• 0

SEO nieuwe website

Goede(na)middag!

 

Wij zijn zojuist gestart met een nieuwe website/ webshop omtrent een doe-het-zelf onderdelen voor de iPhone, (nu nog alleen) gericht op iPhone modellen 4, 4s, 5, 5C en 5S.

 

Nu hebben we geen groot budget vrij gemaakt om een bedrijf in te huren die onze marketing gaat verzorgen cq onze website hoger in de zoekresultaten te laten komen. Misschien is dit achteraf een verkeerde beslissing geweest en moeten wij hier alsnog op terug komen. Echter voor nu is de situatie zo en hierdoor zijn wij noodzakelijk dit process zelf in goede banen te leiden.

 

Uiteraard hebben wij wel enige techinsche kennis in huis, zo hebben we zelf ook onze website geimplementeerd en maken we slim gebruik van een Plugin van Yoast speciaal voor WordPress voor de SEO. Hierdoor kunnen wij goed gebruik maken van Meta-tags, Post titles, Permalink, Sitemap xml, etc... etc...

 

Zijn er hier ervaren mensen aanwezig die doormiddel van een paar simpele tips en truuks onze website kunnen voorzien van een beter PR (PageRank)? Zo zou ik graag wat meer informatie willen krijgen van een ervaren iemand over Backlinks, Linkbuiling, en SEO icm de Social Media .

 

Is het mogelijk om de PR te verhogen zonder al te veel moeite? Graag hoor ik het.

 

Met vriendelijke groet,

Niels

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

19 antwoorden op deze vraag

  • 0

Welkom op Higherlevel.nl Nilli! Als tips zou ik zeggen dat je in onderstaande twee topics kan beginnen, begin achteraan en lees dan terug tot wanneer je het te oud vindt worden :)

 

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=3;action=display;threadid=3988;start=930

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=3;action=display;threadid=29169;start=180

 

Tips en inzichten genoeg!

Link naar reactie
  • 0

Welkom op Higherlevel.nl Nilli! Als tips zou ik zeggen dat je in onderstaande twee topics kan beginnen, begin achteraan en lees dan terug tot wanneer je het te oud vindt worden :)

 

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=3;action=display;threadid=3988;start=930

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=3;action=display;threadid=29169;start=180

 

Tips en inzichten genoeg!

 

Dag Jeroen!

 

Dank voor het welkom heten en voor je snelle reactie. Ik had al veel research gedaan op deze en andere collega websites. Het lastige is dat veel sites wel tips geven maar in sommige gevallen elkaar ook tegen spreken. Waarschijnlijk heeft dit ook te maken dat Google steeds op een andere manier de PageRank berekend.

 

Ik ga snel bovenstaanden Threads doorlezen en hoop hier wat wijzer van te worden.

 

Met vriendelijk groet,

Niels

Link naar reactie
  • 0

Het is inderdaad zo dat iets wat vorig jaar door Google als positief bevonden werd, vandaag de dag juist in je nadeel kan werken. Waar je op wil letten als je organisch wil ranken is dat je content van hoge kwaliteit is. Zorg dus gewoon voor goede artikelen en maak bij het schrijven hiervan gebruik van relevante zoekwoorden met een hoog volume (zolang het nog kan, dit verdwijnt ook binnenkort). En daarnaast is het heel erg belangrijk dat je de social media koppeling maakt (facebook, twitter, pinterest, linkedin, google+).

 

Het enige doel van Google is om relevante pagina's eerst te laten zien, hierdoor passen ze keer op keer het algoritme aan, zorg er dus voor dat je niet verzeild raakt in blackhat seo tactieken, want die kunnen je op de lange termijn schade toebrengen.

Link naar reactie
  • 0

"die doormiddel van een paar simpele tips en truuks onze website kunnen voorzien van een beter PR (PageRank)? "

"Is het mogelijk om de PR te verhogen zonder al te veel moeite?"

 

Nee, die zijn er niet. Anders deed iedereen het. SEO is hard en slim werken. Net als je webshop runnen ook niet kan met minimale inspanning.

 

Er zijn aardig wat concurrenten binnen de Iphone onderdelen. Kijk eerst eens hoe zij het doen.

 

Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Link naar reactie
  • 0

Zorg dus gewoon voor goede artikelen en maak bij het schrijven hiervan gebruik van relevante zoekwoorden met een hoog volume (zolang het nog kan, dit verdwijnt ook binnenkort).

 

@Adsy, wat bedoel je hiermee?

