• 0

Wat vinden jullie van TaakVrij.nl

Omschrijving van je concept:

Een kennis wees mij op het bestaan van dit forum. Ik onderneem nog niet zo heel lang dus ben op zoek naar een plek om kennis en ervaringen te delen met andere ondernemers. Heel fijn dat zo een forum bestaat. Om te beginnen wil ik graag mijn nieuwe website aan jullie voorleggen.

 

Het betreft www.taakvrij.nl. TaakVrij is een vraag en aanbod site voor allerlei klussen en diensten. Vergelijk met met een Werkspot, maar dan voor de kleinere klusjes. Dit kan varieren van behangen en schilderen tot financieel advies of het lappen van ramen. Mensen kunnen hun diensten aanbieden "ik kan goed behangen", "ik doe nail-art / pedicure / manicure " of "ik kan je huis schoonmaken" of om hulp vragen "wie wil er 1x in de week voor mij strijken" of "wie kan mij helpen laminaat te leggen".

 

Doelgroep zijn mensen die handig zijn, zzp'ers en mensen die wat bij willen verdienen of hulp zoeken.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

De gehele website wordt door ons gemaakt en beheerd. Ons is in dit geval mijn broer en ikzelf. Wij zijn sinds maart 2013 voor ons zelf begonnen. Ons doel is om innovatieve nieuwe websites op de markt te zetten. Dit is ons eerste produkt.

 

Qua techniek hebben we alles zelf ontwikkeld. Code, database, server ingericht etc etc.

Qua marketing hebben we een facebook page en een twitter account opgezet. Deze maand hebben we een facebook aktie opgestart en zijn we bezig met het drukken van flyers ter promotie.

 

TaakVrij.nl is sinds juli dit jaar live.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Vraag en aanbod bij elkaar laten komen. Vaak zoek je hulp voor een kleine klus of vraag, maar heb je niemand in je vriendenkring die je kan helpen. Professionele hulp is daarentegen vaak niet nodig of te duur.

 

Twee kanten dus op:

 

1) Iedereen de mogelijkheid geven wat bij te verdienen. Of het nu een zzp'er is met een kapperservice aan huis is of een student die bijles spaans kan geven.

 

2) Iedereen de mogelijkheid geven hulp te zoeken voor hun klus of vraag. Mensen die op zoek zijn naar iemand die hun bijles kan geven of hun huis kan schoonmaken.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Andere concepten gaan vaak uit van professionele bedrijven en grote klussen, zoals Werkspot. De klusjes op TaakVrij zijn hiervoor te klein en horen niet op zulke sites thuis. Daarnaast zijn dergelijke sites vaak alleen gericht op vraag OF op aanbod, nooit beiden. Tevens zijn veel sites alleen gericht op klussen in huis (verfen, badkamer plaatsen etc). Op TaakVrij kan je allerlei klussen kwijt.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Feedback over het design, content, tekstueel ;alle feedback is welkom. Hoe negatief ook.

Kritiek is voor ons weer een goed advies om te verbeteren.

 

Feedback die voor ons op dit moment het meest waardevol is, is

 

1 - wat voor (eerste) indruk geeft de site je (oogt het professioneel, wekt het vertrouwen?)

2 - is deze site iets voor jou ? Waarom wel / niet.

 

Wij zijn startende ondernemers en dit is ons eerste produkt wat wij op de markt zetten. Met jullie feedback hopen wij te leren en te groeien.

 

 

 

 

www.taakvrij.nl - De vraag en aanbod site voor klussen en diensten

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste John,

 

Bedankt voor je feedback.

 

Momenteel is er geen verdienmodel. Primaire doel is momenteel naamsbekendheid genereren en zorgen dat bezoekers gebruik maken van de site. Geld vragen om een advertentie te plaatsen schrikt naar ons idee nu teveel af.

 

In de toekomst zullen er verschillende verdienmodellen geintroduceerd worden. Simpele zoals marktplaats de hanteert (voor 3 euro komt je advertentie weer op de 1e pagina) tot pro accounts waarbij je bijvoorbeeld uitgebreide statistieken ontvangt over jouw advertentie en je advertentie bijvoorbeeld op de homepage genoemd wordt.

 

Schrikt het feit dat het gratis is jou momenteel af ? Doet de site ook 'goedkoop' aan ?

 

Groet,

Dennis

www.taakvrij.nl - De vraag en aanbod site voor klussen en diensten

Link naar reactie
  • 0

Schrikt het feit dat het gratis is jou momenteel af ?

