• 0

Wat vind jij van mijn bedrijfsnaam en logo(concept? [kunstgalerie]

Hallo,

 

Ik ga een online galerie van (schilder)kunst die gericht is op jonge professionals en startende kunstverzamelaars oprichten. De doelgroep is de hoger opgeleide/beter betaalde jong volwassenen. Gezien de verkoop van voornamelijk modern kunst wil ik wat hipper zijn en daarbij wil ik mij onderscheiden qua'feeling' van de meer klassieke kunsthandel en/of gebruiker van een generieke naam.

 

Ik ben erg benieuwd naar wat jullie er van vinden (wat doet de naam met je, wat doet het logo met je en heb je misschien wel een beter idee (domeinnaam moet beschikbaar zijn ;)?

 

Het idee is: '(Het) Artvarken', waarbij er continu gesproken gaat worden over 'Het Artvarken' dat kunst verkoopt en een galerie runt etc.

 

Heel erg bedankt!

 

Daan

artvarken1.thumb.jpg.e2addd2c87c1630990ba5d0c4eb7e89c.jpg

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dank voor je reactie. 'Het' lijkt hier inderdaad niet te werken.

Font wordt nog naar gekeken, dit betreft slechts een concept.

 

Vind je het niet vervelend dat het woord varken erin voorkomt? Een aantal mensen in mijn omgeving (niet zijnde de doelgroep) vind dit onprettig/raar.

 

Hier ook nog even de mockup voor de website. Let wel, ook nog een ruw concept.

 

Dank en groet,

 

Daan

mockup.thumb.jpg.10ec9aa409df19f7d1addc10decbfb87.jpg

Link naar reactie
  • 0

Een aantal mensen in mijn omgeving (niet zijnde de doelgroep) vind dit onprettig/raar.

 

Niet naar luisteren. Het is een woordspeling en leidt tot een woord dat je makkelijk onthoud. Zonder 'het' ben je niet aan Nederland gebonden. Heb je naar de beschikbaarheid van het woordmerk en de internationale domeinnamen gekeken?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Als je het verengt tot Artvark, krijg je deze Resultaten.

 

Haha briljant van dat beeld! Nee daar was ik niet van op de hoogte, heel leuk.

 

Je zegt ik vind het helemaal niets, wat bedoel je dan precies? De naam? het logoconcept? Mockup? Alles?

 

Het idee erachter is zoals hierboven opgemerkt een woordspeling die makelijk onthoud/kort is. Daarbij liggen de domeinnamen hedentendage niet bepaald meer voor het oprapen en daar moet je ook rekening mee houden. Artvark was inderdaad mijn eigenlijk keuze, maar zowel de .nl als de .com niet meer beschikbaar.

 

Maar net zoals met kunst hoeft er niet altijd een boodschap achter te zitten zolang het maar iets met je doet, maar dat is uiteraard subjectief.

Link naar reactie
  • 0

Een aantal mensen in mijn omgeving (niet zijnde de doelgroep) vind dit onprettig/raar.

 

...Het is een woordspeling en leidt tot een woord dat je makkelijk onthoud. Zonder 'het' ben je niet aan Nederland gebonden. Heb je naar de beschikbaarheid van het woordmerk en de internationale domeinnamen gekeken?

 

Precies, zo denk ik er ook over! En ja ik heb de .nl, .be en .com geparkeerd. Had liever artvark (.nl en .com), maar die zijn helaas al (ongebruikt) geclaimd. Heb er een mailtje aan gewijd om te kijken of ze voor een beetje fatsoenlijke prijs willen verkopen maar dat zal wel niet.

 

Link naar reactie
  • 0

Je zegt met het oog op de doelgroep om wat hipper te willen zijn. Wat is er hip aan het beeldmerk? De illustratie, het lettertype? Ik zie het niet zo. Maar ik kan het natuurlijk helemaal mis hebben. ;)

 

Ben je je ervan bewust dat Tom Jaspers onder de naam Artvark productions actief is met onder andere het organiseren van kunstexposities. Weliswaar in de fysieke ruimte, maar toch.

Link naar reactie
  • 0

Het is anders dan de zoveelste kunstgalerie-jansen of Pieters-art.

Maar hip is een subjectief begrip en als het voor jou niet hip is ben ik natuurlijk wel benieuwd naar wat jij wel hip zou vinden!