 

Er wordt zoveel geschreven over SEO, maar eigenlijk is er nog niet zoveel veranderd. Wat voorheen de belangrijkste rankingfactoren waren, zijn het tot de dag van vandaag nog steeds. Backlinks zijn het belangrijkste gevolgd door onderdelen als structuur, techniek en inhoud van je website.

 

En wat ik al eerder aangaf in een andere thread, is dat men het steeds over social heeft. Social is nog steeds geen onderdeel van de rankingfactoren. Dit komt mede door het feit dat de twee grootste platformen niet gecrawled kunnen worden (Facebook & Twitter). Social is interessant om je bedrijf bekend te maken, aanhangers op te bouwen en te communiceren met deze aanhangers. Het maakt je website echter niet beter vindbaar.

 

Daarnaast is pagerank aanzienlijk minder belangrijk dan velen zeggen. De PR wordt zo weinig bijgewerkt. Daarnaast is het zo dat het bijvoorbeeld beter is om gelinkt te worden van gerelateerde websites, dan van websites met een hoge PR die niks met jouw website of de inhoud daarvan te maken hebben.

 

Als je zelf aan de slag wilt dan zou ik je willen adviseren om te kijken naar wie je concurrenten zijn, waar ze op ranken en hoe ze dat doen. Dat is wat mij betreft de eerste stap indien je site qua structuur en techniek goed in elkaar zit. Als je hulp nodig hebt, laat het me maar weten.

 

 

CRO, SEO & Web Analytics Professional | Het schrijven en lezen over en het werken aan SEO & Web Analytics is mijn passie, werk en hobby... Eigenlijk ben ik altijd online!

Link naar reactie
  • 0

Hi Nilli,

 

zoekmachine optimalisatie is een vak op zich... in de basis zijn er twee grote knoppen waar je aan kan draaien:

1. Content

2. Inkomende links / backlinks

 

Content

Op het gebied van content moet je proberen, zonder te veel keyword stuffing, om zo relevant mogelijk informatie op het gebied van het gewenste onderwerp te hebben. Wat me opvalt is dat je site wat is geoptimaliseerd op trefwoorden met enorm hoge concurrentie. Aangezien je geen iPhone verkoopt maar slechts de onderdelen is het dus beter om de combinatie van iPhone met onderdelen te gebruiken, ook in je interne links. Het gebruik van H1, H2, H3 en en is aanbevolen voor de belangrijkste trefwoorden maar maak er geen kermis van. Als mensen afschrikken van de site resulteert dat in een hogere bouncerate en ook dat wordt meegenomen in de bepaling van de posities in de zoekmachine.

 

Eventueel zou je naast je productpagina's ook een blog kunnen starten met interessante artikelen over dit onderwerp. Daarnaast zou je eens naar de richsnippets kunnen kijken van je pagina.

http://www.google.com/webmasters/tools/richsnippets

 

Om de juiste zoekwoorden te kiezen dien je trefwoord onderzoek te doen:

https://adwords.google.com/ko/KeywordPlanner/

 

Backlinks

Op dit moment linkt nog geen andere website naar jouw website. Daar kom je niet veel verder mee. Probeer je website aan te melden bij (gratis) startpagina's en directories en probeer links te ruilen met andere internetpagina's over dit onderwerp. Probeer elke dag een stuk of 10 nieuwe links te krijgen en je zal zien dat je site omhoog gaat. Als je voldoende basis hebt zou je eens kunnen nadenken over deeplinking.

Ingteractive.com | Webshops | Websites | Conversie optimalisatie | Trainingen
Link naar reactie
  • 0

Ook hier gaan we elkaar tegenspreken...:

 

Probeer elke dag een stuk of 10 nieuwe links te krijgen en je zal zien dat je site omhoog gaat

 

en een week later volledig verdwenen is en nooit meer terugkomt...

 

Pas Op!

Backlinks zijn misschien wel belangrijker dan je content, maar 10 links per dag is suicide imo, wees heel voorzichtig met backlinks verkrijgen,

1 à 2 per week is meer dan genoeg.

 

my 2 cents

Link naar reactie
  • 0

Ook hier gaan we elkaar tegenspreken...:

 

Probeer elke dag een stuk of 10 nieuwe links te krijgen en je zal zien dat je site omhoog gaat

 

en een week later volledig verdwenen is en nooit meer terugkomt...

 

Pas Op!

Backlinks zijn misschien wel belangrijker dan je content, maar 10 links per dag is suicide imo, wees heel voorzichtig met backlinks verkrijgen,

1 à 2 per week is meer dan genoeg.

