• 0

Feedback website PIXIE.NL [sport- en danskleding]

Omschrijving van je concept:

Wij maken sportkleding en danskleding op maat in ons eigen atelier in Hellevoetsluis voor ons eigen sportkleding label PIXIE, dus made in NL. Je kunt de sportbroeken en tops zelf op de gewenste lengte bestellen en ook zelf ontwerpen door je eigen kleurcombinaties te bepalen. Wij leveren vanaf damesmaat maat 36 tot en met damesmaat 54 en vanaf herenmaat 46 tot en met herenmaat 56.

 

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Ik heb de webshop in Magento laten bouwen en zelf aangepast naar onze mogelijkheden. Bij ontwerp zelf kun je ook je eigen sportkleding ontwerpen. Omdat wij alles zelf maken, kunnen klanten zelf hun kleurkeuzes bepalen.

 

Ik heb de webshop zo goed mogelijk geoptimaliseerd op gebied van SEO, ben bezig met linkbuilding, social media enz.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Ik wil ervoor zorgen dat er voor iedere sporter: lang, kort, dik of dun goede sportkleding die past geleverd kan worden.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Geen standaard productie in landen zoals China en Bangladesh maar unieke kleding.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ik wil mijn website http://www.pixie.nl graag hoger in Google en natuurlijk meer bezoekers, dus sta open voor kritiek en commentaar zodat ik de webshop kan verbeteren.

 

Een van de dingen die ik moeiijk vind is om te laten zien dat wij het zelf maken zonder dat het overkomt als 'hobby' bedrijf want dat zijn wij niet. We bestaan inmiddels bijna 20 jaar en zijn verder volledig geautomatiseerd, snijden bijv. met een cad/cam systeem enz. Misschien hebben jullie tips hoe ik dit zou kunnen aanpakken?

 

 

Online Marketing in Jip & Janneke taal

www.onlinejunkies.nl

 

Droom jij van een eigen kledinglijn? Doe mee met de cursus Start je eigen kledinglijn: www.kledinglijnstarten.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 1

Eerste indruk van je homepage is dat ie er professioneel uitziet. Maar dan ga ik de tekst lezen, ik zou iemand er even kritisch naar laten kijken (bv danskleding & sport kleding = sportkleding aan elkaar, tekorte broeken = te korte broeken, etc).

Je logo is Pixie sport & dance wear, maar dan begin je de tekst met 'Sportkleding' en daarna gelijk danskleding & sportkleding. Ben daar consequent en duidelijk in en draai sport en dans niet om.

 

Verder vind ik het een goed verhaal, het is duidelijk wat jullie hebben (en de producten zien er mooi uit).

Misschien zou je 'over Pixie' wat meer kunnen benadrukken door het naast je blog te zetten, waardoor het duidelijker is dat jullie de producten zelf maken.

www.babooba.nl

"De natuurlijke zachtheid van mama dichtbij"

Link naar reactie
  • 0

Dank je wel voor je reactie en je compliment.

 

Ik heb de teksten aangepast. Voor het logo ga ik kijken wat ik kan doen omdat dit in ons logo overal zo staat. Dat is nog uit de tijd dat wij ons niet druk maakten om zoekmachine optimalisatie. ;D.

Naast blog is niet voldoende ruimte om iets in de navigatie toe te voegen maar msschien zou het anders kunnen, daar ga ik over nadenken.

Online Marketing in Jip & Janneke taal

www.onlinejunkies.nl

 

Droom jij van een eigen kledinglijn? Doe mee met de cursus Start je eigen kledinglijn: www.kledinglijnstarten.nl

Link naar reactie
  • 0

Een paar opmerkingen na een eerste blik.

 

Je banner is zo groot, dat de tekstregel daaronder op mijn scherm nét niet leesbaar is. Daardoor mis je in mijn optiek een belangrijke manier om bezoekers nieuwsgierig te maken en dus op je site te houden. Ook in de regel boven de banner vind jij het promoten van je verzendkosten blijkbaar belangrijker dan het feit dat je kleding speciaal op maat kunt maken.

 

Waarom bij "Dames" wel een keuze voor "Alle sportkleding" en bij "Heren" en "Kids" niet?

 

Het idee van "Sport & Dance" vind ik niet terug in je menustructuur. Sterker nog, het woord "Dance" vind ik daar helemaal niet. Dat helpt niet echt voor de bezoeker die specifiek op zoek is naar "Dance" kleding.

 

De toegevoegde waarde van de categorie "Merk" bij de verfijning heb ik niet kunnen ontdekken, alle items lijken "eigen merk" te zijn.

 

Leuk, zo'n maatadvies formulier. Maar waarom niet een iets groter vak voor "Bijzonderheden"?

 

Kijk maar of je er iets mee kunt.

Link naar reactie
  • 0

John, bedankt voor je reactie.