 

Bij "gratis" zoek ik naar het addertje onder het gras. En als ik dat bij dit soort zaken niet kan vinden blijft dat toch op de een of andere manier knagen.

 

Je taalgebruik roept bij mij ook vraagtekens op. "Bereik heel Nederland en verdien wat bij!". Een kapper of een pedicure die via jouw site "wat extra's kan verdienen"? Alsof hun werk een hobby is... Als professional voel ik me in elk geval op deze manier niet aangesproken.

 

Als iemand - om jouw voorbeeld te gebruiken - een berichtje plaatst "wie kan mijn band plakken", dan verwacht ik niet dat een fietsenmaker in de buurt gaat reageren. Die gaat echt niet de hele dag op jouw site kijken of er toevallig iemand in zijn buurt met een lekke band zit. Terwijl de vrager hoogstwaarschijnlijk ook nog eens iemand zoekt die dat (bijna) gratis doet, anders had hij zelf de fietsenmaker wel opgezocht.

 

Kijk dus nog eens naar je doelgroep en je mix in taalgebruik voor het aantrekken van "klusjes" en "diensten".

Link naar reactie
  • 0

Hallo John,

 

Bedankt voor je feedback. Ik begrijp wat je bedoelt. Dit is bij ons ook een intern discussie punt.

We willen de particlieren die handig zijn, en inderdaad dit als hobby hebben, benaderen. Ze de kans geven zich aan te bieden en wat bij te verdienen. Tegelijk willen we ook niet de kleine zelfstandige uitsluiten. Starters of mensen met een kleine praktijk kunnen zo meer klanten bereiken.

 

Het taalgebruik is daarom moeilijk, omdat je niet te zakelijk wilt overkomen en de particulier wilt buitensluiten en vise versa.

 

Fijn dat je er over nagedacht hebt en ons van feedback hebt voorzien !

 

 

www.taakvrij.nl - De vraag en aanbod site voor klussen en diensten

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Mooie professionele website! Leuke combinatie tussen fyver en werkspot. Ik mis nog wel wat onderscheidend vermogen tov jullie concurrentie.

 

Verder zou ik op de homepage direct al advertenties terug laten komen. Een nieuwe binnenkomend bezoeker scant in 3 seconden je homepage af naar interessante dingen. Je homepage staat nu bomvol info, ik zou hier gelijk je core-business neerzetten. De daadwerkelijke advertenties.

Online op Maat - Dropshipment Webshops en Online verkopen

http://www.onlineopmaat.nl

Link naar reactie
  • 0

Hallo Remco,

 

Bedankt voor je bericht.

 

Inderdaad lijkt het erg op Fiverr en al zijn -tig clonen, maar proberen we net even wat meer te bieden.

De homepage is nu erg gevuld met informatie ja. We hadden het idee om de eerste tijd goed duidelijk te maken wie en wat TaakVrij.nl is, en pas daarna de homepage aan te passen zoals jij die omschrijft. We wilden de mensen niet wegjagen met het gevoel "wat zijn deze advertenties nou en wat kan ik hier".

 

We hadden gehoopt wat blogs of artikelen te vinden over wat nu de meest handige manier is om een homepage in te richten, maar hebben dit helaas niet kunnen vinden.

 

We zullen je voorstel meenemen op onze TODO's.

 

Mag ik vragen wat jij precies bedoelt met 'professionele website"? Is dat een gevoel wat het je geeft, het uiterlijk de teksten ?

 

Groet,

Dennis

www.taakvrij.nl - De vraag en aanbod site voor klussen en diensten

Link naar reactie
  • 0

Algemene vraag maar specifiek aan John :

 

 

Als iemand - om jouw voorbeeld te gebruiken - een berichtje plaatst "wie kan mijn band plakken", dan verwacht ik niet dat een fietsenmaker in de buurt gaat reageren. Die gaat echt niet de hele dag op jouw site kijken of er toevallig iemand in zijn buurt met een lekke band zit. Terwijl de vrager hoogstwaarschijnlijk ook nog eens iemand zoekt die dat (bijna) gratis doet, anders had hij zelf de fietsenmaker wel opgezocht.

 

 

Dit ben ik met je eens. We zijn van plan een automatische notificatie in te bouwen voor alle 'aanbieders'. Dat wil zeggen :

 

[*]Ik schrijf me in op TaakVrij.nl

[*]Ik geef aan in welke categorieen in handig ben

[*]Ik geef aan in welke straal vanaf mijn woonplaats/werkplaats ik wil werken

[*]Voor elke nieuwe advertentie waarin hulp wordt gevraagd EN in een categorie waar ik goed in ben EN die in mijn werkgebied valt ONTVANG ik een automatische notificatie met de vraag of ik kan helpen.

