• 0

Prive icm zakelijke rekening.

Hallo allemaal,

 

Ik heb een eenmanszaak en doe vooralsnog mijn boekhouding zelf. Het is niet mijn sterkste punt

maar de inkomsten laten het nog niet toe om het geheel uit te besteden. Daarnaast is het vrij minimaal

dus moet het allemaal wel te overzien zijn. Met dit forum en Boekhouden voor Dummies kom ik al een heel eind ;-)

 

Ik heb echter een aantal vragen waar ik geen antwoord op kan vinden.

 

1. Uiteraard is het beste om prive en zakelijk gescheiden te houden, maar zijn er (naast alles te moeten invoeren in de boekhouding) nadelen aan het doen van prive betalingen uit je zakelijke rekening?

 

2. Moet ik de bonnetjes over deze prive betalingen ook toevoegen aan mijn administratie? Ik neem aan van niet omdat het geen zakelijke kosten zijn, maar ik stel liever een stommme vraag dan dat ik een dure fout maak.

 

3. Een vriend heeft 2x een bedrag gestort op mijn zakelijke rekening wat voor mijn prive rekening bedoeld was. Kan ik dit onder prive stortingen boeken?

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Geen probleem allemaal. Zakelijke kosten moet je onderbouwen. Inkomsten: kan handig zijn duidelijk vast te leggen dat die niet zakelijk waren.

1) Nee. Meer administratie, maar als je dat zelf doet scheelt het ook cash management en kosten bank

2) Nee

3) Ja, maar neem onduidelijkheid vooraf weg over of het zakelijk of privé was (is het duidelijk dat het om terugbetaling privé verstrekte lening gaat? Of om verkoop privé spullen? of zoiets)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 102 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.