 

my 2 cents

 

Ik zou sowieso heel erg selectief zijn de backlinks. Het belangrijkste is om er voor te zorgen dat de backlinks komen van websites die gerelateerd zijn aan waar jouw content over gaat.

CRO, SEO & Web Analytics Professional | Het schrijven en lezen over en het werken aan SEO & Web Analytics is mijn passie, werk en hobby... Eigenlijk ben ik altijd online!

Link naar reactie
  • 0

Ook hier gaan we elkaar tegenspreken...:

 

Probeer elke dag een stuk of 10 nieuwe links te krijgen en je zal zien dat je site omhoog gaat

 

en een week later volledig verdwenen is en nooit meer terugkomt...

 

Pas Op!

Backlinks zijn misschien wel belangrijker dan je content, maar 10 links per dag is suicide imo, wees heel voorzichtig met backlinks verkrijgen,

1 à 2 per week is meer dan genoeg.

 

my 2 cents

 

Ik zou sowieso heel erg selectief zijn de backlinks. Het belangrijkste is om er voor te zorgen dat de backlinks komen van websites die gerelateerd zijn aan waar jouw content over gaat.

 

Regelmatig nieuwe backlinks is wat een stijging teweeg brengt. Het aantal backlinks mag inderdaad niet overdreven worden, maar dan heb ik het over heel veel ineens en dan opeens niets meer. Dus 10 backlinks gaat je geen problemen opleveren als er regelmatig ongeveer hetzelfde aantal bijkomt. Heb je ineens 1000 backlinks en daarna niets meer, dan gaat de Google bot je site als onbetrouwbaar wegzetten. Het resultaat is dat die backlinks niet meegeteld worden en je site dus niet zal stijgen.

 

Het gaat Google trouwens niet om het aantal backlinks maar wel om de activiteit van de site. Anders zouden nieuwe sites heel weinig kans maken met oude sites als concurrentie.

 

En het laatste stuk klopt niet. Het enige dat ik ga zeggen is dat Matt Cutts (baas van het webspam team van Google) vaak zaken beweert die in praktijk anders verlopen. En webmasters nemen zijn woorden onmiddelijk als waar zonder zelf te testen, wat dus het doel is van Matt Cutts.

 

Link naar reactie
  • 0

Social is nog steeds geen onderdeel van de rankingfactoren.

 

Searchmetrics beweert iets anders.

 

Social signals continue to correlate very well with better rankings

 

The tendency over the years has been very positive – and this year’s study confirms the trend that became evident as early as 2012: well positioned URLs have a high number of likes, shares, tweets and plus ones and specific URLs stand out in the top search results with a very high mass of social signals. On one hand this means that the activity on social networks continues to increase, on the other hand it means that frequently shared content increasingly correlates with good rankings.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Social is nog steeds geen onderdeel van de rankingfactoren.

 

Searchmetrics beweert iets anders.

 

Social signals continue to correlate very well with better rankings

 

The tendency over the years has been very positive – and this year’s study confirms the trend that became evident as early as 2012: well positioned URLs have a high number of likes, shares, tweets and plus ones and specific URLs stand out in the top search results with a very high mass of social signals. On one hand this means that the activity on social networks continues to increase, on the other hand it means that frequently shared content increasingly correlates with good rankings.

 

Searchmetrics kijkt naar de correlatie tussen social en rankingfactoren. Dus een populaire site heeft automatisch meer kans op social shares, etc... Dat is wat er ook letterlijk staat:

Social signals continue to correlate very well with better rankings

CRO, SEO & Web Analytics Professional | Het schrijven en lezen over en het werken aan SEO & Web Analytics is mijn passie, werk en hobby... Eigenlijk ben ik altijd online!

Link naar reactie
  • 0
Searchmetrics kijkt naar de correlatie tussen social en rankingfactoren. Dus een populaire site heeft automatisch meer kans op social shares, etc..

Precies.

 

Ik denk wel dat social en locatie steeds bepalender gaan zijn voor de zoekresultaten maar zolang je voor 10 dollar tienduizenden likes of honderden accounts van alle social media kanalen kunt kopen zullen ze weinig tot geen waarde toekennen aan die links omdat het simpelweg te makkelijk te manipuleren is.

 

Ontopic: nee, zoals hierboven al gezegd is bestaat er geen trucje om snel je PR te verhogen zonder daar tijd of geld in te stoppen. Daarnaast is de laatste PR update in februari geweest en zou het best zo eens kunnen zijn dat Google dat nooit meer doet (of in ieder geval naar buiten brengt).

