Ik verkoop via internet, mar laat klanten de keuze om te komen kijken, testen en afhalen. Het meeste gaat per post. Voordat iets wordt ingepakt, wordt het gecontroleerd en getest. Kapotte spullen gaan hier niet de deur uit. Soms komt er iets niet aan. Of dat aan de post ligt of dat de klant een gratis 2e exemplaar wil, dat weet je niet. Soms werkt iets bij de klant niet. Misschien hebben ze een verkeerde combinatie van spullen gekozen, dan kan geruild worden. Kapot kan het niet zijn, want alles is getest en goed verpakt. Toch zijn er af en toe klanten waarbij alles mis gaat:
1e zending komt nooit aan, zegt de klant.
2e levering is defect, zegt de zelfde klant.
Bij die eerste klacht krijgt hij het voordeel van de twijfel, hoewel de toon waarop hij de klacht meldde me helemaal niet aanstaat.
Bij die 2e klacht weet ik zeker dat het niet waar is.
Toch wil ik van het gezeur af, en ben geneigd te zeggen dat hij mag terug sturen. Daarna krijgt hij van mij nooit meer iets geleverd, want dit kost me meer dan het me oplevert. Maar ik voel al aankomen, dat het geretourneerde nu weer bij mij nooit aankomt.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
electra
electra
Ik verkoop via internet, mar laat klanten de keuze om te komen kijken, testen en afhalen. Het meeste gaat per post. Voordat iets wordt ingepakt, wordt het gecontroleerd en getest. Kapotte spullen gaan hier niet de deur uit. Soms komt er iets niet aan. Of dat aan de post ligt of dat de klant een gratis 2e exemplaar wil, dat weet je niet. Soms werkt iets bij de klant niet. Misschien hebben ze een verkeerde combinatie van spullen gekozen, dan kan geruild worden. Kapot kan het niet zijn, want alles is getest en goed verpakt. Toch zijn er af en toe klanten waarbij alles mis gaat:
1e zending komt nooit aan, zegt de klant.
2e levering is defect, zegt de zelfde klant.
Bij die eerste klacht krijgt hij het voordeel van de twijfel, hoewel de toon waarop hij de klacht meldde me helemaal niet aanstaat.
Bij die 2e klacht weet ik zeker dat het niet waar is.
Toch wil ik van het gezeur af, en ben geneigd te zeggen dat hij mag terug sturen. Daarna krijgt hij van mij nooit meer iets geleverd, want dit kost me meer dan het me oplevert. Maar ik voel al aankomen, dat het geretourneerde nu weer bij mij nooit aankomt.
Welk recht heeft die klant dan?
Welk recht heb ik als verkoper?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/43072-consumentenrecht-onbetrouwbare-klant/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag