 

 

Ingteractive.com | Webshops | Websites | Conversie optimalisatie | Trainingen
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 219 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.