Ben een nieuwe onderneming gestart. Heb in het verleden mijn huurder gevraagd uit mijn bedrijfspand te gaan.
De aanzegging om te verdwijnen dateert al weer van 2009. Heb huurder een lange tijd gegund. (Anders had ik voor haar de herinrichtingskosten moeten betalen)
heb hiervoor uiteindelijk een advocaat ingeschakeld.
Nu wil ik de btw van de advocaatkosten terugvragen. De fiscus is echter van oordeel dat dit niet kan.Ik had de btw destijds
moeten terugvorderen, maar dit kon niet omdat het pand niet in de btw sfeer was verhuurd
De supletieregeling gaat uit van een termijn van vijf jaar voor het terugvorderen van oude btw.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
highbrow
highbrow
Ben een nieuwe onderneming gestart. Heb in het verleden mijn huurder gevraagd uit mijn bedrijfspand te gaan.
De aanzegging om te verdwijnen dateert al weer van 2009. Heb huurder een lange tijd gegund. (Anders had ik voor haar de herinrichtingskosten moeten betalen)
heb hiervoor uiteindelijk een advocaat ingeschakeld.
Nu wil ik de btw van de advocaatkosten terugvragen. De fiscus is echter van oordeel dat dit niet kan.Ik had de btw destijds
moeten terugvorderen, maar dit kon niet omdat het pand niet in de btw sfeer was verhuurd
De supletieregeling gaat uit van een termijn van vijf jaar voor het terugvorderen van oude btw.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/43102-oude-uitgaaf-btw-terugvorderen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag