• 0

is btw aftrekken met orderbevestiging mogelijk?

Ik ben redelijk ver met de aanschaf van een nieuwe auto. daar zit een sloot btw op maar nu is net het nieuwe kwartaal begonnen.

 

De orderbevestiging staat op 30 september maar de factuur krijg ik pas als het kenteken bekend is. Mag ik de btw in het 3de kwartaal verrekenen op basis van de orderbevestiging (waar die ook op staat) of moet ik het in het 4de kwartaal verrekenen als ik de factuur heb?

 

Het eerste zou me beter uitkomen maar volgens de garage kan dat niet. :-\

 

edit: ik denk dat het kenteken vrijdag al bekend is.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zelfs al had je de factuur, dan had je (officieel) nog steeds de BTW niet mogen aftrekken zolang je je auto niet hebt:

U kunt btw over zakelijke uitgaven alleen aftrekken als u voldoet aan de volgende voorwaarden:

[*] U gebruikt de aangeschafte goederen en diensten voor omzet die belast is met 21% btw, 6% of 0% btw. Over uitgaven die u gebruikt voor vrijgestelde omzet mag u dus geen btw aftrekken.

[*] U krijgt een factuur waarop btw staat. Deze factuur moet voldoen aan de eisen voor een btw-factuur.

[*] De goederen of diensten waarvoor u een btw-factuur hebt ontvangen, moeten ook daadwerkelijk aan u geleverd zijn.

Bron: Belastingdienst

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 205 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.