• 0

Ondernemen in apps

Hallo,

 

Ik ben bezig om een bedrijf op te zetten voor concepten van mobiele apps. Wie heeft hier ervaring mee en kan mij meer over vertellen? Ik kan en wil niet zelf programmeren en zal het dus moeten worden uitbesteed. Een samenwerkingsverband zou ook ideaal zijn. Ik wil hetzelfde doen als het bedrijf Appar.nl. Hij heeft geen ontwikkelaar in dienst, maar werkt alleen voor zichzelf. Maar appar brengt ontwikkelaar en bedrijven samen. En hij bedenkt de concepten.

 

Ik hoop dat iemand mij verder kan informeren, helpen en tips geven.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

 

Gr, B.Hey

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

 

 

Er is grote vraag naar app-ontwikkelaars, en er is ruim aanbod van ideeen voor apps. Je moet eerst bedenken waarom een app ontwikkelaar voor jou een app zou willen ontwikkelen, als hij of zij dat gemakkelijker gewoon zelf kan doen. Apps zijn ook duur als je het ontwikkelen uitbesteedt: ik ontwikkel een eenvoudige app in twee maanden, als freelancer, dan kun je ongeveer uitrekenen wat dat kost.

 

Link naar reactie
  • 0

Christine, ik ben een IT projectleider en ben in loondienst. Waarom een ontwikkelaar voor mij zou kiezen omdat ik goed kan managen en projecten kan begeleiden. Een ontwikkelaar hoeft niet zelf de communicatie, planningen etc te doen. Of met bedrijven gaan praten over een app.

 

Ik heb eigenlijk al een bedrijf die mijn app concept wil maken tegen een gunstige prijs voor een klant. Maar ik heb hier gepost omdat ik gewoon meer over wil weten en of iemand mij tips kan geven. Of er mensen zijn die ook soortgelijke ideeën hebben en al ondernemer zijn en mij verder kunnen helpen.

 

Link naar reactie
  • 0

PJ. ik moet goed over nadenken wat ik anders zou gaan doen dan appar.nl.

 

Appar.nl heeft zelf geen ontwikkelaars in dienst. Appar.nl bouwt een brug tussen techniek en organisatie en zorgt zo voor een succesvolle app in de ogen van de organisatie.

Ik wil dus eigenlijk hetzelfde gaan doen, maar inderdaad moet erover goed nadenken wat ik beter of anders zou doen.

Link naar reactie
  • 0

Ik zit in de app business dus ik spreek vanuit mijn eigen praktijk situatie.

Over het algemeen kun je zeggen dat veel bedrijven enthousiast zijn over apps, maar niet exact weten wat ze er allemaal mee kunnen.

Dus als jij deze brug kunt slaan en bedrijven op weg kunt helpen met het hele concept, denk ik dat je zeker kans van slagen hebt.

 

Maar zoals hierboven aangegeven, denk goed na over je meerwaarde.

Waarom moet men jou hebben. Waarin ben je anders.

www.balticode.nl : Apps, websites en webshops

Link naar reactie
  • 0

ik ben happy user van Appmachine, waarmee ik mijn eerste app heb gemaakt.

Je kunt als designer of developer heel goedkoop, complete en professionele apps voor je klanten maken.

zie www.appmachine.com, overigens een nederlands bedrijf.

 

PS nee ik heb geen aandelen of belang, just a happy user.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat je eerst eens eens de vraag c.q. het probleem moet gaan zoeken voordat je met de oplossing ("apps!") komt. Er bestaat niet zoiets als één businessmodel voor apps. Apps, de toepassing en de ontwikkeling ervan zijn er in heel veel soorten en maten.

 

Ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat je nog teveel kennis en ervaring mist om echt van toegevoegde waarde te zijn voor een organisatie die van apps gebruik wil gaan maken.

 

Verdiep je in de verschillende soorten platformen (web, android, ios, wm) en de bijbehorende ontwikkelomgevingen, zoek freelancers die daarvoor kunnen ontwikkelen en doe eens wat testprojecten (je kunt vast wel wat kleine dingen bedenken die je zelf kunt gebruiken). Als je daar kennis en ervaring mee hebt opgedaan is het wellicht pas verstandig om bedrijven te gaan benaderen met je propositie.

 

Ik heb zelf ook een ICT bedrijf waarin ik software ontwikkel (of laat ontwikkelen). Ik ben ooit begonnen met Access en .NET applicaties. De laatste jaren maken we eigenlijk alleen nog maar Android apps (soms in combinatie met een website voor reporting/management).

Ik ben begonnen met wat (eigen) projectjes via Freelancer.com uit te zetten. Pas na een paar (falende) projecten leer je de goede/betrouwbare app-ontwikkelaars kennen en de gewenste gedetailleerdheid van het ontwerp en de informatie die je moet aanleveren om het ontwikkeltraject goed te laten verlopen. Nu - na een paar jaar ervaring met een tiental projecten - werk ik alleen nog met een Vietnamees team waar ik heel tevreden over ben en waarmee het ontwikkelproces goed afgestemd verloopt. Voorheen zette ik een project ook wel eens bij 2 verschillende onderaannemers uit om me te "verzekeren" tegen mislukkingen.

vriendelijke groet,

 

Jean

 

Importeur van Adler en Pasian pelletkachels en Ariterm pellet-CV.

www.ecogeneration.nl · www.pasian.nl · www.adlerpellet.nl · www.ariterm.be

Link naar reactie
  • 0

@Edo

Heb je ook een voobeeld ondernemingsplan voor me? Ik ben op zoek naar voorbeeld ondernemingsplannen die over apps gaan.

Een projectleider die geen plan kan schrijven wekt bij niet de juiste indruk.

 

Eens.

Er is maar één ondernemer die weet wat jij wil gaan doen met je onderneming, en dat ben jij.

Dus:

Er is maar één ondernemer die jouw businessplan kan schrijven, en dat ben jij.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

@Jean

Ik werk zelf in de IT. Heb al enigszins ervaring met projecten.

 

Je moet ergens beginnen. Hetzij via freelance projecten doen, hetzij anders. Om eerlijk te zijn ben ik al in zee gegaan met een bedrijf die apps maakt. Maar ik was en ben gewoon op zoek naar wat meer tips. Vandaar dat ik ben begonnen met deze topic hier in te voeren.

 

Eigenlijk ben ik al bezig om een presentatie in elkaar te zetten voor een hele grote klant. Met mijn partners wil ik namelijk mijn idee introduceren bij deze klant. Vandaar uit kan ik dan meer wat over zeggen.

Link naar reactie
  • 0

@Jean

Ik werk zelf in de IT. Heb al enigszins ervaring met projecten.

 

Je moet ergens beginnen. Hetzij via freelance projecten doen, hetzij anders. Om eerlijk te zijn ben ik al in zee gegaan met een bedrijf die apps maakt. Maar ik was en ben gewoon op zoek naar wat meer tips. Vandaar dat ik ben begonnen met deze topic hier in te voeren.

 

Eigenlijk ben ik al bezig om een presentatie in elkaar te zetten voor een hele grote klant. Met mijn partners wil ik namelijk mijn idee introduceren bij deze klant. Vandaar uit kan ik dan meer wat over zeggen.

 

Al enige progressie?

 

Ik heb zelf ook een aardig idee om het het proces van 'idee naar app' te verbeteren.

 

 

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

En Christine weet waar ze over praat.

 

Het 'proces' van idee -> app is op zich heel éénvoudig:

 

1. Idee

2. Investeren

3. Idee toetsen

4. Meer investeren

5. Bouwen

6. Nog meer investeren

7. Marketing

8. Serieus investeren

9. Verder ontwikkelen

10. Weer investeren

11. Support etc opzetten

12. Misschien verdienen

Link naar reactie
  • 0

Mijn reactie is gebaseerd op mijn ervaring:

 

Er is vaak een groot gat tussen de klant en de programmeur. Als je daar in kan zitten heb je een oplossing.

Veel klanten hebben moeite met communiceren met de programmeur en visa versa.

Veel programmeurs hebben weinig met marketing, acquisitie en netwerken.

 

Als jij voor de programmeur de opdrachtenstroom gaande kan houden en voor de klant een prettige begrijpelijk contact kan neerzetten heb je in mijn ogen een meerwaarde.

Vanuit de gamehoek werk ik zo waarbij ik die brug ben en dat tot tevredenheid van de programmeurs die volledig kunnen doen wat ze willen: programmeren. En de klant is tevreden omdat in Jip en Janneketaal duidelijkheid krijgt.

 

En voor alle programmeurs hier die zich aangevallen voelen: Dat hoeft niet. Niet voor elke programmeur werkt dit maar voor een deel van de programmeurs wel

www.8D-games.nl Serious Games, Gamercials & Apps

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Mijn reactie is gebaseerd op mijn ervaring:

 

Er is vaak een groot gat tussen de klant en de programmeur. Als je daar in kan zitten heb je een oplossing.

Veel klanten hebben moeite met communiceren met de programmeur en visa versa.

Veel programmeurs hebben weinig met marketing, acquisitie en netwerken.

 

Als jij voor de programmeur de opdrachtenstroom gaande kan houden en voor de klant een prettige begrijpelijk contact kan neerzetten heb je in mijn ogen een meerwaarde.

Vanuit de gamehoek werk ik zo waarbij ik die brug ben en dat tot tevredenheid van de programmeurs die volledig kunnen doen wat ze willen: programmeren. En de klant is tevreden omdat in Jip en Janneketaal duidelijkheid krijgt.

 

En voor alle programmeurs hier die zich aangevallen voelen: Dat hoeft niet. Niet voor elke programmeur werkt dit maar voor een deel van de programmeurs wel

Spot on. Maar op één of andere vinden die app-bedenkers meestal dat ze de programmeur kunnen betalen in aandelen of andere lucht....

Link naar reactie
  • 0

Als jij voor de programmeur de opdrachtenstroom gaande kan houden en voor de klant een prettige begrijpelijk contact kan neerzetten heb je in mijn ogen een meerwaarde.

 

Enig idee hoeveel partijen zich al in die markt bewegen? Enig idee hoeveel telefoontjes ik als app developer krijg van dat soort mensen, met "wanneer ben je beschikbaar?" En dan weet ik dat de toegevoegde waarde van die intermediairs nagenoeg nihil is.

 

Een goede app ontwikkelaar is prima in staat de communiceren met een klant. Sterker nog, een tussenliggende partij vertroebelt het gesprek meer dan dat ze het verhelderen.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 211 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.