• 0

vuurwerk importeren uit china engeland of polen

Beste mensen

 

Ik zit helemaal aan de beginfase dus aan het overdenken om in de toekomst een vuurwerkimport bedrijf te beginnen. Ik wil dan in china vuurwerk laten maken of in een ander land wel maatwerk dus geen bestaande producten. Echter hoe zoek je contact met die fabrieken? Iemamd tips die mij een beetje verder helpen ?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Tsja een gekoesterde jongensdroom die op de een of andere manier nog niet van de grond is gekomen.. vaak doordat het financieel niet lukt.. vandaar dat ik de juiste mensen zoek die met mij kunnen samen werken en ik nog veel kennis wil vergaren vandaar mijn vraag hier. Wie wil me de goede kant op helpen met goede informatie?

Link naar reactie
  • 0

een jongensdroom is leuk,maar is het realistisch? heb je enig idee wat het je gaat kosten? je praat over maatwerk,dan hoef je niet met een paar ienduizend euro aan te komen.

 

De huidige leveranciers bieden een mega assortiment. Enkele daarvan bieden zelfs de voorraad in de winkels aan waarna er achteraf,na 31 december, betaald hoeft te worden. Ook daar moet je tegenaan concurreren. Dat gaat een voorraad van een paar miljoen worden als je een redelijke speler wilt worden.

 

 

Waarom niet eerst kijken naar een verkooppunt? Voor dit jaar ben je al te laat,maar je kan wel nu starten voor volgend jaar. Wellicht staat er ergens iets ter overname na 1 januari.

 

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Om fris en nieuw in deze business te rollen lijkt me zonder tonnen of miljoenen op de bank niet mogelijk. Zoals eerder genoemd zijn de investeringen in "doodkapitaal" zoals pand, bunker etc gigantisch. Familiebedrijven die dit al hebben gedaan en die aan huisvesting nagenoeg geen kosten hebben doordat hier in tientallen jaren al veel op is afgelost heb je als collega wat concurreren heel lastig maakt.

heb je werkervaring in een vuurwerkbedrijf ? Kun je zo je passie niet leven ?

Link naar reactie
  • 0

Hou daarnaast rekening met de gigantische hoeveelheid regels en vergunningen. Er is bijna geen enkele branche waar er zoveel regels voor bestaan als in de handel in vuurwerk met daarbij de controle en keiharde maatregelen als er zaken niet in orde zijn. Om aan deze regels te voldoen heb je grote investeringen nodig. Uiteraard is een jongens droom leuk maar wil je kans van slagen hebben zal je met iets compleets nieuws moeten komen?!

 

 

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties, zonder veel geld op de bank is mijn plan welke dan ook op vuurwerk gebied dus onhaalbaar.. wat vinden jullie van de optie om te kijken naar een vuurwerkwinkel op te starten net over de grens te duitsland? Daar zijn geen bunkers etc nodig dus investering lager? Iemand die me daar meer over kan vertellen?

 

Link naar reactie
  • 0
Daar zijn geen bunkers etc nodig

 

Als voormalig risicotechnisch adviseur van Nederlands' grootste vuurwerk-verkopende winkelketen:

Ook in Duitsland zijn bunkers nodig, alleen zijn de eisen aan die bunkers wat minder streng (1.3 en 1.4 mag, afhankelijk van omgeving al in een loods en zonder sprinklering) en mag er meer voorraad in de winkel zelf aangehouden worden.

Voor 1.3G, 1.2 en 1.1(G) zijn de eisen in Duitsland overigens ook stevig.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Waar een wil is is een weg, je zult echter wel realistisch moeten zijn en blijven. Om meer vat op de materie te krijgen zou ik je adviseren om informatie uit het wereldje zelf te halen.

 

Dit zou je eerst kunnen doen door in je eigen netwerk te kijken of door een netwerk te maken door bijvoorbeeld vuurwerkshows te bezoeken of wellicht kun je een stage bij een vuurwerkgroothandel regelen. Je weet nooit hoe een balletje kan (gaan) rollen.

 

Daarna je huiswerk doen, plussen en minnen op een rij, marktonderzoek, samenwerking onderzoeken etc etc en daarna een gefundeerde beslissing maken.

http://www.embeddedcomputer.nl Do It Yourself (D.I.Y), Internet of things (Iot) en machine to machine (M2M) electronics.
Link naar reactie
  • 0

Hallo nlmx5,

 

Niet helemaal on topic maar wel interessant om te weten zijn de regels rondom het opslaan, verkopen en vervoeren van vuurwerk in Nederland.

 

Meer hierover staat op Vuurwerk (bekijk ook de informatie onder de links in het blokje Externe links).

 

 

Rakesh

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 171 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.