 

In jouw voorbeeld kan het dus zijn dat 3 handige particulieren en 1 fietsemaker die zichzelf geregistreerd hebben deze notificatie ontvangen en contact kunnen opnemen met de hulp behoefende.

 

Zou dit een waardevolle aanvulling zijn op de website ? Dit neemt het probleem weg dat je als fietsenmaker continu op F5 moet drukken om te kijken of er nog klussen zijn.

www.taakvrij.nl - De vraag en aanbod site voor klussen en diensten

Link naar reactie
  • 0

Een kleine toevoeging :

 

Onlangs las ik in een interview "het ontbreken van feedback is ook een vorm van feedback".

Deze zin heeft mij in dit geval aan het denken gezet. Ik zie namelijk dat aardig wat mensen deze post hebben gelezen, echter enkele daadwerkelijk gereageerd hebben.

 

Iedereen bepaald uiteraard zelf of hij/zij wel/niet een reactie achterlaat en ik vind het fijn dat er al feedback is gegeven, maar puur uit nieuwgierigheid : zijn er mensen die geen feedback hebben gegeven, omdat het concept van de site hun niet aanspreekt? Dat is voor mij namelijk ook waardevolle informatie.

 

Alvast bedankt.

 

 

www.taakvrij.nl - De vraag en aanbod site voor klussen en diensten

Link naar reactie
  • 0

Beste Dennis,

 

De site ziet er fris uit, en wekt voor mij vertrouwen. Er zijn een paar kleine dingen die ik zou verbeteren:

 

1) Het lettertype Comic Sans op je homepagina (op de post-its) komt kinderlijk en amateuristisch over. Alleen campings en kinderdagverblijven gebruiken dit lettertype.

2) Kijk het Nederlands even na met een taal-mierenneuker. Veel woorden die eigenlijk aan elkaar horen schrijf je los van elkaar, bijvoorbeeld: Computerproblemen (en dus niet: computer problemen) en topsteden, facebookactie, topcategorieën etc.. Andere dingen moeten juist weer los: Te veel te doen? (in plaats van: 'teveel te doen?'). Ook zet je regelmatig een spatie voor een leesteken.

Link naar reactie
  • 0

Dennis,

 

Je vraag over feedback intrigeert mij. Ik ben een van die "kijken maar niet kopen" HL-ers geweest. Niet eens zozeer omdat ik je initiatief niet interessant vind, als wel dat feedback geven mij tijd kost. Als ik feedback geef, dan kost me dat in de regel 1 uur. Ik spit je website door, bedenk wat ik er niet goed / wel goed aan vind en bedenk oplossingen of verbeteringen voor knelpunten die ik signaleer. Dat alles moet ook nog even worden uitgeschreven en voor ik het weet heb ik weer een uur van mijn tijd geïnvesteerd in de website van een HL-er.

Kostbare tijd die gelukkig regelmatig gewaardeerd met een reus. Helaas is de Reus van Higher Level niet zoveel waard als een Bitcoin, het is dus "liefdewerk oud papier" zoals het zo mooi heet. Ik doe het toch omdat ik 1.) mede-ondernemers verder wil helpen met hun website en hun bedrijf en 2.) mijn kennis graag wil delen.

 

Er zijn veel mensen die op HL en andere ondernemersfora hulp vragen. Meer dan eens gaat het niet zozeer om echte feedback te krijgen en daar iets mee te doen maar is het verkapte zelfreclame. Soms ook is het initiatief waarop feedback wordt gevraagd zo amateuristisch dat het de moeite niet waard is een antwoord te formuleren. Wat die mensen vergeten, is dat mijn tijd en die van andere ondernemers gewoon kostbaar is. Als mijn uurtarief € 65,00 is en ik help een uurtje dan krijg de aanvrager opeens een kostbaar cadeau... In de loop der tijden heb ik dan ook geleerd om mijn cadeautjes te doseren. Op het moment dat ik zelfreclame vermoed, het idee heb dat het advies van mij en de andere HL-ers toch niet opgevolgd zal gaan worden, dan pas ik. En dan lees ik een topic, denk er even over na en ga weer gewoon aan het werk... echt geld verdienen ;)

 

Ik hoop dat je snapt dat we soms met gezonde argwaan naar hulpvragen kijken. Ik heb daarom ook heel veel bewondering voor mensen als John Bouwmans die toch altijd de moeite nemen om vrijwel iedere vraag te beantwoorden en echt goede feedback te geven.

