Ik heb samen met een vennoot zo'n 4 jaar geleden een VOF opgericht. Nu hebben we besloten dat ik de VOF ga verlaten en als werknemer in dienst kom bij een ander bedrijf van de andere vennoot. Dit heeft te maken met de te zware financiële druk van mijn privé opnamen op het kapitaal. Andere vennoot haalt er zijn levensonderhoud niet uit maar is ook meer alleen investeerder. We hebben hier geen conflict over verder.
Situatie:
Kapitaal van mij: -80.000
Kapitaal andere vennoot: +20.000
Resultaat dit jaar: 28.000
Saldo crediteuren: -60.000 (facturen zijn inkoop van artikelen van andere onderneming andere vennoot)
Liquide middelen: 2000 euro.
Verder zijn er geen noemenswaardige bezittingen.
Afspraak is dat mijn vennoot de hele onderneming mag overnemen zonder dat ik mijn kapitaal hoef aan te zuiveren. Gesloten beurs dus. Vraag is nu hoe dat fiscaal het beste te regelen is.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
pjf
pjf
Ik heb samen met een vennoot zo'n 4 jaar geleden een VOF opgericht. Nu hebben we besloten dat ik de VOF ga verlaten en als werknemer in dienst kom bij een ander bedrijf van de andere vennoot. Dit heeft te maken met de te zware financiële druk van mijn privé opnamen op het kapitaal. Andere vennoot haalt er zijn levensonderhoud niet uit maar is ook meer alleen investeerder. We hebben hier geen conflict over verder.
Situatie:
Kapitaal van mij: -80.000
Kapitaal andere vennoot: +20.000
Resultaat dit jaar: 28.000
Saldo crediteuren: -60.000 (facturen zijn inkoop van artikelen van andere onderneming andere vennoot)
Liquide middelen: 2000 euro.
Verder zijn er geen noemenswaardige bezittingen.
Afspraak is dat mijn vennoot de hele onderneming mag overnemen zonder dat ik mijn kapitaal hoef aan te zuiveren. Gesloten beurs dus. Vraag is nu hoe dat fiscaal het beste te regelen is.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/43048-uittreden-uit-vof-met-negatief-vermogen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag