Gisteravond hadden wij wat relaties op bezoek om hen met het resultaat van onze verbouwing te laten kennismaken. Bij Nationale Catering Cadeaubon hadden wij een tapaspakket besteld, dit netjes vooruit betaald en we hadden vervolgens bevestigd gekregen dat gisteren voor 18 uur de levering zou plaatsvinden.
Gisteren tussen 12 en 13 uur worden wij echter gebeld dat zij het pakket niet gingen leveren, want ‘er was een ongelukje mee gebeurd’. Hoogst verbaasd vertelde ik de dame dat ze dat probleem dan moesten oplossen, omdat ik gasten verwachtte en dus niet voor niets voor deze dag dat pakket besteld had. Zij zou navraag doen en even later werd ik door een heer teruggebeld die onvermurwbaar was: “Heel vervelend voor u maar wij gaan niet leveren.” Uiteraard ging die stellingname mij te ver, want er lag immers nog een hele werkdag (ik hoefde het pakket pas rond een uur of acht te hebben) voor de boeg om dit op te lossen; helaas, de heer bleef op zijn standpunt.
Ik heb aangegeven dat het laatste woord hier nog niet over gezegd was en ben met mijn vrouw maar een tapasbuffetje gaan bedenken, samenstellen en bereiden, want je wilt niet voor l.. staan bij je gasten, het was stressen, maar het lukte ons uiteraard wel, des te gekker dat een cateringbedrijf dat niet zou kunnen, vind ik dan ???.
Nog daargelaten dat ik hun opstelling vanuit mijn vakgebied vind getuigen van enorme klantonvriendelijkheid, heb ik vandaag de voorwaarden op www.cateringcadeau.nl nagelezen en daar staat in: ‘Onder overmacht wordt verstaan elke van de wil van Catering Cadeau B.V. onafhankelijke omstandigheid, waardoor nakoming van haar verplichtingen in redelijkheid niet kan worden verlangd’
Nu is mijn vraag: is mijn idee dat zoiets toch in een werkdag op te lossen moet zijn wel of niet redelijk? Let wel: voor een bedrijf dat zich in naam doet voorstaan ‘Nationaal’ te opereren.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Hans van den Bergh
Hans van den Bergh
Gisteravond hadden wij wat relaties op bezoek om hen met het resultaat van onze verbouwing te laten kennismaken. Bij Nationale Catering Cadeaubon hadden wij een tapaspakket besteld, dit netjes vooruit betaald en we hadden vervolgens bevestigd gekregen dat gisteren voor 18 uur de levering zou plaatsvinden.
Gisteren tussen 12 en 13 uur worden wij echter gebeld dat zij het pakket niet gingen leveren, want ‘er was een ongelukje mee gebeurd’. Hoogst verbaasd vertelde ik de dame dat ze dat probleem dan moesten oplossen, omdat ik gasten verwachtte en dus niet voor niets voor deze dag dat pakket besteld had. Zij zou navraag doen en even later werd ik door een heer teruggebeld die onvermurwbaar was: “Heel vervelend voor u maar wij gaan niet leveren.” Uiteraard ging die stellingname mij te ver, want er lag immers nog een hele werkdag (ik hoefde het pakket pas rond een uur of acht te hebben) voor de boeg om dit op te lossen; helaas, de heer bleef op zijn standpunt.
Ik heb aangegeven dat het laatste woord hier nog niet over gezegd was en ben met mijn vrouw maar een tapasbuffetje gaan bedenken, samenstellen en bereiden, want je wilt niet voor l.. staan bij je gasten, het was stressen, maar het lukte ons uiteraard wel, des te gekker dat een cateringbedrijf dat niet zou kunnen, vind ik dan ???.
Nog daargelaten dat ik hun opstelling vanuit mijn vakgebied vind getuigen van enorme klantonvriendelijkheid, heb ik vandaag de voorwaarden op www.cateringcadeau.nl nagelezen en daar staat in: ‘Onder overmacht wordt verstaan elke van de wil van Catering Cadeau B.V. onafhankelijke omstandigheid, waardoor nakoming van haar verplichtingen in redelijkheid niet kan worden verlangd’
Nu is mijn vraag: is mijn idee dat zoiets toch in een werkdag op te lossen moet zijn wel of niet redelijk? Let wel: voor een bedrijf dat zich in naam doet voorstaan ‘Nationaal’ te opereren.
Succes en groet,
Hans
Succes & Groet,
Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc I Innovatiestrategieën Ontwerper I HL-Deelnemer en -Moderator I Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht I Bedrijfsidee? Toets het Grátis: HIERMEE!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/43148-vraagje-over-interpretatie-van-%E2%80%98redelijkheid%E2%80%99-in-algemene-voorwaarden/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
42 antwoorden op deze vraag