• 0

Welke developer wil ons helpen De Zelfstandigenburcht te bouwen?

Sinds het begin van 2013 ben ik bezig geweest met het uitwerken van een concept dat ontstond toen ik merkte dat er eigenlijk geen morele, praktische en psychologische hulpstructuren zijn voor zelfstandigen die in een crisis zitten. Dat is niet per sé hetzelfde als 'de' crisis, maar momenteel hangt dat wel vaak samen natuurlijk.

 

Wie vaart en flow verliest moet terugvallen op bestaande structuren, en die mensen die daarin werkzaam zijn snappen niet al te veel van 'de zelfstandige' en 'de ondernemer', al bedoelen ze het goed natuurlijk. Ik hoor keer op keer over het gebrek aan aansluiting en wat mij betreft onnodig leed bij zelfstandigen omdat ze denken dat ze er alleen voorstaan, of dat het rampzalig is wat ze overkomt. Leuk is anders natuurlijk, maar het kan een stuk aangenamer.

 

Ik heb daarom, met behulp van een aantal geweldige mensen, het concept verder uitgewerkt en nu zijn we op zoek naar een partij die het 'why' van dit initiatief helemaal onderschrijft en ons wil helpen het te realiseren.

We spannen ons hier allemaal uit overtuiging voor in, hoewel er in het concept zelf wel een verdienmodel zit zodat we het op termijn ook kunnen laten groeien en drijvende houden.

 

Dit is dus geen klus, maar een uitnodiging om mee te helpen bouwen.

En hoewel je natuurlijk ook gewoon een club kan zoeken die je een zak geld geeft en het dan voor je bouwt, lijkt het mij krachtiger als iemand of een partij die diezelfde intentie heeft om deze (onze) tribe te helpen aan boord komt en die energie er in investeert.

 

De visie achter De Zelfstandigenburcht is:

Zelfstandigen helpen zelfstandig te blijven (op z'n minst mentaal!),

en

Zelfstandigen helpen de overgang te maken van slachtoffer naar verantwoordelijke (Dit is een universeel principe dat voor iedereen geldt die in de penarie komt en daar weer uit moet of wil).

 

Wij bieden daarvoor tools waar mensen zelf mee aan de slag kunnen om creatief en ondernemend te blijven, maar willen ook een community laten ontstaan. En wie me al een tijdje kent weet dat ik dat wel kan ;-)

 

Aan boord (als adviseur, coach, expert) zijn al een aantal raspaardjes, en het interaction design wordt verzorgd door een van de beste UX designers van Nederland.

Materiaal is ook al geschreven en opgenomen.

 

Reacties kunnen hier, of stuur me een pm, of mail naar annedien[at]gmail.com

 

 

 

 

 

Schermafbeelding_2013-10-08_om_08_18_01.thumb.png.329474c4cf42a30537bc7057028081cc.png

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik lees je post maar ik kan er niet helemaal uit opmaken wat nu precies het concept is. Aan de hand van je screenshot krijg ik het idee dat je een paper/boek gratis aanbied en verkoopt. Is dat wat het plan is? Of is er meer?

 

Het lijkt me wel makkelijk om daar duidelijkheid in te scheppen zodat een developer (zoals ik zelf) weet waaraan hij begint...

Link naar reactie
  • 0

Update:

Arjen Bos van www.aneto.nl heeft gereageerd op mijn oproep op Higherlevel, en inmiddels staan de eerste contouren van de website. Alles nog in 'work in progress' stadium natuurlijk, maar de basis is er!

Ik heb een oproep in vraag&aanbod gezet, want nu zijn er mensen nodig die willen meebouwen, want alleen kan ik het niet ;)

Het heeft ook even op het sudderpitje gestaan in verband met het opzetten van ons bureau. Maar dit project heeft m'n hart, dus we gaan weer eens even wat gas geven.

We hebben ook een pivot gemaakt met de positionering en de mantra is nu: Een plek om aan jezelf te werken. In vroeger tijden ging je naar een klooster voor introspectie; dit moet zo'n soort plek worden. Danwel; als je een bepaald onderwerp wilde onderzoeken ging je naar een specifiek klooster, ze hadden elk hun eigen bibliotheek en kennis. Plus, in een klooster hebben ze vaak heerlijk bier ;D

 

 

Link naar reactie
  • 0

@Annedien,

 

Interessant concept (misschien zelfs ook voor inhoudelijke bijdragen, daar kom ik later via pm nog een keer op terug), maar uit de inleidende tekst op dit forum en de site worden mij 2 dingen niet helemaal duidelijk:

 

Is de ZB alleen een on line concept/community, of is het ook of juist de intentie om off line bijeenkomsten en trainingen etc te organiseren (al dan niet onder het genot van dat lekkere bier uiteraard)

Wat is de scope van wat je aan kennis en vaardigheden wilt aanbieden: vooral de zachtere kant (introspectie, persoonlijke effectiviteit, de "wat wil ik eigenlijk" vragen) of ook de wat meer aardse /operationele zaken?

Ook daarin kan zelfstandigheid en eigen verantwoordelijkheid (ipv slachtoffer) immers een grote rol spelen.

 

Ik noem ik dat kader o.a. het voorbeeld van risicospsychologie: het je bewust worden dat hoe je als ondernemer en mens omgaat met risico's (de perceptie) grotendeels gestuurd wordt door een oeroud apenbrein, waardoor de perceptie, en het daaraan gekoppelde gedrag, vaak irrationeel is

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Dank voor je reactie Norbert! Ik ben ook benieuwd naar die pm, dan! ;)

 

Online is de winkel, offline bouwen we aan de community, maar niet zozeer voor trainingen en dat soort dingen, meer samen dingen doen - vriendschappelijk, dus.

 

Introspectie kan keihard zijn hoor ;) maar ik snap wat je bedoelt. Het is vooral gericht op persoonlijke ontwikkeling, MAAR een ecourse 'hoe ruim ik mijn wanorde op' is meer dan welkom. Of 'hoe gebruik ik 's avonds koken als mijn creatieve project om inspiratie op te doen voor mijn bedrijf'.

Sommigen weten dat ik in mijn oorspronkelijke positionering meer aan de crisis-kant zat, maar daar ben ik van afgestapt hoewel dat er natuurlijk zeker onderdeel van uitmaakt. Ik heb daar in elk geval uit meegenomen dat er niet echt een netwerk is gebaseerd op inzicht en begrip van 'de psyche van zelfstandigen', wat er nu is is toch vooral heel feitelijk en technisch allemaal. Of juist weer wat te vaag naar mijn smaak ;)

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 167 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.