• 0

Adviesbureau starten dat facturen incasseert voor klanten

Allen,

 

Ik ga met mijn compagnon een adviesbureau starten. Dit advies bureau zal zich richten op bedrijven, gemeenten en particulieren die contracten hebben bij verschillende instanties waarvan zij nog geld tegoed hebben. Bijvoorbeeld huur van grond door Energiemaatschappijen. Wij gaan achter de facturen aan en doen alle correspondentie.

Nu willen wij ook de bedragen incasseren en dan onze fee inhouden. Daarna zullen wij dit geld overmaken op de rekening van de begunstigde.

Hoe kunnen wij dit het best doen?

 

Alvast bedankt!

 

Henk

 

 

[titel aangepast - md]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

21 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het verdienmodel is duidelijk. Wij houden een x percentage van te innen bedrag in.

Alleen is het zo, hoe kunnen wij dit zelf doen, zodat de klant er geen omkijken naar heeft.

Via een onze eigen rekening en dan voorbeeld onder vermelding van?

 

 

 

Wordt het debiteurenbeheer (?) aan jullie uitbesteed of nemen jullie middels cessie de vordering over?

 

 

Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014!

Link naar reactie
  • 0

 

Waarom zou een partij dat niet meer weten? hoe groot is de markt van ondernemers die niet meer weten dat ze geld tegoed hebben?

 

 

Het zal je verbazen hoeveel (grote) bedrijven een piep-systeem hanteren m.b.t. het uitbetalen van bijvoorbeeld creditnota's. En hoeveel bedrijven er zijn die nooit vragen om uitbetaling van de creditnota.. Ik heb geen concrete cijfers maar heb het wel veelvuldig zien gebeuren.

Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014!

Link naar reactie
  • 0

@ jamie: Dat is nu het punt op dit moment. Wij willen het liefst incasseren voor de klant. De fee ervan af halen en dan de rest overmaken naar de klant. Dan zijn wij altijd verzekerd van betaling.

 

Dat is iets wat te onderhandelen zou zijn met de klant, en wellicht afhankelijk van het soort klant. Wellicht dat je binnen je bestaande klantenkring, als die er al is, proefballonnen op kan laten.

 

Het meest handige lijkt het me om een stichting derdengelden te hebben. Vandaar uit kun je jouw klant uitbetalen en de fee's overmaken naar de zakelijke rekening van het bedrijf.

Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014!

Link naar reactie
  • 0

Je zou je verbazen, hoeveel partijen er zijn die niet meer weten dat zij contracten hebben lopen over bijvoorbeeld huur van grond door energiemaatschappijen. De klant moet zelf facturen sturen. Veelal is dat bijzaak. Vandaar uit gaan wij is ons idee ontstaan.

 

@ Jamie: Dat is is inderdaad een goede optie. Dan kunnen we dat netjes gescheiden houden. Maar wij willen dicht bij het "vuur" blijven door te incasseren, en dan de fee over te boeken en de klant uit te betalen.

 

Ik zal mij eens laten voorlichten door bv de Rabobank. Kijken wat er dan nodig is en of wij eventueel dan een stichting op moeten richten.

Link naar reactie
  • 0

 

@ Jamie: Dat is is inderdaad een goede optie. Dan kunnen we dat netjes gescheiden houden. Maar wij willen dicht bij het "vuur" blijven door te incasseren, en dan de fee over te boeken en de klant uit te betalen.

 

Wat bedoel je met de gehele zin na het woord "maar"? In mijn optiek kun je met een derdengelden rekening precies wat je wilt bereiken.

Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014!

Link naar reactie
  • 0

Stel ik heb contracten met gemeenten,die betalen mijn factuur redelijk op tijd. Waarom zou ik dan met jou in zee gaan?

 

Volgens mij heb jij de vraag niet goed gelezen. In het genoemde voorbeeld is de gemeente verhuurder van de grond en dermate vergeetachtig dat ze niet eens meer weten dat ze kunnen incasseren.

 

Topcstarter wil daar tussen gaan zitten.

 

Uit naam van de gemeente incasseren om dicht bij het vuur zitten. ::)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Dit advies bureau zal zich richten op bedrijven, gemeenten en particulieren die contracten hebben bij verschillende instanties waarvan zij nog geld tegoed hebben.

 

Ons voordeel is dat wij de klant er op attenderen dat zij nog geld tegoed hebben. Meestal zijn dat partijen die dat niet meer weten.

 

Je maakt me nieuwsgierig. Als ik als bedrijf, gemeente of particulier niet (meer) weet dat ik nog geld te goed heb, hoe kom jij daar dan achter? Ga je mijn contractadministratie en financiële administratie doorlichten op zoek naar die mogelijke vorderingen?

 

Bij een grote organisatie kan dat nogal wat tijd kosten. Stel dat je niets vindt, dan levert dat jou dus ook niets op?

 

Verwacht je niet dat je door het aanbieden van je dienst die organisaties alleen maar op een idee brengt, waarna ze zelf wel iemand hebben die ze dat kunnen laten uitzoeken?

 

Verder kan ik me voorstellen dat sommige organisaties nog wel geïnteresseerd zijn in het laten doorlichten van hun administratie op vergeten vorderingen, maar die vervolgens via hun standaard kanalen willen laten incasseren. Is het dus niet handiger om de doorlicht-functie als aparte dienst aan te bieden?

Link naar reactie
  • 0

Mee eens. Daar zit een groot risico in. Maar ik ben ervan overtuigd dat wij door een derden rekening een betrouwbare partner zijn die de instelling, bedrijf of particulier geld kan opleveren.

 

 

Dat gaat je niet lukken om die te openen als adviesbureau. Advocaten,notarissen en deurwaarders kunnen het. De regels daarin zijn een stuk strenger geworden.

Link naar reactie
  • 0

Nu willen wij ook de bedragen incasseren en dan onze fee inhouden. Daarna zullen wij dit geld overmaken op de rekening van de begunstigde.

 

 

In dit geval zou ik de standaard route kiezen door de begunstigde gewoon een factuur te sturen. Dat je dan een paar dagen moet wachten op het geld lijkt mij geen probleem. Duurt het te lang dan zijn daar ook oplossingen voor (kredietbeperkingen)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 236 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.