 

De banner kleiner is erg lastig omdat onze modellen in de lengte staan en het dan nog kleiner wordt, maar de tekst heeft er eerst ook boven gestaan en is later eronder gegaan. Misschien toch weer wijzigen zodat het duidelijker is.

 

Ik heb er niet bij stil gestaan dat alle sportkleding niet bij heren en kids staat... 8)

 

De kleding voor Dance is eigenlijk hetzelfde als de 'gewone' sportkleding, daar zit vrijwel geen verschil in, maar misschien kan ik wel een categorie met alle modellen die meer van dans zijn bij elkaar zetten, dat is wel een goed idee.

 

Het klopt dat alles van het eigen merk is, dus die zou ik inderdaad kunnen laten vervallen, heb alleen geen idee waar ik dat zou kunnen doen, dus dat wordt even zoeken.

 

Het vak bijzonderheden is groter gemaakt, dat was mij helemaal niet opgevallen.

 

Fijn dat jullie zo goed de website bekijken, daar heb ik wat aan!! Zelf zie je sommige dingen niet meer omdat je er al zolang mee bezig bent!

Online Marketing in Jip & Janneke taal

www.onlinejunkies.nl

 

Droom jij van een eigen kledinglijn? Doe mee met de cursus Start je eigen kledinglijn: www.kledinglijnstarten.nl

Link naar reactie
  • 0

Miranda,

 

Goede shop, mooie producten. Fijn om te zien dat mensen zelf ook nog kleding ontwerpen en maken en dat het niet alleen wederverkoop is. Ik heb je site bekeken en wat punten gevonden die naar mijn idee wel wat beter kunnen.

 

* Algemeen

Je hebt een hele duidelijke positionering van je bedrijf: Betaalbare, unieke sport- en danskleding op maat gemaakt in Nederland. Dit gegeven zou ik veel duidelijker communiceren. Gebruik het in je logo, gebruik het als USP's, noem maar op. Dit onderscheidt jou nu van de gewone sportkleding doorverkopers.

 

* Navigatie

Je menu-item "Ontwerp zelf" heeft de kleur die je ook gebruikt als een menu wordt bezocht. Dit is verwarrend, geef dan liever een gele of rode kleur aan dit menu-item. Nu lijkt het alsof Ontwerp zelf het actieve menu-onderdeel is.

 

* SEO

Je gebruikt voor veel zaken afbeeldingen op je site. Bijvoorbeeld in de rotator, de slogan onder je logo en je 2 USP's onder de navigatie. Helaas is de Google zoekrobot nog steeds niet heel goed in het interpreteren van afbeeldingen. De content die je nu als afbeelding aanbiedt wordt waarschijnlijk niet geïndexeerd door Google & Co. Probeer daar waar mogelijk tekst te gebruiken of op zijn minst hele goede titels en beschrijvingen bij je afbeeldingen te gebruiken.

 

Het verhaal over die kleding op je homepage is SEO-techniek van gisteren. Je gooit er allemaal keywords tegenaan die eigenlijk een vervelend leesbare tekst opleveren omdat je zoveel in herhaling vervalt. Schrijf dan beter op wie je bent, wat jouw producten zo bijzonder maakt, wat de pluspunten zijn (altijd passend, hoge kwaliteit, etc.) en dergelijke. Positioneer hier jezelf beter.

 

* Rotator op Homepage

Zoals John al schreef: die rotator is wel groot. Afgezien van de grootte, storen me nog 2 dingen:

1. Je geeft geen indicatie hoeveel items er in de rotator zitten en ik heb er geen controle op. Stel ik zie op slide 2 iets dat mij boeit, dan moet ik wachten (hoeveel items?) tot het item opnieuw wordt getoond. Liever klik ik dan op een thumbnail of button om er direct naar toe te gaan.

2. De call to action is niet uitgesproken genoeg. Het is niet direct duidelijk waar de slide me naar toe zal voeren als ik er op klik. Zet in je tekst bijvoorbeeld "Nu te koop: nieuwe collectie sporkleding voor mannen" Bij het item Red levert een klik geen vervolg op.

 

* Fotografie

Bij de pagina Sale krijg ik foto's te zien van mannen en vrouwen die jouw kleding dragen. Kijk ik nu op een willekeurige overzichtspagina, dan krijg ik alleen de kleding te zien. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan productfotografie met mensen. Geeft mij een iets beter beeld hoe de kleding zal staan. Je hebt dergelijke foto's wel, is er een reden geweest waarom je voor alleen het product hebt gekozen?

 

* Positionering van je bedrijf

Wat jou nu uniek maakt, springt er voor mij nog te weinig uit. Dat is een combinatie van:

1. Je bent onzichtbaar, pas op Over ons maken we kennis met je. Geef je site meer 'smoel' en een persoonlijke touch. Zet gerust een banner op iedere pagina met jouw gezicht en naam en daarbij iets als "Vragen over de kleding? Bel 123-45678 en ik help je."

2. Je beeldt niet genoeg uit dat je zelf ontwerpt en produceert. Ik zou op de Homepage en op de pagina Over ons een korte video zetten die de mogelijkheden van je bedrijf goed laat zien.

 

* Kleding ontwerpen

Het duurde even voordat ik doorhad hoe dit deel werkte. Het staat er naast - weet ik nu - maar ik had er compleet overheen gelezen. Ik vind de gekozen opzet niet heel intuitief of duidelijk. Als ik goed lees en kijk, weet ik dat de kleuren corresponderen met het materiaal. Dit zijn 2 gevaarlijke aannames: mensen lezen slecht en er zijn best veel mensen die moeite hebben met het waarnemen van kleuren. Zo lijdt bijvoorbeeld 1 op de 8 mannen aan een vorm van kleurenblindheid. Bij onzekerheid of onduidelijkheid zullen mensen afhaken in het koopproces...

Ik zou kijken en vooral testen of er andere uitvoeringen van dit onderdeel mogelijk zijn, voor mij is deze niet duidelijk genoeg namelijk.

 

* Overige

Verder vind ik je nog niet alles uit de kast haalt om het uiterste uit je shop en bedrijf te halen. Zo even wat ideeën:

- Je haalt regelmatig de media. Waarom is dat zo'n achterafpagina (Gespot in Pixie) op je site? Daar mag je trots op zijn, dat mag je best bespreken in bijvoorbeeld je blog.

- Waarom doe je niet meer met je klantverhalen?! Ook dit is weer zo'n achterafpagina waar veel mensen overheen zullen kijken. Mensen zijn gevoelig voor wat andere mensen doen/deden. Dit heet in de gedragspsychologie Social Proof. Laat zien dat anderen heel tevreden waren over jou en je product, dat maakt de aankoop van jouw spullen zoveel gemakkelijker. Testimonials kun je algemeen inzetten of je kunt ze koppelen aan een specifiek product. Probeer het gewoon eens uit!

 

Het lijkt misschien veel commentaar maar dat valt best mee (denk ik). Je hebt mooie producten, een goede webshop en je kunt met jouw talenten een niche bedienen. Een prima basis. Nu is het vooral zaak op details te verbeteren en dit te testen.

 

Succes,

iOptimize

 

iOptimize maakt klanten van bezoekers en verbetert het rendement van je site.
Link naar reactie
  • 0

iOptimize, bedankt voor je uitgebreide reactie!

 

Wij zijn er ook trots op dat wij zelf nog steeds in Nederland produceren, helaas is daar toch wel weinig waardering voor.

 

Ik ga proberen om onze USP duidelijker naar voren te laten komen. We vinden al lang dat er een bedrijfsvideo moet komen en daar ga ik nu ook zeker doen. Dan zie je pas echt wat zelf maken inhoudt.

 

Het Ontwerp Zelf is gekleurd omdat het niet goed opviel, maar ik begrijp je opmerking en ga kijken wat ik daar aan kan doen.

 

De tekst op de homepage is inderdaad geschreven met ook op SEO, dat ga ik ook nog wat beter neerzetten, daar kan ik ook ons verhaal dan beter in kwijt.

 

De slider op de voorpagina kan ik niet veel aan veranderen maar de call to action kan ik aanpassen. De sllide Red is nu gelinkt, bedankt voor je oplettendheid.

 

Wij hebben zojuist de modelfotografie veranderd naar productfotografie op advies van een 'webshop deskundige'. Het geeft wel een rustiger beeld en wij kunnen zo gemakkeliijker modellen toevoegen tussen de fotoshoots door.

 

Bij het kleding ontwerpen liepen we helaas tegen een aantal technische beperkingen aan om het toch mogelijk te maken. Ik weet dat het nu nog niet altijd voor iedereen duidelijk is maar er is nog geen oplossing mogelijk. We zijn er wel mee bezig om te kijken hoe we het anders zouden kunnen doen.

 

Voor de achterafpagina's ga ik kijken of we ze misschien ook als blokken op de voorpagina zouden kunnen plaatsen. Ik ga kijken of dat gaat passen.

 

Dank je wel voor je uitgebreide commentaar en het zet ons weer aan het denken, dus dat is erg fijn.

 

Robbert,

 

We hebben een aantal producten voorop staan met de prijs ter indicatie, maar jij had er liever meer gezien?

 

 

Fijn weekend iedereen!

 

 

Online Marketing in Jip & Janneke taal

www.onlinejunkies.nl

 

Droom jij van een eigen kledinglijn? Doe mee met de cursus Start je eigen kledinglijn: www.kledinglijnstarten.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 171 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.