 

Mijn tip voor bedrijven met weinig of geen budget: probeer de zogeheten long tail keywords met weinig concurrentie te vinden en schrijf hier goede artikelen / content voor en plaats deze op je website. Vaak komen deze artikelen uit zichzelf al in de top 10 en anders hoef je maar voor een paar linkjes (kan gratis) te zorgen zodat ze zeker in de top 10 staan.

 

Tip2: probeer bij het verkrijgen van links naar je website altijd ervoor te zorgen dat je de links zelf in beheer hebt. Het algoritme van Google is constant in beweging en het is dus belangrijk dat je je tekst en manier van linken daarop aan kunt passen.

Link naar reactie
  • 0

Social Media zal nooit een doorslaggevende factor zijn, Facebook blokkeert Google en met Twitter is de overeenkomst beëindigd. Als Google+ ooit van de grond komt dan zal het wel een integratie krijgen zoals het in de VS al heeft.

 

Zoekgeschiedenis en locatie zijn heel erg van invloed op dit moment, op deze factoren kan je enkel invloed uitoefenen met je bekendheid :).

Link naar reactie
  • 0

Woorank werkt inderdaad erg prettig om snel wat verbeterpunten toegeschoven te krijgen. Ik stond wel een beetje te kijken van het aantal backlinks wat zij opdragen - meer dan 3000 voor mijn website terwijl deze relatief nieuw is. Kan dat dus niet helemaal geloven. Alexa zegt bijvoorbeeld dat het er <10 zijn.

 

Wat voor mij erg goed werkte van video (je verwacht het niet, als videoproducent). VSEO (ofwel videozoekmachineoptimalisatie ofwel videomarketing) is een toevoeging op reguliere SEO en heeft mij persoonlijk enorm verbaasd toen ik binnen een dag een video op plaats één had van mijn keywords binnen google. Misschien is het de moeite om daar eens naar te kijken?

 

PS.

Ik heb in het verleden ook mijn afstudeerscriptie over VSEO geschreven en moet eerlijk zeggen dat het niet heilig is. Het kan zeer onvoorspelbaar zijn. Soms heb je in één keer raak, zoals ik had (waar ik trouwens enorm van versteld stond), en soms duurt het veel langer of lukt het helemaal niet.

 

Hier trouwens een eenvoudig voorbeeld van wat ik doe met video

[Mod edit: helaas, maar links naar eigen sites in topics worden niet toegestaan ivm zelfpromotie,

je kunt de link wel opnemen in je signature ]

Cropped Media videoproductie Amersfoort - Voor al uw videoproducties.

90 Seconds Business View - Persoonlijke en betaalbare bedrijfsfilm - ideaal voor ZZP-ers

Link naar reactie
  • 0

Tips om gratis je SEO te verbeteren :

 

1- http://www.woorank.com/nl/ gratis analyse voor een website (adviezen opvolgen)

2- Met https://www.majesticseo.com/ een backlinks analyse doen van je concurreren

3- Je website gratis aanmelden op de website waar je concurrenten ook een link hebben

4- Links ruilen met andere webmasters

 

Allemaal gratis en je komt er ver mee.

 

Pagerank moet je maar vergeten, dat is iets van de vorige tijdperk. Je kan je beter richten op de DA van je website. Het zal me niets verbazen als PR niet meer geupdate wordt.

Hoger in Google? (No Cure No Pay) > http://momzic.nl/google-pagina-1-positie/

Website/Webshop + Opzet Adwords camagne (25 euro p/m) > www.momzic.nl/volledige-website/

Marketing Producten > www.onlinemarketingportaal.nl

Link naar reactie
  • 0

...

 

Pagerank moet je maar vergeten, dat is iets van de vorige tijdperk. Je kan je beter richten op de DA van je website. Het zal me niets verbazen als PR niet meer geupdate wordt.

Voor dit jaar toch al niet. En ik denk ook dat er een grote kans is dat Pagerank geleidelijk zal verdwijnen, maar dan enkel onzichtbaar voor de mensen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

...

 

 

Voor dit jaar toch al niet. En ik denk ook dat er een grote kans is dat Pagerank geleidelijk zal verdwijnen, maar dan enkel onzichtbaar voor de mensen.

 

 

 

Ben het met je eens. Ik denk zelfs dat er geen update meer komt.

Hoger in Google? (No Cure No Pay) > http://momzic.nl/google-pagina-1-positie/

Website/Webshop + Opzet Adwords camagne (25 euro p/m) > www.momzic.nl/volledige-website/

Marketing Producten > www.onlinemarketingportaal.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 254 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.