• 0

Kan ik een gebruikte auto kopen en willekeurig afschrijven

Ik ben van plan om een renault megan eco2 14% diesel te kopen. Nu zit ik alleen te twijfelen of ik deze ook 2e hands kan aanschaffen (wel btw aftrekbaar) en toch willekeurig afschrijven en gebruik kan maken van de investeringsaftrek..

 

Wie kan mij vertellen of dit kan met gebruikte auto's en of welke regelingen wellicht ook nog van toepassing zouden zijn? Of zit ik aan een nieuwe vast om in aanmerking te komen? (zie in bovenstaande berichten van niet maar is dit wellicht dit jaar anders?)

 

Heb een eenmanszaak en ben nog een starter..

 

alvast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Alleen de kleinschaligheidsinvesteringsaftrek kan op gebruikte bedrijfsmiddelen worden toegepast, de MIA (net als overigens de EIA) en de Vamil alleen op nieuwe bedrijfsmiddelen. Als starter kun je overigens wel op die grond willekeurig afschrijven.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

Idd... ;D dat had ik al gedaan.. Maar het is me nog niet helemaal duidelijk of ik als ik bv een 2e hands auto koop van 20000 euro ex BTW.

 

Kan ik dan in het 1e jaar omdat ik starter ben 100% afschrijven (minus restwaarde) en daarnaast ook nog eens 28% kleinschaligheidsaftrek?

 

En als deze auto van na 1 juli 2012 is dan neem ik toch de 60 maandenregeling mee?

 

alvast bedankt..

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 250 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.