• 0

postbezorging om gek van te worden

Voor de zoveelste keer: een herinnering met extra kosten op een nota die kennelijk al zeker 2 keer verstuurd is, en ik heb niets gehad. (HBD Detailhandel)

 

Vorige week een brief met 3 weken vertraging (UWV). Brieven van de bank die niet aankomen, belastingdienst, ga zo maar door.

 

Ik word er zo langzamerhand wanhopig van. Als ik een klacht indien gaat het van: welke registratiecode staat er op de envelop. Ja duh, ik heb de brief niet ontvangen he? Dan moet ik de instanties die de brief verstuurd hebben gaan benaderen van postnl. Het is werkelijk niet normaal

 

Het gekke is dat de bewijslast dat wij post niet ontvangen (wij hebben 2 bedrijven op dit adres) kennelijk bij ons ligt.

 

Vandaag weer de gemeente gebeld, want post nl beweert gewoon dat ons adres niet bestaat, gemeente gaat weer contact opnemen. Maar het zal wel weer niet helpen.

 

Heeft er iemand een suggestie? postbus nemen en elke dag kilometers daarvoor rijden (wij zitten in het buitengebied) is het enige wat ik kan verzinnen, maar ik weet ook niet of dat zomaar bij alle instanties kan. Ons adres wordt vaak vanuit kvk en gba gehaald. Inschrijving gba met postbus kan in ieder geval niet volgens mij. Kvk weet ik niet.

 

Ik heb al tig klachten ingediend bij post nl, resultaat 0.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Voor de zoveelste keer: een herinnering met extra kosten op een nota die kennelijk al zeker 2 keer verstuurd is, en ik heb niets gehad. (HBD Detailhandel)

 

Vorige week een brief met 3 weken vertraging (UWV). Brieven van de bank die niet aankomen, belastingdienst, ga zo maar door.

 

Ik word er zo langzamerhand wanhopig van. Als ik een klacht indien gaat het van: welke registratiecode staat er op de envelop. Ja duh, ik heb de brief niet ontvangen he? Dan moet ik de instanties die de brief verstuurd hebben gaan benaderen van postnl. Het is werkelijk niet normaal

 

Het gekke is dat de bewijslast dat wij post niet ontvangen (wij hebben 2 bedrijven op dit adres) kennelijk bij ons ligt.

 

Vandaag weer de gemeente gebeld, want post nl beweert gewoon dat ons adres niet bestaat, gemeente gaat weer contact opnemen. Maar het zal wel weer niet helpen.

 

Heeft er iemand een suggestie? postbus nemen en elke dag kilometers daarvoor rijden (wij zitten in het buitengebied) is het enige wat ik kan verzinnen, maar ik weet ook niet of dat zomaar bij alle instanties kan. Ons adres wordt vaak vanuit kvk en gba gehaald. Inschrijving gba met postbus kan in ieder geval niet volgens mij. Kvk weet ik niet.

 

Ik heb al tig klachten ingediend bij post nl, resultaat 0.

 

Helaas deel ik je ervaring.

Ik was lange tijd tevreden met de post. De bezorgers waren hier bekend en bezorgden alles zonder probleem.

 

Helaas kwam het postbedrijf op het briljante idee om alle ervaren postbodes te ontslaan en te werken met uitzendkrachten, wisselende dagloners en mensen van de sociale werkplaats. Niets kwaads over die mensen, maar ze weten niet altijd (altijd niet) de adressen te vinden.

 

Na de postbezorging doen de bewoners hier ook nog eens een ronde, om de fout bezorgde post in de goede brievenbussen te doen. Tegenwoordig zet ik mijn telefoonnummer bij het postadres. Soms wordt ik door iemand gebeld die een paar straten verderop woont. Dan volgt een afspraak, bezoek, en wisselen we de post uit. Maar dat gaat ook lang niet altijd goed.

 

De postbezorging is inderdaad hopeloos slecht geworden. Absoluut onbetrouwbaar. En dat kost zo langzamerhand iedereen heel veel geld.

 

Vreemd genoeg is de ene afzender verantwoordelijk voor het aankomen van de verzonden post, en de andere weer niet.

Vreemd, die rechtsongelijkheid. Maar waarschijnlijk heeft nooit iemand die merkwaardige veronderstelling aangevochten, dat jij verantwoordelijk zou zijn voor het aankomen van de post die aan jou is verzonden door de nog niet geprivatiseerde instellingen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Bij de kvk kun je je een postbus als correspondentie adres opgeven (niet als vestigingsadres).

 

Je kunt de post die je ontvangt in een postbus door PostNL dagelijks laten bezorgen op een gewenst adres, jouw vestigingsadres bijvoorbeeld.

 

En de kern van het probleem ligt volgens mij bij PostNL als ik het goed lees. Een postbus die vervolgens bezorgd wordt door PostNL lijkt dan niet een oplossing ;-)

 

BAMeffect.nl - Sociale webspecialist uit Rotterdam

Link naar reactie
  • 0

Bij de kvk kun je je een postbus als correspondentie adres opgeven (niet als vestigingsadres).

 

Je kunt de post die je ontvangt in een postbus door PostNL dagelijks laten bezorgen op een gewenst adres, jouw vestigingsadres bijvoorbeeld.

 

En de kern van het probleem ligt volgens mij bij PostNL als ik het goed lees. Een postbus die vervolgens bezorgd wordt door PostNL lijkt dan niet een oplossing ;-)

 

De postbezorging naar Postbussen is over het algemeen een stuk betrouwbaarder dan naar een huisadres. De verplaatsing van postbus naar huisadres gaat niet via een normale postbode, maar via een koerier als ik me niet vergis. Het lost dus wel degelijk iets op.

Link naar reactie
  • 0

Tja vervelende kwestie. waarschijnlijk erg plaatsgebonden want ik krijg helaas alle rekeningen stipt op tijd, zelfs die van het CJi :-\

 

Postbus zou een alternatief kunnen zijn alleen zitten daar tegenwoordig wel kosten aan. En of die koerier dat gratis bij je brengt?

zelf dagelijks langsrijden om je post op te halen is ook tijdrovend. hebben jouw buren dezelfde ervaringen met post.nl?

Link naar reactie
  • 0

dat staat me ook tegen, nog meer kosten maken voor postnl, maar als het alles op zou lossen zou ik het toch doen. Echter, het probleem is ons gba adres en er zijn nogal wat instanties die weigeren een ander adres te gebruiken.

 

Vestigingsadres is huisadres want wij wonen op het bedrijf dus dat is nu eenmaal niet te veranderen.

 

Maar ik ben toch wat opgeschoten, de gemeente heeft weer contact gezocht met postnl. Niet dat het iets op zal lossen, maar het is wel prettig dat ze het doen. In feite bellen ze op om te vertellen dat ons gba adres echt betaat en dat postnl daar dus post moet bezorgen.

 

tjonge het gaat echt nergens over! Maar de gevolgen zijn voor ons wel heel vervelend. Ik kan mijn adres bij kvk inmiddels wel omzetten (inschrijving dateert van voor ik het winkelpand had) maar mijn man is gewoon gebonden aan dit adres.

 

Ik merk overigens dat de postbezorging in mijn winkel ook niet heel goed loopt, ik krijg zelf steeds post voor anderen, maar heb ook niet alle post ontvangen die ik had moeten krijgen.

 

Postnl functioneert bij ons dus heel slecht. Tenminste voor de brievenbuspost met paketten gaat het prima!

 

Mijn man heeft al eens bij de bezwarencie gezeten van Dienst Regelingen. We hadden de beschikking inzake toeslagrechten nooit ontvangen en daardoor bezwaarmogelijkheid gemist (bedrag klopte niet) de cie stelde toen gewoon: de postbezorging in NL is goed, wij vinden het niet geloofwaardig en u heeft niet aangetoond dat u de brief niet ontvangen heeft.

 

Wij weten nog steeds niet hoe we moeten aantonen dat we iets niet ontvangen!

Link naar reactie
  • 0

Wij weten nog steeds niet hoe we moeten aantonen dat we iets niet ontvangen!

 

Dat is ook onmogelijk.

 

Ooit is er gerechtelijke uitspraak geweest, dat verzonden post wordt geacht te zijn aangekomen.

Dat was waarschijnlijk van vóór het ontslag van alle ervaren postbodes.

 

Andersom wordt dit gek genoeg nooit gehanteerd: Het bezwaarschrift dat jij op tijd indiende, maar veel te laat of nooit werd bezorgd, wordt niet in behandeling genomen omdat het niet binnen de termijn is ontvangen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 201 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.