 

Dank nog voor de link, ziet er niet heel grootschalig/serieus uit maar ik denk dat we elkaar niet in de weg zouden zitten gezien qua activiteiten,

 

Heb elders nog meegekregen dat het word 'varken' idd een te negatieve connotatie kan hebben.Nu ales bij elkaar opgeteld gaan we maar weer verder zoeken dan :)

 

Thanks,

 

Daniel

Link naar reactie
  • 0

Wat betreft je logo is in mijn ogen de kleur saai. Als ik denk aan "Art" denk ik niet aan een en dan ook nog een tertiaire kleur. Ik denk aan vele kleurige kleuren.

Als je het screenshot van de site ziet dan zie ik bij de schilderijen de kleurigheid die ik ook in een art logo verwacht.

www.8D-games.nl Serious Games, Gamercials & Apps

Link naar reactie
  • 0

Ik moest er eerst even om lachen. Leuk gevonden, blijft hangen (sticky). Nu ik er over na denk, komt het op mij over alsof jij een vieze kunstenaar bent. Een artistiek zwijntje die er een knoeiboel van maakt. Dat je lekker in je stalletje zit te kliederen met plakverf.

 

Het beeldmerk mag van mij creatiever. Dit is een standaard plaatje en van een kunstenaar verwacht ik originaliteit. Maak dus vooral zelf een afbeelding van een aardvarken.

Link naar reactie
  • 0

Ik moest er eerst even om lachen. Leuk gevonden, blijft hangen (sticky). Nu ik er over na denk, komt het op mij over alsof jij een vieze kunstenaar bent. Een artistiek zwijntje die er een knoeiboel van maakt. Dat je lekker in je stalletje zit te kliederen met plakverf.

 

Het beeldmerk mag van mij creatiever. Dit is een standaard plaatje en van een kunstenaar verwacht ik originaliteit. Maak dus vooral zelf een afbeelding van een aardvarken.

 

Hahaha, en hier moest ik weer hartelijk om lachen :)

Dank voor je leuke reactive en met name de beeldspraak.

 

Communicatie kan best lastig zijn soms, uit mijn eerste post kan inderdaad opgemaakt worden dat ik de kunstenaar ben. Dit is echter helemaal niet zo! Ik verkoop en verhuur werk van Appel, Heijboer, Corneille, maar ook van nieuwe en/of onbekende kustenaars als het werk aanspreekt. Ale aandacht moet dus naar de werken en het kader van website/huisstijl moet hier omheen passen maar niet teveel aandacht wegnemen. De naam mag inderdaad wel even wat doen met de bezoeker om inderdaad onder meer het sticky effect te bereiken.

 

Mooie websites heb jij trouwens, overzichtelijk, clean en 2.0!

Link naar reactie
  • 0

Je uitleg is helder maar dat is bewust gedaan om te voorkomen dat het geheel dan 'too much' wordt (er komen namelijk nog allerlei drukke karel appels, heijboers etc bij en daar moet de aandacht naartoe, niet naar het logo).

 

Als je het hebt over je site, dan kan ik in je uitleg komen. Het logo moet niet afleiden. Maar tussen opvallen en nietszeggend zit nog een hele wereld die je niet benut. Je kan zorgen dat het niet teveel afleid maar wel opvalt.

 

Maar denk eens aan je visitekaartje of andere plekken waar je logo komt. Dan moet het juist aandacht trekken en een goed beeld geven van wat je doet. Als ik een visitekaartje zou krijgen met dit logo denk ik niet aan art en zou ik niet veel verwachten van je concept.

www.8D-games.nl Serious Games, Gamercials & Apps

Link naar reactie
  • 0

Dank nog voor de link, ziet er niet heel grootschalig/serieus uit maar ik denk dat we elkaar niet in de weg zouden zitten gezien qua activiteiten,

Met een nagenoeg zelfde logo, zelfde naam en zelfde branche zou ik daar nooit zo lichtzinnig over denken. Er is feitelijk een bestaande partij die in dezelfde branche opereert met dezelfde naam en zelfs logo!), vraag is dan niet zo snel wat jij denkt maar wat die ander mogleijk denkt (en/of een rechter). Als jij (of die ander) gaat groeien en echt naamsbekendheid gaat creeren is het een drama om de naam te moeten laten vallen natuurlijk.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 112 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.