• 0

Kapitaal aantrekken (participaties / investeerders / ?)

Hallo,

Enige tijd terug (2011) heb ik naast mijn bestaande bedrijf een nieuwe BV opgericht. Wat we precies gaan doen wil ik nog even in het midden laten. Samengevat komt het er in ieder geval op neer dat we objecten gaan realiseren en vervolgens zelf exploiteren. Om deze objecten te kunnen realiseren is geld nodig.

In de afgelopen jaren hebben wij inmiddels zo'n € 80.000,- zelf geïnvesteerd. Volgend jaar komt het moment waarop we de eerste objecten kunnen gaan bouwen. Hierdoor ontstaat er behoefte aan nieuw kapitaal. In totaal gaat het om circa € 1mln. De bank wil voor 60% met ons mee doen, de daadwerkelijke behoefte is dus € 600k.

Nu heb ik alle gangbare manieren om dit te verwezenlijken natuurlijk bekeken. Inmiddels heb ik ook al iemand gevonden die voor € 100K mee gaat doen in ruil voor een stukje aandelen. De rest kunnen we uiteraard ook op deze manier proberen in te vullen, maar eigenlijk wil ik breder inzetten om er zo zeker van te zijn dat onze behoefte snel is ingevuld.

Ik ben begonnen om te kijken of 'participaties' iets zijn om op die manier ook vermogende particulieren te kunnen benaderen. Ik kan hier een hoop over terug vinden, maar niet concreet wat nu (in ons geval) de voor- en nadelen kunnen zijn én wat er wel en niet mag en / of kan op dit vlak. Kan iemand hier misschien iets meer over vertellen?

Daarnaast zijn suggesties natuurlijk ook meer dan welkom! Concreet komt het er op neer dat we goede opties tot deelneming willen bieden voor zowel zakelijke als particuliere deelnemers / investeerders.

Ik ben heel benieuwd naar de reacties en bedank jullie op voorhand voor de eventuele reacties!

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

• 0
In totaal gaat het om circa € 1mln. De bank wil voor 60% met ons mee doen, de daadwerkelijke behoefte is dus € 600k.

Tip 1: als je investeerders wilt aantrekken, zorg dan dat de cijfers en rekensommen kloppen. Hier zit een stevige denk- , typ- of rekenfout in...

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

• 0

In totaal gaat het om circa € 1mln. De bank wil voor 60% met ons mee doen, de daadwerkelijke behoefte is dus € 600k.

Tip 1: als je investeerders wilt aantrekken, zorg dan dat de cijfers en rekensommen kloppen. Hier zit een stevige denk- , typ- of rekenfout in...

Foutje... behoefte moest idd zijn € 400k ipv € 600k!

• 0

De daadwerkelijke behoefte is € 1 miljoen, wat nog ontbreekt is 400k. ;) De bank zal voor die 600k voldoende zekerheden eisen die waarschijnlijk ook nog een preferent zijn op andere schuldeisers.

Lijkt me dat particuliere investeerders daar niet echt warm voor zullen lopen. of worden ze allemaal aandeelhouder in de bv?

• 0

Nu heb ik alle gangbare manieren om dit te verwezenlijken natuurlijk bekeken. Inmiddels heb ik ook al iemand gevonden die voor € 100K mee gaat doen in ruil voor een stukje aandelen. De rest kunnen we uiteraard ook op deze manier proberen in te vullen, maar eigenlijk wil ik breder inzetten om er zo zeker van te zijn dat onze behoefte snel is ingevuld.

Welke voor jou gangbare manieren heb je tot nu toe bekeken? Kunnen we wellicht directer informeren.

Is het je bedoeling hier op HL een investeerdere geinteresseerd te krijgen voor je project?

Bank wil 60% financieren, worden daarbij ook kapitaaleisen gesteld?

• 0

Kunnen investeerders behalve financieel ook op andere manier meeprofiteren? Mee-eten in een restaurant bijvoorbeeld?

Ik heb time-sharing als model altijd erg mooi gevonden. De uitvoering is helaas wat shitty vaak.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar