Een vraag over productaansprakelijkheid bij levering van een EU product aan een bedrijf in de VS.
Wanneer ik aansprakelijk wordt gesteld in Europa dan kan ik uiteindelijk doorverwijzen naar de fabrikant. Is dat in deze ook zo wanneer ik een claim krijg vanuit de VS? Of wordt de aansprakelijkheid al verlegd naar het bedrijf in de VS?
Voor het plaatje. Ik heb een race-overall van een europees merk verkocht aan een bedrijf in amerika die dat vervolgens weer leveren aan hun klant. Het grootste merk race-producten die ook in de VS worden verkocht dus het zal zo'n vaart niet lopen maar ben wel benieuwd.
Zijn er trouwens aansprakelijkheidsverzekeringen die VS/Canada dekking bieden?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Flugplatz911
Flugplatz911
Een vraag over productaansprakelijkheid bij levering van een EU product aan een bedrijf in de VS.
Wanneer ik aansprakelijk wordt gesteld in Europa dan kan ik uiteindelijk doorverwijzen naar de fabrikant. Is dat in deze ook zo wanneer ik een claim krijg vanuit de VS? Of wordt de aansprakelijkheid al verlegd naar het bedrijf in de VS?
Voor het plaatje. Ik heb een race-overall van een europees merk verkocht aan een bedrijf in amerika die dat vervolgens weer leveren aan hun klant. Het grootste merk race-producten die ook in de VS worden verkocht dus het zal zo'n vaart niet lopen maar ben wel benieuwd.
Zijn er trouwens aansprakelijkheidsverzekeringen die VS/Canada dekking bieden?
Zeer bedankt voor de hulp,
G
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/43124-product-aansprakelijkheid-bij-verkoop-aan-bedrijf-in-vs/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag