• 0

Bedrijfsnaam bij inschrijving KvK geweigerd

Ik help een oud-collega met het opzetten van haar bedrijf, nu heeft ze een bedrijfsnaam gevonden (women on top) en ze is naar de KvK gegaan maar ze wilden de naam niet inschrijven omdat hij al bestond.

Ook bureau ervoor mocht niet omdat het niet onderscheidend genoeg was terwijl dat bedrijf heel iets ander doet dan dat zij wil gaan doen (bemiddelen) en in een heel andere sector zit. Ik weet hier verder ook niet zo veel vanaf, heb zelf ook een bedrijf en de naam die ik eerst wilde kon niet omdat ie niet onderscheidend genoeg was maar een naam erachter zetten mocht weer wel.

Wie weet er mogelijkheden om toch de bedrijfnaam te gebruiken?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

je kunt ook een merkbureau in de handnemen, laten checken of je naam al gedeponeerd is als merk. zo niet, deponeren, en met je depotrapport terug naar de kvk. volgens mij wordt je dan zo ingeschreven, een registratie bij kvk is niet zo sterk geloof ik, daar waarschuwen ze zelf althans altijd voor.

Newviews automatiseert de boekhouding (o.a. scannen/herkennen, UBL2 en directe bankkoppelingen), ook voor accountants- en administratiekantoren: www.newviews.nl

--

Wonen in Bussum, 3 garages, grote tuin en aparte bedrijfsruimte?

http://www.funda.nl/koop/bussum/huis-74981118-lammert-majoorlaan-58

Link naar reactie
  • 0

je kunt ook een merkbureau in de handnemen, laten checken of je naam al gedeponeerd is als merk. zo niet, deponeren, en met je depotrapport terug naar de kvk. volgens mij wordt je dan zo ingeschreven, een registratie bij kvk is niet zo sterk geloof ik, daar waarschuwen ze zelf althans altijd voor.

 

Je hebt geen merken buro nodig om dit te checken.

Je gaat gewoon naar :

Benelux-Merkenbureau

In het register kun je zoeken.

In de faq kun je voldoende info vinden.

Link naar reactie
  • 0

hoogstwaarschijnlijk ligt het aan mij, maar "woman on top" zou een verkeerde associatie kunnen opleveren, maar ik weet natuurlijk niet om wat voor branche het gaat.

 

affijn, mijn ervaring bij de kvk is trouwens dat het maar net ligt aan wie je aan de balie treft. De ene keer heb je een chagrijn die je op alle mogelijke manieren lijkt te dwarsbomen, de andere keer, als je de volgende dag met exact dezelfde vragen komt loodst je probleemloos met een glimlach door de procedures.

 

"woman on top" gaat het mi als merk bij het bmb niet redden kan ik wel al vast zeggen. daar waar het bij de kvk vaak een subjectief oordeel is van de persoon achter de balie, bij het bmb wordt er serieus naar gekeken.

 

Hetzelfde geldt voor de originele voorstellen "Girls on Top of Females on Top of Ladies First of Fems First" of zoiets. De laatste maakt de grootste kans (is het minst algemeen).

Newviews automatiseert de boekhouding (o.a. scannen/herkennen, UBL2 en directe bankkoppelingen), ook voor accountants- en administratiekantoren: www.newviews.nl

--

Wonen in Bussum, 3 garages, grote tuin en aparte bedrijfsruimte?

http://www.funda.nl/koop/bussum/huis-74981118-lammert-majoorlaan-58

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 230 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.