 

Het voorgaande is niet persoonlijk bedoeld. Het geeft alleen aan dat ik selectief te werk ga en ik vermoed dat de meeste HL-ers er min of meer hetzelfde over denken.

 

Goed, dan eindelijk jouw site! Ik had je site wel eerder bekeken had er alleen nog geen echt idee / gevoel bij. Jij en je broer hebben gewoon een goede en nette website gebouwd. Wat ik wel mis, is een responsive variant voor mobiel of wellicht een echte mobiele website. Een eigen app om op de hoogte te blijven van de laatste klussen? Jullie zijn ervaren rotten, ik vermoed dat jullie hier wel gedachten bij hebben of er mee bezig zijn. Maar dat is wel iets wat me nu opvalt en dat ik mis.

 

Net als Remco vind de homepage te druk en gevuld met de verkeerde zaken. De toptaken op jullie website zijn klussen aanmelden, klussen zoeken en je als klusser aanmelden. Zoals je zelf al schreef, zijn jullie nu vooral bezig TaakVrij uit te leggen en te positioneren. Even uit de losse pols, ik ben er geen fan van, maar ik zou een rotator inzetten waarin jullie per slide de mogelijkheden toelichten:

1. Heb je een klus die je niet zelf kunt? Laat iemand uit jouw buurt je goedkoop en snel helpen. Meld je klus gratis aan op TaakVrij.

2. Ben je handig en heb je tijd over? Help mensen in jouw buurt met klusjes en verdien extra geld. Schrijf je nu in als klusser.

3. TaakVrij brengt mensen met hun klussen in contact met goede klusser in jouw directe omgeving. Hoe het werkt.

 

Hiermee schoon je denk ik je homepage behoorlijk op, dat biedt ruimt voor de actuele, openstaande klussen die jullie aanbieden. Daarbij wil ik meteen de zoekfunctionaliteit zien! Dat is echt een no-brainer, dat is een van de belangrijkste taken op je site. Voorzie in die functionaliteit!

 

Een ander punt van overweging is het laten vallen van het begrip "Advertentie". Bij een advertentie denkt iedereen aan betaald adverteren. Je moet dus telkens maar weer zeggen dat het gratis is, mensen gaan dan op zoek naar het addertje onder het gras zoals John al opmerkte. Waarom kies je niet voor 'Klus aanmelden' en 'Klus zoeken'?

 

Tot slot nog wat klein grut:

- meta descriptions van je pagina's zijn nu vaak hetzelfde en veel langer dan de limiet van 156 karakters

- de buttons mogen qua kleur gerust opvallen, daarmee trekken ze juist de aandacht

- als USP kun je het lokale / regionale aspect meenemen in je slogan, benadruk dit!

- Registreer is nogal verwarrend samen met Inloggen, maak er dan van Meld je aan als klusser

 

Zo, en nu ben ik royaal over mijn 1 uur limiet heen ;D

 

Ik wens jullie veel succes,

iOptimize

 

iOptimize maakt klanten van bezoekers en verbetert het rendement van je site.
Link naar reactie
  • 0

Beste iOptimize,

 

hartelijk dank voor je reactie.

 

Ik begrijp heel goed dat het kostbare tijd van jullie kost. En begrijp ook dat je natuurlijk niet verplicht bent om een reactie te geven.

 

Het was moeilijk te verwoorden, maar waar ik achter wilde komen is of het uitblijven van reacties iets te maken had met de 'interessantheid' van de website.

 

In ieder geval bedankt voour jouw uurtje advies :)

 

Ik zal jouw punten zeker meenemen op de agenda voor een volgende release. De landingpage wordt door vela anderen genoemd als verbeterpunt. Wij zijn hier al lang mee aan het stoeien. Het is moeilijk om vraag en aanbod duidelijk te benoemen op een pagina. Je hebt niet een doelgroep, je hebt er twee.

 

De benoeming 'klus' in plaats van advertentie dekt helaas de lading niet. Je kan op de site hulp zoeken of hulp aanbieden. Bij klus plaatsen of klus zoeken denken veel mensen dat het alleen gaat om een van beiden. Je kan een klus zoeken om uit te voeren en zo wat bij te verdienen, maar je kunt ook een *klusser* zoeken die jouw helpt.

 

Advertentie is niet de goede benaming inderdaad, misschien is 'oproep' beter.

 

 

 

www.taakvrij.nl - De vraag en aanbod site voor klussen en diensten

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 174 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.